וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האחריות על נתניהו": בדרום מגיבים על התפטרותו של ליברמן

בצל מחאות תושבי עוטף עזה נגד הפסקת האש, הגיבו ראשי המועצות על התפטרות שר הביטחון. "אם שר בכיר כמו ליברמן לא יכול להגשים את המדיניות שלו בקבינט יכול להיות שעדיף לו לא להיות שם", אמרו. משפ' גולדין: האחריות נמצאת על כתפיו של ראש הממשלה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה הגיבו היום (רביעי) להתפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מתפקידו. הם המשיכו לתקוף את הפסקת האש בין ישראל לחמאס, ברקע מחאות התושבים שהפגינו הבוקר במעבר כרם שלום ובכביש הגישה אליו.

ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר כי "אני מעריך את ממשלת ישראל, אך דעתי הייתה כי הפסקת אש חסרת תועלת. היינו צריכים להביא הישגים גדולים יותר. אנחנו התחלנו את הפעילות הצבאית שלנו, כמו בתחילת מבצע צוק איתן, בעוד חמאס נקטו בשיטה של סוף המבצע. אם שר בכיר כמו ליברמן לא יכול להגשים את המדיניות שלו בשולחן הקבינט יכול להיות שעדיף לו לא להיות שם ולא לקבל את כל הביקורת".

לקריאה נוספת בנושא
גורמים בבית היהודי: דורשים את תיק הביטחון כתנאי להישארותנו בממשלה
חמאס חוגג על ההתפטרות של ליברמן: הכרה בתבוסה בפני ההתנגדות
גנץ, גלנט - או אולי נתניהו: מי יחליף את ליברמן כשר ביטחון?

הפגנת תושבי הדרום בצומת מגן. שלומי גבאי
הפגנות בני הנוער בעוטך עזה, היום/שלומי גבאי

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, אמר בתגובה להתפטרותו של ליברמן: "אני מעריך מאוד אנשים שעומדים על העקרונות שלהם. המעשה שעשה שר הביטחון הוא מעשה ראוי כי דעתו הייתה מיעוט, כמו שהוא הציג בפני ראשי הרשויות לא פעם. אם אכן אתמול התנגד להפסקת האש שטרם הוכרזה, כל תפקידו כשר הביטחון הופך להיות חסר תוכן עקב התנגדותו למהלכים האחרונים".

ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר אמר כי "צר לי שהגענו למצב בו חילוקי הדעות יוצאים החוצה מהדרג המדיני העליון, שאמור להשרות ביטחון והסכמה".

עוד באותו נושא

ליברמן התפטר וקרא לבחירות: "ההסדרה עם חמאס - כניעה לטרור"

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן מודיע על התפטרותו, 14 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
ליברמן מודיע על התפטרותו, היום/רויטרס, רויטרס

לאה ושמחה גולדין, הוריו של חלל צה"ל הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס, אמרו בעקבות התפטרות שר הביטחון: "אביגדור ליברמן, אמר דברים ברורים ומהדהדים שחייבים להיחרט בלב של כל אזרח ישראלי שערכי צה"ל והערבות ההדדית חשובים לו. אין הסדרה בלי השבת החיילים והאזרחים. האחריות הזו נמצאת כעת באופן בלעדי על כתפיו של ראש הממשלה נתניהו". משפחת גולדין הודתה לליברמן "על העמידה האיתנה והנחושה לצדנו במהלך כהונתו ובמיוחד בתקופה האחרונה".

שמחה גולדין אמר לוואלה! NEWS כי "לפני ארבע שנים אמר לנו ראש הממשלה כי 'לא תהיה עסקה עם עזה, לא יהיה שדרוג או שיקום של עזה - התנאי המוקדם הוא השבת החיילים'". גולדין הדגיש כי האחריות מוטלת על כתפיו של נתניהו. לדבריו, "בזמן האחרון היה ברור כי השבת החיילים צריכה לעלות על הפרק עכשיו, בטח לפני המשכורות ומזוודות הכסף שנכנסו לעזה ובטח לפני הפסקת האש שנחתמה אתמול".

הודעת התפטרותו של שר הביטחון

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום על התפטרותו מתפקידו, זאת על רקע חילוקי הדעות העמוקים בינו לראש הממשלה נתניהו בעקבות המדיניות ברצועת עזה. ליברמן מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ואף קרא לשותפות הקואליציוניות להסכים במהירות האפשרית על תאריך לבחירות.

"מה שקרה אתמול בנושא תהליך ההסדרה עם חמאס הוא כניעה לטרור", הצהיר ליברמן. "אין לזה הגדרה אחרת או משמעות אחרת. אנחנו כמדינה קונים שקט לטווח קצר במחיר של פגיעה בביטחון לטווח ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully