וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון היסטורי: קנדה מתנצלת שלא קלטה ספינת יהודים לפני השואה

8.11.2018 / 1:22

בשנת 1939 קנדה לא אפשרה ליותר מ-900 יהודים שחיפשו מקלט להיכנס למדינה והחזירה אותם לאירופה. שם, על פי הערכת ההיסטוריונים יותר מ-250 נרצחו במחנות ההשמדה. "מצטערים על חוסר הרגישות ועל זה שלא התנצלנו מוקדם יותר" אמר ראש ממשלת קנדה בבית הנבחרים

ג'סטין טרודו מתנצל שקנדה לא קלטה ספינת יהודים ב1939, בית הנבחרים, 7.11. רויטרס, רויטרס
מודה ומתנצל. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו בבית הנבחרים, היום/רויטרס, רויטרס

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו התנצל היום (חמישי) על כך שמדינתו לא קלטה בשנת 1939 ספינה עליה היו יותר מ-900 יהודים והוסיף שהם יגבירו את הפעילות להגנה על היהודים שחיים בקנדה נגד האלימות נגדם.

הספינה "סנט לואיס" הפליגה מהמבורג שבגרמניה במטרה למצוא מקום מקלט ליהודים שעליה שיגן עליהם מול הנאצים. לאחר שקנדה ומדינות נוספות סירבו לתת לפליטים להיכנס למדינתם המדינה חזרה על עקבותיה לאירופה. היסטוריונים מעריכים כי יותר מ-250 יהודים שהיו על הספינה נרצחו
במחנות ההשמדה של הנאצים.

"אנחנו מתנצלים בפני 907 היהודים שהיו על הספינה ובני משפחותיהם", אמר טרודו בבית הנבחרים. "מצטערים על חוסר הרגישות בפעולת קנדה ועל זה שלא התנצלנו מוקדם יותר".

עוד בעולם בוואלה! NEWS
אחרי הבחירות: התובע הכללי התפטר לבקשת טראמפ
טראמפ הזהיר את הדמוקרטים: "לא אקבל מצב של חקירה נגדי"
סערה בצרפת: מקרון שיבח את מנהיג משטר וישי ששיתף פעולה עם הנאצים

ג'סטין טרודו מתנצל שקנדה לא קלטה ספינת יהודים ב1939, בית הנבחרים, 7.11. רויטרס
מקבל מחיאות כפיים, טרודו בבית הנבחרים לאחר התנצלותו, היום/רויטרס

התנצלותו של ברודו באה פחות משבועיים לאחר הרצח בפיטסבורג בו נרצחו 11 בני אדם, מתוכם אישה קנדית, בבית הכנסת בעיר. לאחר הרצח התקיימו עצרות תמיכה ברחבי קנדה נגד הירי ותמיכה במשפחות הנרצחים.

"היהודים בקנדה מרגישים חסרי ביטחון ופגיעים", הסביר טרודו. "צריך לחזק את ההגמה על בתי הכנסת ומקומות נוספים הנמצאים בסיכון לביצוע פשעי שנאה. אני מתחייב עכשיו לכולם - אנחנו נעשה יותר", הוסיף. עוד אמר ראש הממשלה הקנדי כי 17% מפשעי השנאה בקנדה מכוונים נגד היהודים.

שמעון קופלר פוגל, מנכ"ל המרכז לנושאים יהודיים בקנדה אמר על הצהרתו טרודו כי זו "התנצלות היסטורית" וברך את התחייבותו של ראש הממשלה להגדיל את הפעולות לשמירה על ביטחון היהודים במדינה.

עוד באותו נושא

פשע שנאה בארה"ב: 11 נרצחו בבית כנסת בפיטסבורג; היורה נעצר

לכתבה המלאה
ג'סטין טרודו ואנה מריה, ניצולת ספינת יהודים ב1939, בית הנבחרים, 7.11. רויטרס
טרודו בפגישתו עם אנה מריה, ניצוולת ספינת היהודים ב-1939, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, נפגש טרודו עם אנה מריה, הקנדית היחידה שהייתה על הספינה "סנט לואיס" ושרדה. השניים דיברו על הצורך העז במלחמה נגדם האנטישמיות.

התנצלות זו היא לא היחידה של ראש הממשלה הקנדי שכן בשבוע שעבר התנצל מול ילידים בריטים בקולומביה על כך שמדינתו תלתה לפני 150 שנה שישה ממנהיגיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully