וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום הבחירות מרחף באוויר: כך צפויים להיראות חיי ממשלת נתניהו

נתניהו החל בהתייעצויות עם שותפיו במטרה לייצב את הקואליציה ולהמשיך עם ממשלה צרה של 61 ח"כים. לפי ההערכה הוא רוצה להשלים את חוק הגיוס טרם פיזור הכנסת. בכיר ביהדות התורה: "נתניהו רוצה לשלוט במצב ולא ללכת לבחירות". כל האפשרויות של ממשלת נתניהו

צלמים זמניים מורשים

אחרי התפטרותו של אביגדור ליברמן היום (רביעי) החל ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים התייעצויות עם ראשי הקואליציה ועם בכירי הליכוד במטרה לייצב את הקואליציה. זאת, במטרה להמשיך עם ממשלה צרה של 61 חברי כנסת בתקופה הקרובה עד שיכריע על בחירות. גורם בליכוד הבהיר כי תיק הביטחון יועבר "בשלב המידי" לנתניהו, זאת חרף הדרישה של יו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט לקבל לידיו את התיק כתנאי להישארות מפלגתו בקואליציה.

אחרי הודעתו של ליברמן, בליכוד הציגו לבכירים בסיעות החרדיות תאריכים אפשריים למועד הבחירות הקרובות. מוקדם יותר שוחח נתניהו עם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בנושא. בליכוד אמרו בתגובה כי גפני ונתניהו סיכמו להיפגש אך בשיחה ספציפית זו "לא דיברו על תאריך לבחירות". ההערכה ביהדות התורה היא כי נתניהו רוצה להשלים את החקיקה של חוק הגיוס עוד קודם פיזור הכנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
- הבית היהודי: דורשים את תיק הביטחון כתנאי להישארותנו בממשלה
- גנץ, גלנט - או אולי נתניהו: מי יחליף את ליברמן כשר ביטחון?
- "האחריות על נתניהו": בדרום מגיבים על התפטרותו של ליברמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לרה"מ דוד בן גוריון בשדה בוקר 14 בנובמבר 2018. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"תיק הביטחון יועבר אליו מידית". נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

בכיר ביהדות התורה אמר לוואלה! NEWS כי "נראה שבינתיים נתניהו רוצה לשלוט במצב ולא ללכת לבחירות אבל בודק את כל האפשרויות. סיכוי גדול שהוא ימשוך עם קואליציה צרה למשך תקופה נוספת".

עוד באותו נושא

ליברמן התפטר וקרא לבחירות: "ההסדרה עם חמאס - כניעה לטרור"

לכתבה המלאה
משה גפני. ראובן קסטרו
שוחח עם נתניהו. גפני/ראובן קסטרו

עם השבעת הממשלה הנוכחית, הקואליציה תפקדה במשך יותר משנה עם 61 חברי כנסת. עד כניסתו של ליברמן לממשלה, נתניהו התקשה להשליט משמעת בקואליציה, זאת לאחר שכמעט בכל רגע נתון היו בה לפחות שני ח"כים 'מורדים'.

אם נתניהו ירצה להמשיך לקיים את הממשלה עם 61 ח"כים, סביר להניח שהקושי יגבר לאור כך שאיום הבחירות מרחף באוויר יותר מתמיד, והח"כים יראו עצמם פטורים מהמשמעת הקואליציונית. במקרה כזה ועם אתגרים משמעותיים כמו חוק הגיוס, משבר הגיור וסוגיות נפיצות אחרות - קואליציה צרה לא תחזיק מעמד לזמן רב.

תגובות להתפטרות ליברמן. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
קואליציה צרה לא תחזיק מעמד לזמן רב. השר המתפטר ליברמן, היום/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

לכן, ככל שנתניהו יחליט או ייאלץ ללכת לבחירות, האפשרות הטובה ביותר היא לעשות זאת באמצעות אישור חוק לפיזור הכנסת במליאת הכנסת. חוק כזה מצריך רוב של 61 חברי כנסת, שאותו יהיה לכאורה ניתן לגייס בקלות, אם יושג תאריך מוסכם. את פיזור הכנסת ניתן לעשות גם באמצעות הצבעת אי אמון של האופוזיציה במקרה שיש קואליציה חלופית עם 61 חברי כנסת או בדרך של התפטרות ראש הממשלה מתפקידו, תרחיש פחות סביר במקרה של נתניהו.

אם נתניהו יחליט לפזר את הכנסת באמצעות החוק, הבחירות יתקיימו לא לפני שיחלפו לפחות 90 יום ולא יאוחר מחמישה חודשים מיום אישור החוק בשלוש קריאות. מנגד, האפשרויות הנוספות של פיזור הכנסת באמצעות הצעת אי אמון או התפטרותו של ראש הממשלה מחייבות את קיום הבחירות בתוך שלושה חודשים בלבד.

(עדכון ראשון: 16:00)

ליברמן נפרד מתפקידו כשר ביטחון בציוץ בטוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully