וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו אז: כשליברמן כינס ב-2014 מסיבת עיתונאים מיוחדת

האופן שבו שומר שר הביטחון על עמימות לקראת ישיבת הסיעה מזכיר במעט את הימים שלפני צוק איתן. גם אז הכריז ליברמן על מסיבת עיתונאים בצל חילוקי הדעות הביטחוניים מול נתניהו, שבמהלכה הודיע על פיצול השותפות המפלגתית "הליכוד-ביתנו". מבט לאחור

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר הביטחון אביגדור ליברמן הכריז הבוקר (רביעי) על כינוס ישיבת סיעה מיוחד של ישראל ביתנו שלאחריה ימסור הצהרה לתקשורת, זאת בצל חילוקי הדעות המהותיים סביב המדיניות ברצועת עזה. במערכת הפוליטית מציינים כי ליברמן שומר על מעטה סודיות בנוגע לתוכן הישיבה ולדברים שייאמרו לאחריה, אולם מבט לאחור לשנת 2014 מעיד על כוונותיו.

בקיץ 2014, רגע לפני היציאה למבצע צוק איתן, ליברמן, שהיה אז שר החוץ, כינס מסיבת עיתונאים דומה שבה העביר ביקורת על מדיניות הממשלה בעזה והודיע על פירוק השותפות הפוליטית בין ישראל ביתנו לליכוד. "זה לא סוד שלצערי בתקופה האחרונה יש חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה והם הפכו למהותיים ולא מאפשרים לקיום מסגרת משותפת", אמר ליברמן במסיבת העיתונאים שקיים לפני כארבע שנים "החיבור לא עבד בבחירות ולא עבד אחרי הבחירות. עד היום היו בעיות טכניות, אבל כשבעיות טכניות הופכות עקרוניות לא ניתן להסתיר את הדבר".

לקריאה נוספת:
ברקע חילוקי הדעות: ליברמן הודיע על כינוס ישיבה מיוחדת של סיעתו
כשהאשראי נגמר: נתניהו מתחיל לגלות את מחיר הרגיעה בעזה

שר הבטיחון, אביגדור ליברמן במהלך ישיבת סייעת ישראל ביתנו 15 באוקטבור 2018. ראובן קסטרו
גם אז הודיע על פיצול. ליברמן/ראובן קסטרו

גם ב-2014 הנושא שעמד העל הפרק היה חילוקי הדעות סביב המצב הביטחוני. המתיחות בין ראש הממשלה למי שנחשב בעבר לשותפו הקרוב באה לידי ביטוי בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו ערב המבצע: "הניסיון מוכיח שברגעים כאלה יש לנהוג בקור רוח ובאחריות, ולא בהתלהמות ובפזיזות". דבריו היוו ביקורת מרומזת כלפי חלק משרי הממשלה, בראש ובראשונה ליברמן ונפתלי בנט, שתקפו במהלך סוף השבוע את המדיניות הביטחונית ה"מאופקת" של הממשלה, וקראו לצאת למבצע צבאי נרחב בעזה.

הבוקר, שר בכיר בממשלה כבר העריך כי גם הפעם ליברמן עומד להודיע על התפטרות. "הוא ממותג ככישלון בביטחון. זו בחירה בין סוף קריירה, אם הוא נשאר בתפקיד, לבין סיכוי קטן להציל אותה". גורמים בכירים בקואליציה ובלשכת ראש הממשלה שניסו ליצור קשר עם לשכת שר הביטחון בניסיון לברר מה מהות מסיבת העיתונאים, לא הצליחו וטוענים שלשכת ליברמן ניתקה מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully