וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-900 תקריות בשנה: זינוק במספר הפשעים האנטישמיים בארה"ב

14.11.2018 / 8:32

דוח של ה-FBI הראה כי בעוד ששיעור הפשיעה האלימה הכללי ברחבי המדינה נמצא במגמת ירידה, זו המכוונת נגד יהודים עלתה ב-2017 ב-37%. גם בכלל פשעי השנאה, רובם נגד שחורים, נרשמה עליה. "זוהי קריאה לפעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עלייה חדה של 37% נרשמה בשיעור הפשעים האנטישמיים בארצות הברית בשנת 2017 - כך עולה מדוח של ה-FBI שניתח את כמות פשעי השנאה. בסך הכול, כלל הדוח 938 תקריות שכאלה. לפי הנתונים, חלה בשנה החולפת עליה של 17% בכלל פשעי השנאה בארצות הברית, וזו השנה השלישית ברציפות שבה נרשמת עליה במספר פשעי השנאה. זאת, בזמן שהפשיעה האלימה בארצות הברית דווקא נמצאת בירידה, ופחתה בשנה החולפת ב-0.2%.

בסך הכול, דווחו בשנת 2017 כ-7,175 פשעי שנאה בהשוואה ל-6,121 פשעים שכאלה ב-2016. כשליש מהפשעים, 2,013, כוונו כלפי האוכלוסייה השחורה. עוד עולה מהדוח כי 4,000 מן התקריות כוונו כלפי בני אדם, החל באיומים וכלה בתקיפה אלימה, ואילו 3,000 תקריות כוונו כלפי רכוש, החל מוונדליזם ועד הצתות של מבנים.

הדו"ח מתפרסם חודש לאחר פשע השנאה האנטישמי הגדול ביותר בהיסטוריה של אמריקה - הטבח בבית הכנסת עץ חיים בפיטסבורג, בו נרצחו 11 בני אדם ונפצעו שישה בני אדם נוספים. עם זאת, הנתונים מתייחסים לשנת 2017 ולא לשנה הנוכחית. נתון נוסף שעולה מהדוח הוא כי מספר פשעי השנאה נגד מוסלמים ירד ב-11% בשנה החולפת. 273 פשעים כאלו דווחו ל-FBI.

לקריאה נוספת בנושא
סערה בארה"ב: עשרות תלמידי תיכון הצדיעו במועל יד בתמונה שכבתית
תיקון היסטורי: קנדה מתנצלת שלא קלטה ספינת יהודים לפני השואה
אחרי הטבח בפיטסבורג: כתובת אנטישמית רוססה על בית כנסת בקליפורניה

מצבת זיכרון לזכר 11 נספים בטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, ארה"ב. רויטרס
פרחים לזכר קורבנות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, בחודש שעבר/רויטרס

מת'יו ווייקר, התובע הכללי בפועל, אמר בתגובה כי "זוהי קריאה לפעולה. ואנחנו נשים לב לקריאה הזו". לדבריו, "העדיפות העליונה של משרד המשפטים היא להפחית את הפשיעה האלימה באמריקה, ופשעי שנאה הם פשעים אלימים. אלו פשעים נתעבים שנוגדים את הערכים שלנו כאמריקנים". הוא הוסיף כי הוא "מוטרד במיוחד מן העליה במספר הפשעים האנטישמיים".

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר כי הדוח "מספק ראיה נוספת שחייבים לעשות יותר כדי לטפל באווירת השנאה המפלגת באמריקה". לדבריו, "זה צריך להתחיל במנהיגים מכל המגזרים של החברה שיגנו בכוח אנטישמיות בורות ושנאה בכל מקום בו הם מופיעים".

עוד באותו נושא

פשע שנאה בארה"ב: 11 נרצחו בבית כנסת בפיטסבורג; היורה נעצר

לכתבה המלאה
CNN: בית כנסת בעיר אירווין שבקליפורניה הושחת באמצעות כתובות גרפיטי אנטישמיות. אתר רשמי
כתובת גרפיטי שרוססה על בית כנסת בקליפורניה, החודש/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully