וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גינוי מלא מול האנטישמיות": הנשיא ריבלין נפגש עם האפיפיור בוותיקן

15.11.2018 / 16:23

השניים דנו במצב הביטחוני בישראל ובעמדותיו ופועלו של האפיפיור למען היהודים ומלחמתו באנטישמיות. "במדינת ישראל מתקיים חופש פולחן מלא לכל הדתות ובכל המקומות הקדושים", אמר הנשיא במהלך הפגישה. מחר: ריבלין צפוי להיפגש עם ראש ממשלת איטליה ועם הנשיא

צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

נשיא המדינה ראובן ריבלין פתח היום (חמישי) את ביקורו הרשמי בוותיקן וברומא בפגישה עם האפיפיור פרנציסקוס. זוהי פגישתם השנייה של השניים. פגישתם הראשונה שנערכה גם היא בהזמנת האפיפיור, והתקיימה ב- 2015. מחר ריבלין צפוי להיפגש עם נשיא איטליה סרג'יו מטארלה וראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה.

הנשיא ורעייתו נחמה התקבלו בקריית הוותיקן בטקס קבלת פנים רשמי. לאחר מכן קיים הנשיא פגישה אישית עם האפיפיור בלשכתו. בפגישתם הביע הנשיא בפני האפיפיור את הערכתו על היחסים הידידותיים בין הכנסייה והעם היהודי במלאות 25 שנים לכינון היחסים. הסכם היסוד ליחסים בין המדינות נחתם בדצמבר 1993 ובמהלך 1994 נפתחו השגרירויות הרשמיות.

לקריאה נוספת:
השרים כחלון ודרעי לנתניהו: יש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר
לאור התפרצות החצבת: נאסרה כניסת ילדים לביה"ח מעיני הישועה
היועמ"ש שלח מכתב נזיפה לזילבר: "רואה את התבטאותך בחומרה"

נשיא המדינה במהלך פגישתו עם האפיפיור פרנציסקוס בקריית הוותיקן 15 בנובמבר 2018. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"במדינת ישראל מתקיים חופש פולחן מלא לכל הדתות ". ריבלין בפגישה עם האפיפיור, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

הנשיא הודה לאפיפיור על עמדותיו ופועלו למען יהודי התפוצות ועל מלחמתו באנטישמיות. "הגינוי המלא בו אתה נוקט מול גילויי אנטישמיות והגדרתך את התופעה כמנוגדת למהות הנצרות מהווים צעד משמעותי במאבק הממושך למיגורה", אמר הנשיא והדגיש כי "במדינת ישראל מתקיים חופש פולחן מלא לכל הדתות ובכל המקומות הקדושים".

בהמשך, דנו השניים במציאות האזורית. ריבלין ציין כי "חמאס מוביל שוב ושוב להסלמה חמורה תוך ניצול ציני של מצוקת תושבי רצועת עזה. ישראל אינה מעוניינת בהסלמה, או בפגיעה בחפים מפשע אך לא נעמוד מנגד בעוד חמאס מבקש לערער את היציבות ולפגוע בחיי אזרחנו". יתרה מזאת, השניים דנו בהשבתם של חיילי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים על ידי חמאס כתנאי הומניטארי בסיסי לכל הסדרה אפשרית.

עוד באותו נושא

הגישה לבג"ץ תצומצם? ההערה של בית המשפט ששימחה את השרה שקד

לכתבה המלאה
נשיא המדינה פתח היום את ביקורו הרשמי בוותיקן וברומא בפגישה אישית עם האפיפיור פרנציסקוס, 15 בנובמבר 2018. קובי גדעון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"חמאס מוביל שוב ושוב להסלמה חמורה". ריבלין בפגישה עם האפיפיור, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון לע"מ

במרכז הפגישה, עמד פרויקט "ארץ המנזרים" המתהווה בנהר הירדן, סמוך לאתר הטבילה של יוחנן המטביל (John the Baptist). הנשיא סיפר לאפיפיור כי הוא מקדם ומעודד את הפרויקט מתוך רצון לפתח את אפשרויות הצליינות הנוצרית בישראל.

בסיום פגישתו, העניק ריבלין לאפיפיור את "שבר ותיקון", הדפס תלת-ממד של רובעי העיר העתיקה בירושלים המרכיבים מצרף אחד ועשויים פלדת אל-חלד, אותם יצרה תלמידת בצלאל לורן פרידברג. "ירושלים היא עיר קדושה עבור שלוש הדתות המונותאיסטיות כבר מאות שנים. בעבור העם היהודי ירושלים היא המוקד הרוחני החל מימי בית המקדש הראשון לפני כ-3,000 שנה אבל היא גם מיקרוקוסמוס ליכולת שלנו לחיות יחד", אמר ריבלין בעת מסירת המתנה.

נשיא המדינה פתח היום את ביקורו הרשמי בוותיקן וברומא בפגישה אישית עם האפיפיור פרנציסקוס, 15 בנובמבר 2018. קובי גדעון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין עם האפיפיור, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully