וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בסך הכל חצבת": עשרות תינוקות נחשפו - אך מנהל ביה"ח נותר אדיש

15.11.2018 / 19:29

"הקמפיין הציבורי יצא מפרופורציה", אמר פרופ' רביד, מנהל בית החולים מעייני הישועה שבו 50 תינוקות ו-15 יולדות נחשפו לסכנת ההדבקה במחלה. דבריו נאמרו זמן קצר בלבד לפני שבית החולים החליט כי לא תאושר כניסת ילדים למקום. האזינו להקלטה

עריכה: ניב מעוז

"זה לא טיפוס ולא פוליו, זו בסך הכל חצבת. הקמפיין הציבורי יצא מפרופורציה", אמר היום (חמישי) לוואלה! NEWS פרופסור מוטי רביד, מנהל בית החולים "מעיני הישועה" בבני ברק. בית החולים ספג אמש ביקורת, לאחר שפורסם ב-"חברת החדשות" כי ביום שלישי ילד חולה חצבת הגיע למחלקת היולדות כדי לבקר את אמו לאחר שילדה בן. "זה שלא בסדר שלא מחסנים, זאת קלות דעת. אבא אחד שם פס, לא הבין שמסוכן לחשוף את בנו חולה החצבת לחולים וילודים, אבל זו בסך הכל חצבת", הוסיף רביד.

דבריו של רביד נאמרו כחצי שעה בלבד לפני שבית החולים הודיע כי לנוכח התפרצות החצבת, הוחלט שלא לאשר כניסת ילדים (למעט ילדים המגיעים לטיפול רפואי) לבית החולים. זאת, לפי בית החולים, מתוך דאגה לשלום הציבור, למאושפזים, לילודים ולאנשי הצוות.

לקריאה נוספת:
בנט לנתניהו: "ההרתעה נשחקה, אני צריך להיות שר הביטחון"
במקום בית משפט - שיקום בקהילה: התכנית החדשה של משרד הרווחה

בית החולים מעייני הישועה. מערכת וואלה! NEWS
בית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק/מערכת וואלה! NEWS

50 תינוקות ו-15 יולדות נחשפו לסכנת ההדבקה במחלה וקיבלו טיפול מונע. לדברי המנהל, "כרגע אין חצבת ואין בעיה. היולדות ממשיכות להגיע אלינו, יש יותר ערנות". "הילד הסתובב במחלקה כשעתיים, וככל הנראה פיזר וירוס חצבת במחלקה", סיפר רביד והוסיף שאב המשפחה לא נענה להוראות בית החולים, לפיהן יש למנוע כניסת חולים בחצבת למחלקות פנימיות. אחות בבית החולים זיהתה את הילד החולה, משום שטיפלה כשאושפז במחלקה בעקבות המחלה ושוחרר ביום שני האחרון.

מאיר, אחד האבות לילדים ששהו במחלקה בעת המקרה וביתו חוסנה בנוגדני חצבת שחזר את המקרה. "לפני שהשתחררנו עם הילדה שלנו, נאמר לנו ולעוד 15 הורים שאין אישור שחרור מבית החולים ללא מתן חיסון נגד חצבת לתינוק". מאיר סיפר כי כששאלו מדוע, ונאמר להם ש"יש חשש שהסתובבה פה ילדה עם חצבת, נדבקה מילד חולה".

ההודעה על הימצאות אפשרית של ילדה חולה במחלקה גרמה למאיר חוסר מנוחה, "זה הלחיץ אותנו מאוד, אבל מה אפשר לעשות? הסבירו על החיסון, נתנו אותו לידה, אמרו לנו לעקוב אם יש לה חום והשתחררנו הביתה". "אי אפשר לסגור את בית החולים הרמטית. הייתי רוצה שיבדקו האם ההורים ידעו שהבן שלהם חולה בחצבת לפני שנכנס למחלקה", ציין מאיר.

עוד באותו נושא

לאור התפרצות החצבת: נאסרה כניסת ילדים לביה"ח מעיני הישועה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פרופסור מוטי רביד/מערכת וואלה, צילום מסך

לדברי מנהל בית החולים, "מאז המקרה החריג חידדנו את הנהלים והדקו את השמירה בכניסה למחלקה". עוד ציין רביד כי "נמנע אירוע חמור בהרבה. יכול להיות שלא קורה, אבל גם ייתכן שתינוקות היו נדבקים בחצבת". רביד הסביר מדוע לא ניתן היה למנוע את כניסת החולה למחלקה. לדבריו, "מחלקת יולדות היא לא מחלקה פנימית, ומטבע הדברים מסתובבים שם הרבה ילדים. לא משנה כמה תנסה למנוע את הגישה והכניסה של חולי חצבת למחלקה, תמיד יהיו כאלה שיצליחו להתחמק ולהיכנס אליה".

על ההצהרת משרד הבריאות, כי יפעלו למניעת כניסת חולי חצבת למחלקות פנימיות, אמר: "עד לאחרונה לא שמעתי שבמשרד הבריאות הקימו משטרה, אז אני לא מבין איך הוא מתכוון לאכוף את זה. הוא יכול להנחות את בתי החולים לנסות למנוע, ואנחנו עשינו את זה עוד לפני שפרסם את ההנחיה שלו, אבל צריך להבין שכל דבר כזה הוא אף פעם לא הרמטי. אין דבר כזה הגנה 100%, זאת תמימות לומר שאכיפה תמנע כניסה של ילדים חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully