וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נתק של 46 שנים: נשיא צ'אד יגיע היום לביקור היסטורי בישראל

25.11.2018 / 12:08

נשיא המדינה האפריקנית אידריס דבי ינחת בישראל לביקור היסטורי ראשון מסוגו. בין המדינות התקיימו יחסים דיפלומטיים בשנות ה-60 אך אלה נותקו בשנות ה-70 בלחץ ערבי. נתניהו: "פריצת דרך מדינית נוספת על רקע המאמצים שהובלנו"

צלמים זמניים מורשים

נשיא צ'אד, אידריס דבי, ינחת היום (ראשון) בישראל לביקור היסטורי ראשון מאז קום המדינה - כך הודיעה לשכת ראש הממשלה. דבי יתקבל על ידי נתניהו בלשכתו בירושלים לפגישה בארבע עיניים ובהמשך יסעד עמו ארוחת ערב. הנשיא האפריקני ייפגש גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לפגישת עבודה.

ישראל וצ'אד קיימו בעבר יחסים דיפלומטיים אך אלו מנותקים מאז 1972, והגעתו של דבי לישראל היא ציון דרך משמעותי לקראת חידוש היחסים. נתניהו אמר היום כי "זוהי פריצת דרך מדינית נוספת. מדובר בביקור היסטורי וחשוב שמגיע על רקע המאמצים שהובלנו. אני מברך את נשיא צ'אד עם הגעתו לישראל"

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי נתק של 46 שנים: נשיא צ'אד יגיע היום לביקור היסטורי בישראל
מכה לרגב: ח"כים מהקואליציה הסירו תמיכתם מחוק הנאמנות בתרבות
פרסום ראשון: קטאר בוחנת מחדש את העברת מזוודות הכסף לרצועה

נשיא צ'אד אידריס דבי. GettyImages
ביקור היסטורי ראשון בישראל. נשיא צ'אד/GettyImages

ישראל וצ'אד, מדינה מוסלמית גדולה במרכז אפריקה, קיימו יחסים דיפלומטיים קרובים בשנות ה-60 אך אלו נותקו מאז תחילת שנות השבעים בלחץ ערבי. בשנתיים האחרונות, במסגרת המאמץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחזק את הקשרים ביבשת אפריקה, מתנהלים מגעים לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

עוד באותו נושא

עומאן אחרי ביקור נתניהו: "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון"

לכתבה המלאה

ביולי 2016 מקורבו של ראש הממשלה ומנכ"ל משרד החוץ דאז דורי גולד ביקר בצ'אד ודן עם הנשיא אידריס דבי בחידוש היחסים, אך ללא תוצאה. בחודשים האחרונים חודש המאמץ הישראלי להביא לפריצת דרך מול צ'אד.

רצף של פריצות דרך מדיניות

ביקורו של נשיא צ'אד מתקיים על רקע שורה של פריצות דרך מדיניות עם מדינות ערביות שלישראל אין עמן יחסים דיפלומטיים. בשבוע שעבר ראש המל"ל מאיר בן שבת ביקר במדינה ערבית שאינה מקיימת עם ישראל יחסים רשמיים, זאת בהמשך לביקורו של ראש הממשלה בחודש שעבר בנסיכות עומאן, שגם עמה אין לישראל יחסים רשמיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ביקור נתניהו בעומאן לפני כחודש/מערכת וואלה, צילום מסך

נתניהו היה אורחו של שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד, והיה לראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר בעומאן מאז 1996. בסוף ספטמבר, בשולי העצרת הכללית של האו"ם, נתניהו נפגש עם סגן נשיא אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. ביוני האחרון חלה התחממות ביחסים, כאשר שתי המדינות הודיעו על הסרת ההגבלות על כניסת תיירים ישראליים לאינדונזיה ועל כניסת תיירים אינדונזיים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully