וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקבל את האולטימטום או ילך לבחירות? נתניהו ייפגש היום עם בנט

16.11.2018 / 6:30

אחרי שפגש את כל ראשי סיעות הקואליציה, רה"מ יפגוש את שר החינוך - לראשונה מאז שדרש לקבל את תיק הביטחון. עם זאת, כחלון ודרעי הבהירו שהם רוצים בחירות מוקדמות. לפי ההערכה, סיכויי הממשלה להתייצב קטנים, אך מקורבי נתניהו אומרים שהחלטה תתקבל בסופ"ש

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם וניב מעוז

לקראת בחירות? - עדכונים אחרונים:

-אחרי התפטרות ליברמן החל נתניהו בניסיון לייצב את הקואליציה
-הוא נפגש עם כל ראשי הסיעות - מלבד בנט
-הבית היהודי הציב אולימטום בדרישה לתיק הביטחון
-כחלון הטיל וטו - וקרא להקדים את הבחירות
-דרעי הצטרף לכחלון: "טובת המדינה מחייבת בחירות"
-ההחלטה תתקבל במהלך סוף השבוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש היום (שישי) עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ולדון עמו במשבר הקואליציוני ובדרישתו של בנט לקבל את תיק הביטחון אחרי התפטרותו של אביגדור ליברמן מהתפקיד. נתניהו כבר קיים אתמול סבב פגישות עם שאר ראשי הסיעות בקואליציה, ובנט הוא האחרון שזומן לפגישה, אך לפי ההערכה בקואליציה הסיכויים לייצב אותה ולהימנע מבחירות - קלושים.

שר האוצר משה כחלון כבר הבהיר אתמול לנתניהו כי הוא מתנגד לדרישת בנט לקבל את תיק הביטחון ומעוניין בקיום בחירות מהר ככל האפשר. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר שיש להסכים בהקדם על תאריך לבחירות, וראשי הסיעות כבר החלו להתדיין בינם לבין עצמם על תאריכים אפשריים, כנראה בטווח שבין מרץ למאי 2019. עם זאת, מקורבי נתניהו אמרו אמש כי הוא טרם החליט, וממשיך במאמציו לייצב את הקואליציה, וכי ההחלטה תתקבל רק במהלך או אחרי סוף השבוע.

לקריאה נוספת:
בנט כשר ביטחון או בחירות מוקדמות? ההתלבטות של נתניהו
ייפגש עם ראשי הסיעות - ויכריע בסופ"ש: הצעדים הבאים של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
נתניהו ובנט בישיבת ממשלה/פול צלמים, אמיל סלמן

מיד לאחר התפטרותו של ליברמן, בנט הודיע כי הוא דורש לקבל את תיק הביטחון ולמלא את מקומו, ובבית היהודי אף איימו כי אם לא תיענה דרישתו, "אין טעם בהמשך קיום הממשלה". בנט חזר על דרישתו לקבל את התיק, אך לא חזר על האיום. "פניתי לראש הממשלה על מנת שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון, עם מטרה אחת: שישראל תחזור לנצח. הביטחון עבורי הוא לא תפקיד אלא שליחות קיומית", בנט אמר בנאום ברמת גן. "ללא קבלת אחריות על הביטחון וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק, חמאס ימשיך שלא לפחד מאיתנו", הוסיף.

עם זאת, שר האוצר כחלון, שכבר נפגש עם נתניהו אתמול, הבהיר שהוא מטיל וטו על המינוי של בנט לתיק הביטחון. כחלון, שנחשב לשותף הלהוט ביותר בקואליציה, מעוניין בהקדמת הבחירות בשל החשש מנתונים כלכליים שליליים. כחלון אמר לנתניהו כי "במצב הנוכחי הדבר הנכון ביותר עבור אזרחי ישראל וכלכלת ישראל הוא ללכת לבחירות מוקדם ככל הניתן. היציבות הנדרשת בעת הזאת לא ניתנת להשגה במצב הנוכחי ולכן המעשה האחראי ביותר הוא הקמת ממשלה חדשה, חזקה ויציבה".

שר האוצר, משה שחלון נואם בעצרת המרכזית- נעילת אירועי יום השואה, בהשתתפות: שר הביטחון, משה כחלון ואסתר חיות, יד מרדכי, 12 באפריל 2018. לירון מולדובן
תומך נלהב בהקדמת הבחירות. כחלון/לירון מולדובן

אחריו הגיע דרעי ואמר כי הוא מגבה את כחלון, ושצריך לתאם מועד בחירות מוסכם עם ראשי המפלגות. "טובת המדינה מחייבת הליכה מוסכמת לבחירות", אמר. אחרי כחלון ודרעי נתניהו נפגש עם ליצמן, שדווקא תמך בדרישתו של בנט, ומעוניין כמו נתניהו בתאריך בחירות רחוק ככל האפשר. היום ייפגש נתניהו עם בנט בסביבות 12:00, אך ההחלטה תתקבל ככל הנראה רק אחרי סוף השבוע. ליברמן הגיש אתמול את מכתב ההתפטרות שלו למזכירות הממשלה, וביום ראשון בבוקר היא תיכנס לתוקף, והתיק יועבר לנתניהו כמ"מ.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully