וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יודיע על התפטרותו? ליברמן הודיע על כינוס ישיבה מיוחדת של סיעתו

לאור אי-ההסכמה המהותית סביב המדיניות ברצועת עזה, שר הביטחון הודיע על כינוס הישיבה שלאחריה ימסור הצהרה. שר בכיר העריך כי ליברמן יודיע על התפטרותו. "זו בחירה בין סוף קריירה לבין סיכוי להציל אותה". בכיר בקואליציה: אם ליברמן מתפטר - המשמעות היא בחירות מידיות

עריכת וידאו: ניר חן

סיעת ישראל ביתנו מתכנסת לישיבה מיוחדת בעקבות הודעת שר הביטחון, אביגדור ליברמן היום (רביעי) על כינוסה ומסירת הצהרתו לתקשורת לאחריה. זאת ברקע חילוקי הדעות המהותיים סביב המדיניות ברצועת עזה. בסביבת השר ליברמן סירבו למסור פרטים על ההצהרה, שמתקיימת לאחר שבועות של עימותים בינו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב מינוי הרמטכ"ל והמצב ברצועת עזה.

שר בכיר בממשלה העריך כי ליברמן עומד להודיע על התפטרותו מהממשלה. "הוא ממותג ככישלון בביטחון. זו בחירה בין סוף קריירה, אם הוא נשאר בתפקיד, לבין סיכוי קטן להציל אותה". בנוסף, בכיר בקואליציה: אם ליברמן מתפטר - המשמעות היא בחירות מיידיות. גורמים בכירים בקואליציה ובלשכת ראש הממשלה שניסו ליצור קשר עם לשכת שר הביטחון בניסיון לברר מה מהות מסיבת העיתונאים, לא הצליחו וטוענים שלשכת ליברמן ניתקה מגע.

בקיץ 2014, רגע לפני היציאה למבצע צוק איתן, ליברמן, שהיה אז שר החוץ, כינס מסיבת עיתונאים דומה שבה העביר ביקורת על מדיניות הממשלה בעזה והודיע על פירוק השותפות הפוליטית בין ישראל ביתנו לליכוד.


עוד בוואלה! NEWS:
משה ליאון ניצח את עופר ברקוביץ': "ירושלים בחרה את הביחד"
מחאת תושבי הדרום: כמה עשרות מפגינים ליד כרם שלום
הוציאו את המעילים: מזג אוויר סגרירי ברחבי הארץ

אביגדור ליברמן בהתייעצות בקריה בנושא ההסלמה בדרום , נובמבר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
סירב למסור פרטים על ההצהרה. ליברמן בהתייעצות ביטחונית, שלשום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

העימות בין ליברמן לנתניהו קיבל פומבי אתמול לאחר ישיבת קבינט מתוחה שעסקה בהפסקת האש בעזה. בישיבה, שארכה כשש שעות, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד הציגו סקירות על התקיפות והפעולות הנרחבות בעזה בימים האחרונים וההצעות לתיווך שהגיעו ללשכת ראש הממשלה - ממצרים, האו"ם, נורבגיה ושוויץ.

לדברי גורמים מדיניים, העמדה הגורפת של ראשי מערכת הביטחון היתה שיש לקבל את ההצעה המצרית ולחזור למתווה של רגיעה מול חמאס, כשצה"ל שומר על חופש פעולה וזכות התגובה במידה ויתחדשו הטרור והאלימות מהרצועה. ראש הממשלה ורוב השרים קיבלו את המלצת גופי הביטחון, אך היו שרים שהתנגדו וקראו לגישה אגרסיבית יותר מול החמאס. שר הביטחון אביגדור ליברמן והשרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין השמיעו התנגדויות להחלטה לחזור לרגיעה, אך עמדתם לא התקבלה, שכן בסוף הדיון לא נערכה הצבעה אלא סבב התייחסויות בלבד.

עוד באותו נושא

הפלסטינים בעזה: הושגה הפסקת אש; גורם מדיני: "הצעדים ייקבעו בשטח"

לכתבה המלאה
דיון הערכת מצב בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו  שר הביטחון אביגדור ליברמן קרייה תל אביב ה-9 באוגוסט 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
העימות מחריף. נתניהו וליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אחרי הדיון, גורמים בלשכת נתניהו תידרכו ש"כל השרים הסכימו" לעמדת מערכת הביטחון, מה שגרר הודעות זועמות מצד ליברמן ובנט, שכינו את הדברים "פייק ניוז" ו"שקר מוחלט" בהתאמה. ליברמן הדגיש שהוא חזר בדיון על עמדתו שיש "להנחית מכה חזקה על חמאס", ובנט אמר ש"הציג בקבינט את העמדה הנחרצת שביטא בחודשים האחרונים ואת תכניתו לגבי עזה" והתנגד באופן נחרץ להפסקת התקיפות.

(עדכון ראשון: 7:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully