וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ליאון ניצח את עופר ברקוביץ': "ירושלים בחרה את הביחד"

ליאון ניצח את ברקוביץ' בקרב על ראשות עיריית ירושלים, וניצח בפער של כ-6,500 קולות. השר דרעי התקשר לליאון לברך אותו. ראש העיר הנבחר נשא נאום בפני פעיליו: "מחכים לנו אתגרים רבים"

צלם: רוני כנפו עריכת וידאו: ניר חן

ירושלים בחרה במשה ליאון. מספירת קולות הבוחרים בסיבוב, עולה כי ליאון גבר על עופר ברקוביץ' במרוץ לראשות העירייה, זאת לאחר שנספרו 212,416 הקולות הקשרים בסיבוב השני. סך הכל הצביעו כ-33% מבעלי זכות הבחירה בעיר. ליאון זכה ל-109,472 קולות, ואילו ברקוביץ' ל-102,944. בסך הכל, זכה ליאון ל-51.54% בעוד ברקוביץ' זכה ל-48.46%.

אחרי ספירת רוב הקולות הודה ליאון לפעיליו ולמשפחתו, ואמר כי "ירושלים בחרה את ה'ביחד'". כשהודה ליאון לראש העיר המכהן ניר ברקת הגיבו פעיליו בקריאות בוז, אך ליאון המשיך בנאומו ואמר כי "מחכים לנו אתגרים בעיר המדהימה הזאת". עוד הוסיף בנאום שנשא באולם פבליון בשכונת תלפיות בעיר, כי הוא "מתכוון בעזרת השם להיות ראש העיר של כל תושבי ירושלים באשר הם".

עוד בוואלה! NEWS
מגייסים קולות עד הרגע האחרון: ההכפשות והחיוכים בדרך לקלפיות
פחות משעתיים לסגירת הקלפיות: 24.06% הצביעו ברחבי הארץ

משה ליאון בנאום ניצחון 14 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
ליאון בנאום ניצחונו/ראובן קסטרו
אינפו בחירות , נובמבר 2018. עיבוד תמונה
התפלגות הבוחרים בערי הסבב השני/עיבוד תמונה

עופר ברקוביץ' אמר מוקדם יותר לפעיליו במטה כי "אנחנו שומעים את התוצאות. יש את קולות החיילים, ויש גם לא מעט אי סדרים. יש מספר לא מבוטל של קלפיות שנבדוק לעומק. אין לי אפשרות לשחרר אתכם הערב ללא תקווה. הצוות המשפטי יבחן את הדברים. לא סתם התרענו על כוח שעובד מולנו בצורה אלימה, ולכן הדברים ייבדקו עד הרגע האחרון. אנחנו לא מוותרים על הסיכוי לניצחון גם עכשיו. עד הרגע האחרון יש עוד תקווה".

אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר היו בשכונות החרדיות, לדוגמא רמת שלמה עם 42%, ומנגד, שיעור הצבעה אפסי במזרח ירושלים. המועמדים ברקוביץ' וליאון גייסו את מיטב כוחותיהם ופעיליהם בשבועות האחרונים בניסיון לכבוש את כיכר ספרא, ובשבועיים האחרונים התמקדו בכריתת בריתות עם סיעות ופוליטיקאים בולטים.

פעילים שתומכים בליאון מפיצים מהבוקר הודעות ומודעות נגד ברקוביץ. עכשיו זה הערבים נוהרים לקלפיות. (כשאחוז ההצבעה שם כמובן אפסי). מערכת וואלה! NEWS
תוכן ההודעה שהפיצו פעילים של משה ליאון/מערכת וואלה! NEWS

ליאון, שקיבל בסיבוב הראשון 32.7% מהקולות אך סיעתו לא זכתה כלל למנדטים במועצה, זכה בין היתר לתמיכתם של הבית היהודי, ראש העיר ניר ברקת ושל כמה שרים בליכוד כמו רגב, לוין והנגבי. ברקוביץ', שקיבל 29.4% אך סיעתו קיבלה שבעה מנדטים והפכה לגדולה במועצה, קיבל את תמיכתם של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ובני בגין.

ביום הבחירות הנוכחי בעיר נרשמה התחממות מצד פעילי המטה של משה ליאון, שהשחיתו פתקים של המועמד ברקוביץ, הפיצו מודעות מכפישות ושלחו הודעות מזויפות בהן נכתב כי "הערבים במזרח ירושלים יוצאים עכשיו להצביע ברקוביץ' - צפו ברכב של ברקוביץ מפיץ כרוזים בערבית: 'ברקוביץ'-רק איתי תשמרו על הבית'". המודעות המכפישות שנתלו כנגד ברקוביץ, העלילו כי סגר "דיל" עם הפלגים הירושלמיים "המתנגדים לצה"ל", כלשון המודעה.

השמצות כנגד ברקוביץ בבחירות בסיבוב השני בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
אחת המודעות שנתלו על ידי פעילי ליאון, כנגד ברקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS

משה ליאון הודה הערב, לפני שהחל להוביל, לפעיליו ומתנדביו. "תודה רבה לכם על כל העבודה שעשיתם. האם יהיה ראש עיר שמאחד את כל תושבי העיר? שמאחד את כל אוכלוסיות העיר? אין סוג א' ו-ב', כולם שווים". משה ליאון התייחס לטענות לכאורה על הכפשות מצד מטה ברקוביץ, "שלא יהיה ראש עיר שמשסה את האוכלוסיות אחת בשנייה וחושב ככה להיבחר. מה שעברנו בשבוע האחרון זה שיסוי ופילוג של האוכלוסיות ואני מצר על כך".

מנהיג חסידות "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין, הביע תמיכה במשה ליאון ואף קרא לחסידיו לבחור בו. זמן קצר לאחר שהגיע לקלפי בשכונת מוסררה והצטלם כשהוא מצביע לליאון חסידיו של ברלנד פתחו בקטטה במקום.

(עדכון ראשון: 20:20)

ההכנות לקראת התוצאות במטה ליאון 13 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
תומכי ליאון בירושלים/ראובן קסטרו
ההכנות לקראת התוצאות במטה ליאון 13 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
תומך ליאון נלהב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully