וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במשפט הלינץ' בב"ש: השופט שפסל את התיעוד כראיה חזר בו

9.11.2017 / 12:20

השופט אהרון משניות אמר כי המילים "בשלב זה" נשמטו מהחלטתו לפסול את סרטון תקיפת הפטום זרהום, הראיה המרכזית בתיק, וכי כוונתו הייתה לדחות את קבלת הראיה עד להשלמת בירור מלא של טענות הצדדים. סניגורי החשודים: "השופט קיבל רגליים קרות"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

שופט בית המשפט המחוזי אהרון משניות חזר בו הבוקר (חמישי) מההחלטה לפסול את תיעוד הלינץ' בבאר שבע כראיה במשפט נגד הנאשמים בתקיפה, שנמסרה אתמול. משניות קבע כי כי חלה טעות במסמך ההחלטה, ונשמטו ממנו המילים "בשלב זה".

"כוונת הדברים הייתה 'תידחה עד להשלמת בירור מלא של טענות הצדדים עד כה מסיבות טכניות'", אמר השופט בפתח הדיון הבוקר. אתמול הסביר כי הראייה אינה קבילה בבית המשפט מאחר שהוא אינו יודע איך הסרטון נשמר והאם הוא נערך בטרם הוגש לבית הדין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מת כתוצאה מהלינץ'. הפטום זרהום/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע התרחש ב-2015, בפתח "אינתיפאדת הבודדים" במהלך האירוע בו נהרג הפטום זרהום, עובד זר שהועסק בישראל. עוברי אורח שנקלעו לזירת האירוע חשדו כי זרהום הוא המחבל, והוא הוכה ונורה למוות.

הסרטון המדובר כולל תיעוד הדקות הראשונות לתקרית, במהלכה חשדו אזרחים כי זרהום הוא מחבל, הלמו בו, השליכו עליו כיסאות וקיללו אותו. הפרקליטות הגישה בשנה שעברה כתבי אישום נגד דוד מויאל, אביתר דמרי, החייל יעקב שמבה ורונן כהן, איש שב"ס, בגין גרימת חבלה בכוונה מחמירה.

גורמים המעורים בתיק ציינו כי הפרקליטות פנתה לאחד החוקרים שהיה מעורב בחקירת האירוע כדי שהוא ישמור את הסרטון. אותו חוקר כתב מזכר כשנתיים לאחר האירוע וציין כי הוא זה שביצע את שמירת הסרט. מנגד, טענו סנגוריהם של הנאשמים כי המזכר שכתב החוקר כשנתיים לאחר מכן – אינו מכשיר את הסרט ועל כן הוא אינו קביל.

התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
התחנה המרכזית בבאר שבע ביום שלאחר הפיגוע, אוקטובר 2015/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully