וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים אחרי: מבצע הלינץ' במבקש המקלט בב"ש הורשע בהתעללות

18.11.2018 / 13:42

אביתר דמרי הורשע במעורבות באירוע בתחנה המרכזית בעיר, בו נהרג מבקש המקלט הבטום זרהום. בהסדר הטיעון הורשע דמרי בהתעללות בחסר ישע במקום בחבלה בכוונה מחמירה - עבירה שבגינה צפוי עונש מאסר כבד

עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ראשון) במסגרת הסדר טיעון את אביתר דמרי שהואשם במעורבות בלינץ' במבקש המקלט הבטום זרהום בבאר שבע בפיגוע בעיר לפני כשלוש שנים. במסגרת ההסדר, יוחסו לדמרי עבירות הנוגעות להתעללות בחסר ישע, בעוד שכתב האישום המקורי ייחס לו חבלה בכוונה מחמירה שהעונש בגינה עשוי להגיע ל-20 שנות מאסר.

עם הרשעתו, הפרקליטות צפויה לבקש לגזור על דמרי כמה חודשי מאסר. דמרי מוחזק במעצר מאז שהוגש נגדו כתב אישום, זאת לאחר שאיים על התובעת בתיק.

לקריאה נוספת:
"התעללות בחסר ישע": הסדר טיעון מקל למעורב בלינץ' בבאר שבע
מאה ימי עבודות שירות לאחד הנאשמים בלינץ' בבאר שבע
דרמה במשפט הלינץ' בב"ש: השופט שפסל את התיעוד כראיה חזר בו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטום זרהום שנהרג בלינץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשלושה חודשים קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון בין פרקליטיו של דוד מויאל, שהואשם אף הוא בלינץ'. על מויאל נגזרו מאה ימי מאסר שירוצו בעבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי ופיצויים למשפחתו של זרהום בגובה 2,000 שקלים.

מויאל הורשע בחודש מרץ בהתעללות בחסר ישע. הרשעתו התבצעה בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות ועורכי דינו אילן הדר ושלום פינאה, לפיו הוא לא הורשע בחבלה בכוונה תחילה. במהלך הדיונים פסל השופט את הראיה המרכזית - סרטון תיעוד הלינץ' - וגרם לסערה גדולה, אך כעבור כמה ימים שינה את החלטתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תיעוד: כך נורה למוות והוכה האזרח האריתראי הפטום זרהום שנחשד כמחבל. ספק 500
מתוך תיעוד הלינץ' בבאר שבע/ספק 500

הפיגוע אירע ב-18 באוקטובר 2015, ובו ירה המחבל מהנד אל-עוקבי למוות בחייל עומרי לוי בתחנה המרכזית בבאר שבע. בזמן שנשמעו היריות, רצו האנשים לכל עבר. זרהום זחל על ברכיו, וכשהבחין בו קצין הביטחון של התחנה, שסבר בטעות כי הוא המחבל, פתח בירי לעברו. במקביל, אנשי כוחות הביטחון הנוספים שהיו במקום, סברו בטעות כי זרהום הוא המחבל וירו בו מכיוונים שונים. המנוח נפגע מהיריות ונפל על הרצפה מדמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully