וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המחאה על הפסקת האש: נתניהו נועד עם ראשי רשויות מעוטף עזה

בפגישה שבה השתתפו גם כחלון, דרעי ואיזנקוט, הבטיח ראש הממשלה לקדם תוכנית חוסן של חצי מיליארד שקל לטובת התושבים. "הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו זה של שאר תושבי ישראל", אמר נתניהו לפני הפגישה. מוקדם יותר מחו תושבי הדרום בת"א על הפסקת האש מול חמאס

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם וניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) בלשכתו בירושלים ראשי רשויות אזוריות מעוטף עזה. בפגישה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי.

בדיון הציגו ראש הממשלה, הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הדרום את המאמצים הצבאיים הנעשים נגד הטרור מעזה. כמו כן, בדיון דנו בקידום תוכנית חוסן ליישובי עוטף עזה לשנים 2019-2020 בהיקף כחצי מיליארד שקלים. התכנית, שתובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים, כוללת חיזוק רפואת החירום, החינוך הלא פורמלי, שירותי הרווחה והענקת מענקים ביטחוניים לרשויות לשם עזרה בתפקוד השוטף. כמו כן, יינתנו תוספות במכסות הטלה וחלב לחקלאים בעוטף וסבסוד מעונות יום.

לקריאה נוספת:
"בסך הכל חצבת": עשרות תינוקות נחשפו - אך מנהל ביה"ח נותר אדיש
בנט לנתניהו: "ההרתעה נשחקה, אני צריך להיות שר הביטחון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראשי הרשויות מעוטף עזה.. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם ראשי הרשויות, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ
הפגנת "נקראים לדגל" למען תושבי הדרום, צומת עזריאלי, תל אביב 15 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
הפגנה נגד מדיניות הממשלה מול חמאס, היום/ראובן קסטרו

ראשי המועצות שהשתתפו בפגישה: ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידאן, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג'ון, ראש מועצה אזורית שער הנגב אלון שוסטר ומחליפו ראש המועצה בשער הנגב אופיר ליבשטיין.

נתניהו אמר מוקדם יותר כי "הבוקר שמעתי אמירה מקוממת, ואף שבאה התנצלות בעקבותיה, אני חייב להעמיד את הדברים על דיוקם. דין שדרות כדין תל אביב. הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו הביטחון של שאר תושבי ישראל. אנחנו בעיצומה של מערכה. צריך אורך רוח, קור רוח ונחישות. אנחנו נערכים להמשך". נתניהו התייחס לדבריו של השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, שאמר בריאיון לתכנית דקלסגל בגל"צ כי "המתקפה על חמאס הייתה מינורית, מרבית הירי התמקד בעוטף. לירי על תל אביב יש משמעויות אחרות".

ראש הממשלה הסביר לראשי הרשויות שכל ההחלטות התקבלו בקבינט בהסכמת כל השרים. ראשי הרשויות הסבירו לראש הממשלה את תסכול התושבים, "לא אמרו לנו הכול, אבל מה שנאמר היה מספיק כדי להבין מה הביא אותם לקבל את ההחלטה. גם השרים האחרים שנכחו בפגישה אמרו בצורה כנה שההחלטה נתקבלה פה אחד וכי היו מקבלים את אותה החלטה גם היום", כך סיפרו ראשי הרשויות. הממשלה הבהירה לראשי הרשויות כי המערכה לא הסתיימה, וכי היא מודעת ליכולות האויב.

הפגנת "נקראים לדגל" למען תושבי הדרום, צומת עזריאלי, תל אביב 15 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
הממשלה הבהירה לראשי הרשויות כי המערכה לא הסתיימה, וכי היא מודעת ליכולות האויב/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הפגינו מאות תושבים מעוטף עזה בתל אביב וחסמו את צומת עזריאלי שבעיר במחאה על הפסקת האש. התושבים המפגינים החזיקו שלטים שבהם כתבו "דין שדרות כדין תל אביב", וקראו: "ביבי תתעורר הדרום שלך בוער, הדרום כולו בוער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully