וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור ליברמן: חברי קבינט טרפדו החלטות - ורצו לתקוף בתקשורת

16.11.2018 / 13:00

שר הביטחון המתפטר תקף במפגש אחרון עם ראשי רשויות בעוטף עזה את הממשלה ואמר כי "נשכתי שפתיים במשך שנתיים, ההסלמה הייתה יותר מדי". הוא תקף את הקבינט, ועל המדיניות בעזה אמר: "ניסיתי לעשות מאמץ, חמאס מקבלים חסינות מישראל"

ניב אהרונסון

שר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן הגיע היום (שישי) למפגש עם תושבים וראשי רשויות בעוטף עזה ואמר כי במשך שנותיו כשר ביטחון ניסה לשנות את מדיניות ה"כניעה לטרור", לדבריו, של הממשלה. ליברמן אמר כי הוא בחר לקיים את הסיור האחרון שלו כשר ביטחון עם אנשי העוטף אחרי שניסה "לעשות מאמץ בשנתיים וחצי האחרונות לשנות את המציאות", והביע תקווה שיוכל לעזור גם כחבר כנסת.

"במשך שנתיים נשכתי שפתיים, אבל העברת הכסף והפסקת האש היו שתי החלטות יותר מדי", הסביר.

עוד אמר כי "אותם אנשים שטרפדו כל החלטה יזומה, כל החלטה נחושה בדיוני ערב בקבינט, בבוקר עלו ליומני הבוקר ושאלו 'מה עם 48 שעות, מה עם הנייה?', ברומזו על השר נפתלי בנט.

עוד בוואלה! NEWS:
פריז נשארה רק זיכרון רחוק: השבוע שנתניהו היה מעדיף לשכוח
יקבל את האולטימטום או ילך לבחירות? נתניהו ייפגש היום עם בנט
ברקע המחאה על הפסקת האש: נתניהו נועד עם ראשי רשויות מעוטף עזה

אביגדור ליברמן בעוטף עזה ב-16 בנובמבר 2018. ניב אהרונסון
"במשך שנתיים וחצי נשכתי שפתיים". ליברמן בעוטף עזה, היום/ניב אהרונסון

התפטרותו של ליברמן הגיעה אחרי חילוקי דעות בינו לבין ראש הממשלה על רקע המצב בדרום, ובתוך כך הסכם ההסדרה עם חמאס בסיומו של סבב ההסלמה האחרון. במפגש שקיים עם ראשי הרשויות אמר השר המתפטר ש"תושבי עוטף עזה זכאים לרמת ביטחון בדיוק כמו תושבי תל אביב" ותקף את התגובה לשיגור מאות רקטות לעבר ישראל והעברת מיליוני הדולרים לרצועה. "חמאס מקבל חסינות מהקבינט הישראלי", הצהיר. הוא הזהיר גם כי "אנחנו מאכילים מפלצת שאם לא נעצור את ההתעצמות שלה - נקבל עוד שנה אח תאום של חיזבאללה".

"היינו צריכים לפעול הרבה יותר מוקדם בצורה הרבה יותר נחושה", המשיך ליברמן. "עם תום הבגרויות ביולי היינו צריכים להנחית מכה קשה ולא עשינו את זה. אני שומע צפון, דרום, מזרח, מערב, הכול תירוצים. היינו צריכים לפעול אחרת".

לגבי המשך דרכו הפוליטית אמר ליברמן: "אני לא פוסל אף אחד, אני לא מתייחס לגופם של אנשים, אלא לגופם של דברים. אם תקום ממשלה ימנית שלא רק מצהירה, אלא גם מיישמת, אשמח לשבת בה אני לא פוסל אף אחד. אני לא מאמין בשום הסדרה מול ארגון טרור".

עוד באותו נושא

ליברמן נגד מדיניות איזנקוט: 44 השעות שהביאו להתפטרותו של השר

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בעוטף עזה. ניב אהרונסון
ליברמן בעוטף עזה, היום/ניב אהרונסון

בעקבות הודעתו של ליברמן החל ראש הממשלה בנימין נתניהו בסבב שיחות עם שותפיו לקואליציה, והיום נפגש עם בנט, שדרש לקבל את תיק הביטחון במקומו של ליברמן. לפי ההערכות, שגברו עם קריאותיהם של שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי ללכת לבחירות, הסיכויים לייצב את הקואליציה קלושים. בתוך כך, ראשי הסיעות כבר החלול להתדיין בינם לבין עצמם על תאריכים אפשריים, כנאה בטווח שבין מרץ למאי 2019. גם נתניהו נפגש אמש בלשכתו בירושלים עם ראשי רשויות אזוריות מעוטף עזה והציג בפניהם את המאמצים הצבאיים נגד הטרור בגזרה.

אביגדור ליברמן בעוטף עזה ב-16 בנובמבר 2018. ניב אהרונסון
ליברמן בעוטף עזה, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully