וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי: דורשים את תיק הביטחון כתנאי להישארותנו בממשלה

למרות התנאי שהציבה סיעת הבית היהודי אומר השר לוין כי צריכים להמשיך לקיים את הממשלה - אבל זה תלוי גם בשותפים. ח"כ קיש: "אם ירצו ללכת לבחירות נלך - אבל בשום אופן לא צריך לתת את תיק הביטחון". במקביל נתניהו מקיים התייעצויות פוליטיות כדי להימנע מבבחירות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

אחרי הודעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן היום (רביעי) על התפטרותו מהממשלה, וקריאתו ללכת לבחירות, בבית היהודי דורשים את תיק הביטחון. לדבריהם: דרישה זו - היא תנאי להישארותנו בממשלה.

למרות הודעת הסיעה גורם בכיר בליכוד הבהיר כי אין הכרח ללכת לבחירות בתקופה ביטחונית רגישה. לדברי הגורם הממשלה יכולה להשלים את ימיה למרות התפטרות ליברמן. הוא הוסיף כי בשלב המידי תיק הביטחון יועבר לאחריות ראש הממשלה נתניהו. מנגד גורם אחר בקואליציה טוען כי התפטרות ליברמן - משמעה בחירות מידיות.

במקביל, ראש הממשלה בנימין מקיים התייעצויות פוליטיות עם מקורביו במעונו ויעשה הערכת מצב מחודשת. גורם מקורב לנתניהו אמר לוואלה! NEWS כי "ראש הממשלה יקיים בשעות הקרובות שיחות עם ראשי הקואליציה והשותפים כדי לראות אם אפשר להימנע מבחירות מוקדמות". בסביבת נתניהו לא הגיבו עד כה לאולטימטום של הבית היהודי והדרישה לתיק הביטחון במקומו של ליברמן.

לקריאה נוספת בנושא
חמאס חוגג על ההתפטרות של ליברמן: הכרה בתבוסה בפני ההתנגדות
כמו אז: כשליברמן כינס ב-2014 מסיבת עיתונאים מיוחדת

שר הביטחון אביגדור ליברמן מודיע על התפטרותו, 14 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
התפטר מתפקידו. ליברמן, היום/רויטרס, רויטרס

בשיחה עם מהדורת וואלה! NEWS אמר שר התיירות יריב לוין (הליכוד) כי ליברמן עשה טעות גדולה. ואף נתן ממש מתנה ענקית לחמאס. "המערכה האחרונה הסתיימה ועזיבתה באמצע כשאנו עוסקים במוכנות לשקט בדרום וזו עוד לא הושלמה - לא ראויה". לוין הסתייג מהאולטימטום שהציבה סיעת הבית היהודי ואמר כי "צריך להמשיך לקיים את הממשלה והדבר תלוי גם בשותפים שצריכים לנהוג באחריות".

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) התייחס גם כן לקריאתו של ליברמן לבחירות ואמר כי "ייתכן שהרגיש שלא מתייחסים לדעתו והתפטרותו אחרי האירועים בדרום אינה פשוטה, וישנה אפשרות שהמשמעות תהיה בחירות. עם זאת, הבהיר כי תיק הביטחון צריך להישאר בידי ראש הממשלה. ייתכן ותיק החוץ צריך להינתן לסיעה אחרת". הוא הדגיש כי "אם בבית היהודי ירצו ללכת לבחירות נלך - אבל בשום אופן לא צריך לתת את תיק הביטחון".

עוד באותו נושא

ליברמן התפטר מתפקידו: "ההסדרה עם חמאס - כניעה לטרור"

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בהתייעצות בקריה בנושא ההסלמה בדרום , נובמבר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
ליברמן בהתייעצות ביטחונית, שלשום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב כי "‏צר לי על התפטרותו של חברי, אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון. ליברמן כיהן כשר ביטחון בנאמנות, במסירות ובמקצועיות רבה והתפטרותו מחלישה את הממשלה".

בתגובה להודעתו של ליברמן אמר יו"ר העבודה אבי גבאי כי גם נתניהו צריך להתפטר. "הוא אחראי בדיוק כמו ליברמן. ככה צריך. נכשלת בתפקיד - התפטרת. אין בטחון לתושבי הדרום ולכן גם ראש הממשלה צריך להתפטר. הוא אחראי על הביטחון בדיוק כמו שר הביטחון. בואו נלך לבחירות. נבחר בין אלה שמאמינים שאפשר לשנות, שזו לא גזרת גורל. לבין ראש הממשלה ואנשיו שמאמינים שצריך לומר תודה על מה שיש. אנחנו מאמינים שאפשר לשנות. שאפשר להחזיר את הביטחון".

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה במליאת הכנסת כי "צודק ליברמן שהממשלה התרפסה בפני ארגוני הטרור, שילמה להם פרוטקשן, הפקירה את תושבי הדרום והפכה אותם בני ערובה בידיו של ארגון טרור אסלמיסטי. התברר אתמול באופן ברור וחד שכל הסיסמאות של נתניהו, בנט וכל השאר אין בידם להביא ביטחון לאזרחי ישראל. הממשלה צריכה ללכת לבחירות עכשיו, ואנחנו נביס אותה ונביא שלום, ביטחון ונחזור לערכי מגילת העצמאות".

(עדכון ראשון: 13:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully