וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: עשרות תלמידי תיכון הצדיעו במועל יד בתמונה שכבתית

13.11.2018 / 10:06

עיירה קטנה בוויסקונסן כבשה את הכותרות בעקבות חשיפה על שורת תקריות גזעניות בתיכון, כולל תמונה מנשף סיום שלוותה בהתבטאויות גזעניות. ההנהלה התנערה, והמשטרה תצטרף לחקירה. "הסכנה שבעליית אידיאולוגיה של שנאה"

תלמידים בתיכון במדינת וויסקונסין, ארה"ב, מצדיעים במועל יד, אפריל 2018. אתר רשמי
התמונה גררה גינויים נרחבים. התלמידים מצדיעים במועל יד/אתר רשמי

ארצות הברית סוערת ביממה האחרונה מתמונה של תלמידי תיכון בעיירה קטנה בוויסקונסין שבחרו לציין את הנשף השכבתי שלהם במועל יד. בתצלום נראים 50 בנים בשכבה לבושים בחליפות ומצדיעים במועל יד. התמונה, שעלתה לחשבון טוויטר של תלמידי בית הספר, לוותה בכיתוב גזעני נגד שחורים.

התמונה צולמה לפני חצי שנה, בנשף האביב של התלמידים כשאלה היו בכיתה יא', אולם צפה ברשתות החברתיות רק בימים האחרונים והציתה סערה ברמה הארצית, כולל גינויים פוליטיים וקריאה לחקירת משטרה.

לאור הקריאות לחקירה, המשטרה המקומית בעיירה ברברו פרסמה הודעה בה נכתב: "אנחנו מודעים לתמונה השנויה במחלוקת ומסייעים למערכת החינוך בחקירה שלהם".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי הטבח בפיטסבורג: כתובת אנטישמית רוססה על בית כנסת בקליפורניה

הודעת המשטרה המקומית על החקירה

לורי מולר, המפקחת על בית הספר, כתבה להורים כי בית הספר לא ארגן את האירוע שבו צולמה התמונה. "אנו חוקרים את המצב ועובדים עם ההורים, הצוות והרשויות. אם המחווה הזו היא מה שנראה שהיא, ננקוט את כל הפעולות הנדרשות, כולל פעולות משפטיות, כדי לטפל בכך". היא הוסיפה: "התצלום לא משקף את הערכים והאמונות שלנו".

למרות דבריה הנחרצים של המפקחת, בכלי תקשורת מקומיים הצטברו עדויות על מספר-רב של תקריות גזעניות לאורך השנים, שכללו בין היתר את השימוש במילה "כושי" כלפי שחורים, ודברי נאצה כלפי מקסיקנים. כתב רשת VICE שחשף את המקרה כתב כי הצטברו אצלו יותר ממאה עדויות על תקריות גזעניות בבית הספר, וכי מי שביים את התמונה הוא הצלם המקומי שנשכר לצלם את התלמידים, ולא מדובר ביוזמה של התלמידים עצמם.

התמונה גררה גם גינויים בינלאומיים מעבר לים. במוזיאון השואה באושוויץ צייצו: "זו הסיבה שבגללה אנחנו עובדים כל כך קשה לחנך. אנחנו צריכים להסביר מהי הסכנה שבעלייה באידיאולוגיה של שנאה. תאי הגזים באושוויץ היו השלב האחרון של תהליך שבו השנאה הפכה לנורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully