וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הזהיר את הדמוקרטים: "לא אקבל מצב של חקירה נגדי"

7.11.2018 / 19:02

נשיא ארה"ב בירך על הגדלת הרוב הרפובליקני בסנאט ואמר כי הקמפיין שניהל עבור המועמדים בבחירות "עצר את הגל הכחול שדיברו עליו". הוא קרא לשיתוף פעולה עם הדמוקרטים, שהשיגו רוב בבית הנבחרים, אך לא במחיר של חקירה נגדו: "זה הזמן לעבוד יחד"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

אחרי סיום בחירות אמצע הקדנציה, אמר היום (רביעי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "זה היה יום גדול ויוצא מן הכלל". במסיבת עיתונאים שקיים אחרי היום הדרמטי אמר טראמפ כי המפלגה הרפובליקנית הגדילה באופן משמעותי את הרוב בסנאט "בניגוד לציפיות ולמרות גיוס כספים משמעותי מהצד הדמוקרטי וכיסוי תקשורתי עוין".

למרות הצלחת הרפובליקנים בסנאט בבחירות אמצע הקדנציה, הדמוקרטים הצליחו להשתלט על בית הנבחרים. טראמפ שהוא לא יקבל מצב שבו בית הנבחרים יחקור אותו ביד אחד ויבקש לקדם איתו חקיקה משותפת ביד השנייה, ואמר כי הצדדים יצטרכו לבחור האם לשתף פעולה או לא. "עכשיו זה הזמן של שתי המפלגות לעבוד יחד", אמר.

עוד בנושא:
כלי הנשק למרוץ של 2020 נשלפו: 12 תובנות על הבחירות לקונגרס
יותר חקירות, פחות חוקים: החיים של טראמפ תחת בית נבחרים דמוקרטי
המושל ההומו המוצהר, המוסלמית בקונגרס: המועמדים שעשו היסטוריה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים אחרי בחירות אמצע הקדנציה ב-7 בנובמבר 2018. רויטרס
"זה היה יום יוצא מן הכלל". טראמפ/רויטרס

הוא ציין לטובה את העובדה שהרפובליקנים שמרו על הרוב שלהם בסנאט ולפי ספירת הקולות עד כה אף הגדילו את כוחם ל-55 מושבים. "זה מספר הסנאטורים הרפובליקנים הגדול ביותר במאה השנים האחרונות", אמר טראמפ. הוא הוסיף גם כי בכל אחד מהמרוצים לסנאט הדמוקרטים גייסו כספים רבים והציבו מועמדים חזקים.

טראמפ דיבר על הקמפיין שניהל עבור מועמדים ממפלגתו: "ניהלנו עצרות בחירות רבות עם קהל גדול. למיטב ידיעתי לא היה שם כיסא אחד פנוי. אם היה שם כיסא פנוי - הייתם מדווחים על כך. המועמדים בהם תמכתי נחלו הצלחה מסחררת אתמול. זה עצר את הגל הכחול שדיברו עליו".

הנשיא הוסיף כי "ההיסטוריה תראה איזו עבודה טובה עשינו בשבועות האחרונים כדי להעביר מועמדים מצוינים מעבר לקו הסיום. חלקם לא היו מוכרים קודם לכן. זה הכי הרבה מושבים בסנאט שמפלגת הנשיא הגדילה בבחירות האמצע מאז 1962".

עוד באותו נושא

הבחירות בארה"ב: הדמוקרטים כבשו את בית הנבחרים; הרפובליקנים התחזקו בסנאט

לכתבה המלאה
מנהיגת המיעוט הדמוקרטי ננסי פלוסי אחרי ניצחון הדמוקרטים בבית הנבחרים ב-7 בנובמבר 2018. רויטרס
"יש דברים נהדרים שאנחנו יכולים להשיג יחד". מנהיגת הדמוקרטים חוגגת את התוצאות, הלילה/רויטרס

על התוצאות בבית הנבחרים אמר: "בבחירות האמצע הראשונות שלו, אובמה הפסיד 63 מושבים. אנחנו הפסדנו כ-27 מושבים. גם בבחירות למושלים, היו מועמדים מוכשרים שזכו לתמיכה מדמויות בולטות, כמו אופרה ווינפרי שעבדה מאוד חזק בג'ורג'יה. אני מחבב אותה, לא יודע אם היא מחבבת אותי יותר, היא נהגה לחבב אותי".

הוא אמר כי הוא מכבד את דבריה של מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי על הצורך להתאחד ולעבוד בצורה דו-מפלגתית: "זה מה שאנחנו צריכים לעשות. אנחנו עוד נראה לגבי זה. זה יכול להיות מצב דו-מפלגתי יפהפה. ככה הם יבואו אליי, ננהל משא ומתן, אולי נסכים ואולי לא. אבל יש הרבה דברים נהדרים שאנחנו יכולים להשיג ביחד".

כשנשאל על התרחיש שבו הדמוקרטים ינסו לזמן אותו לחקירות בבית הנבחרים השיב: "אם זה יקרה אנחנו נעשה אותו דבר. אם הם ישחקו את המשחק הזה, אנחנו נשחק אותו טוב יותר. אני רוצה לראות אחדות ואני חושב שיש לנו סיכוי טוב להשיג זאת".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת בתגובה לתוצאות הבחירות  7 בנובמבר 2018. רויטרס
"אנרגיה רבה ניתנה לרפובליקנים בגלל האופן שבו התייחסו לשופט קבנאו". טראמפ/רויטרס

טראמפ מנה את שם המועמדים הרפובליקנים שלא ביקשו את תמיכתו במרוץ והפסידו, ואמר שהוא לא בטוח אם הוא שמח או עצוב על הפסדי המושבים האלה. "אלו שלא רצו את תמיכתי הגיעו להישגים מאוד רעים", אמר טראמפ ואמר על שניים מהמועמדים האלה: "מייק קאופמן... חבל מאוד מייק. מיה לאב לא הראתה לי אהבה (לאב)".

על המרוצים לתפקידי המושל אמר: "מרבית המדינות יהיו בשליטת מושלים רפובליקנים. בהגדלת הרוב שלנו בסנאט, המצביעים דחו את ההתנהלות של הסנאט בפרשת השופט קבנאו". בכך התייחס למינויו של השופט ברט קבנאו לבית המשפט העליון, למרות טענות של כמה נשים נגדו על התנהלותו המינית. "אנרגיה רבה ניתנה לרפובליקנים בגלל האופן שבו התייחסו לשופט קבנאו", הוסיף טראמפ.

תומכים חוגגים אחרי ניצחונה של אלכסנדריה אוקסיו קורטס בבית הנבחרים ב-6 בנובמבר 2018. רויטרס
טראמפ קרא לשיתוף פעולה דו-מפלגתי. דמוקרטים חוגגים, הלילה/רויטרס

טראמפ נשאל על התקריות האנטישמיות ופשעי שנאה אחרים בארצות הברית, ואמר: "זה עצוב מאוד, אני שונא לראות את זה. ראש הממשלה נתניהו אמר שעשיתי למען ישראל יותר מכל נשיא אחר. ירושלים, הגנה, עבודה משותפת. נשיאים רבים אמרו שיעבירו את השגרירות וזה לא קרה. ועשינו את זה עבור סכום כסף קטן. אף אחד לא עשה עבור ישאל יותר ממני, וזה לא אני אומר, זה ראש הממשלה נתניהו אומר".

העיתונאית שהפנתה אליו את השאלה, אמרה לו: "אבל מה עם מה שקורה בארצנו, מה אתה חושב על תפקידך כמנהיג מוסרי?" על כך הוא השיב: "אני חושב שאני מנהיג נהדר מבחינה מוסרית ואני אוהב את ארצנו".

טראמפ לעיתונאי: "אתה אדם נורא וגס רוח"

מסיבת העיתונאים, שהתנהלה על מי מנוחות, קיבלה תפנית חדה אחרי שכתב הבית הלבן של רשת CNN, ג'ים אקוסטה, התעמת עם הנשיא בנוגע לעמדתו בנושאי ההגירה. הוא שאל אותו מדוע הוא תיאר את שיירת המהגרים שעושה דרכה לעבר ארצות הברית כ"פלישה", וטראמפ השיב: "זו זכותי לחשוב ככה".

אקוסטה שאל על תמונות של מהגרים מטפסים על גדרות שהופיעו בתשדירי הקמפיין של הרפובליקנים וטראמפ השיב: "הם בהחלט לא היו שחקנים מהוליווד". כשהכתב המשיך לשאול שאלות טראמפ אמר לו: "אני אנהל את המדינה ואתה תנהל את CNN, ואם תעשה עבודה טובה, אולי יהיה לכם רייטינג יותר טוב".

בשלב הזה אקוסטה המשיך להפנות שאלות לטראמפ ועבר לשאול אותו על ההתערבות הרוסית בבחירות. טראמפ השיב לו: "CNN צריכים להתבייש בעצמם שאתה עובד עבורם. אתה אדם נורא וגס רוח. האופן שבו אתה מתייחס לשרה סנדרס הוא. כשאתה מדווח פייק ניוז, כפי כפי ש-CNN עושים לעיתים קרובות, אתה אויב העם". אחר כך הוסיף: "התקשורת פה כל כך עוינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully