וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח בפיטסבורג: כתובת אנטישמית רוססה על בית כנסת בקליפורניה

מצלמות האבטחה תיעדו רעול פנים שריסס על המבנה בעיר אירווין "לזיין את היהודים" ונמלט מהמקום. זאת ימים אחדים אחרי הרצח בבית הכנסת. "נמשיך לקדם את המסר שאנחנו חזקים מהשנאה"

צילום: CNN, עריכה: איתי עמרם

בית כנסת בעיר בקליפורניה שבארצות הברית רוסס בכתובת אנטישמית, פחות משבוע אחרי הטבח בעיר פיטסבורג. לפי בית הכנסת "בית יעקב" בעיר אירווין, על המבנה רוסס "לזיין את היהודים". הכתובת אותרה אתמול (רביעי), אחרי שרוססה ביום שליש בלילה. המשטרה פתחה בחקירה והכתובת כוסתה בצבע לבן.

"אני מצטער להודיע כי בלילה האחרון היינו מטרה לתקיפה פחדנית של אדם שריסס כתובת אנטישמית על קיר בית הכנסת שלנו", נכתב בהודעת הנהגת הקהילה. עוד הם אמרו כי מצלמות האבטחה תיעדו אדם לבוש ברדס, משקפי שמש ומסיכת רופאים כשהוא קופץ מעל הגדר כדי להיכנס למתחם ולרסס את הכתובת על הקיר החיצוני של בית הכנסת. הוא אף גנב אופניים מהשטח של המקום. "נמשיך לקדם את המסר שאנחנו חזקים מהשנאה", נכתב.

לפי הליגה נגד השמצה (ADL), חלה עלייה של 57% בתקריות האנטישמיות בשנה עבדה. יו"ר הארגון, ג'ונתן גרינבלט, הזהיר אחרי הטבח בפיטסבורג, שבו נרצחו 11 מתפללים, כי האווירה הפוליטית והרשתות החברתיות מגבירות את תופעת האנטישמיות.

כתובת אנטישמית בחזית בית הכנסת "בית יעקב" באירוויין, קליפורניה  31 באוקטובר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הכתובת כוסתה בצבע לבן. הגרפיטי על בית הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully