וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לשגרה: פיקוד העורף הסיר את ההנחיות על יישובי הדרום

אחרי שהושגה הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים, בוטלו המגבלות על יישובי עוטף עזה, מרכז הנגב ולכיש. בערים ובמועצות המקומיות הלימודים יתקיימו כסדרם והתושבים יחזרו לשגרה מלאה, לאחר יומיים בהם שוגרו לשטח ישראל יותר מ-400 רקטות

צילום: חגי פרץ ונגה בנודיז-סיהו/TPS

בתום הערכת מצב, פיקוד העורף הודיע הערב (שלישי) על הסרת מגבלות ההתגוננות ביישובי עוטף עזה, מרכז הנגב ולכיש. בהתאם לכך, הלימודים במוסדות החינוך בערים ובמועצות האזוריות יתקיימו מחר כסדרם.

ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, אמר כי "יומיים קשים עברו עלינו. יומיים שהם המשך לחיים בצל טרור ומטוטלת בין חירום לשגרה כבר שמונה חודשים ברציפות. עוד הוסיף ירקוני: "אנו מצפים שיתקבלו החלטות נכונות על מנת להשיב את השקט והביטחון לאזורנו לטווח ארוך כדי שנוכל להמשיך להתפתח, לקלוט משפחות, לעסוק בחינוך, חקלאות ותיירות. לא נוכל להסכים להמשך המציאות העגומה של חיים בצל טרור שריפות, בלונים וטילים".

מרכבת ישראל נמסר כי בהתאם להנחיות כוחות הביטחון, תנועת הרכבות במקטע אשקלון-באר שבע תחודש מחר בבוקר. רכבת הנגב, הקו המערבי דרומה, תחזור לפעילות סדירה, ובכלל זה תחנות אופקים, נתיבות ושדרות. רכבת ראשונה מבאר שבע לכיוון אשקלון תצא בשעה 07:27. רכבת ראשונה מאשקלון לכיוון באר שבע תצא בשעה 07:10.

לקריאה נוספת בנושא
החיילים נכנסו לשטח אסור: המחדל מאחורי פגיעת טיל הנ"ט באוטובוס
תושבים בשדרות הפגינו נגד הפסקת האש; בעזה חוגגים בעצרת חמאס
הפלסטינים בעזה: הושגה הפסקת אש; גורם מדיני: "הצעדים ייקבעו בשטח"

זירת פגיעת הפצמ"ר בשדרות 12 בנובמב 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
חזרה לשגרה. פגיעת רקטה בשדרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

בהמשך למאמצים להביא לרגיעה ברצועת עזה, הפלגים הפלסטיניים הודיעו מוקדם יותר היום כי הושגה הפסקת אש עם ישראל. הפלגים מסרו כי הרגיעה הושגה הודות למאמצים המצריים, והפלסטינים ידבקו בה - כל עוד ידבק בה גם "האויב הציוני". בתגובה להודעה אמר גורם מדיני כי "ישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה. הגיעו בקשות של חמאס להפסקת אש מארבעה מתווכים שונים. ישראל השיבה שהצעדים בשטח הם שייקבעו".

ישראל נענתה להצעות המתווכים להפסקת האש לאחר דיון קבינט שארך כשש שעות, בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד, שהציגו סקירות על התקיפות והפעולות הנרחבות בעזה בימים האחרונים וההצעות לתיווך שהגיעו ללשכת ראש הממשלה - ממצרים, האו"ם, נורבגיה ושוויץ. לדברי גורמים מדיניים, העמדה הגורפת של ראשי מערכת הביטחון הייתה שיש לקבל את ההצעה המצרית ולחזור למתווה של רגיעה מול החמאס, כשצה"ל שומר על חופש פעולה וזכות התגובה במידה ויתחדשו הטרור והאלימות מהרצועה.

גורם דיפלומטי שהיה מעורב במגעים להפסקת אש אמר כי "ההבנות שהושגו הן על חזרה להסדרי הפסקת האש של 2014. המצב עדיין מאוד מסוכן ויכול להתפוצץ שוב. מה שראינו ב-48 השעות האחרונות היה מסוכן מאוד ואסור לחסוך מאמצים כדי למנוע התלקחויות דומות בעתיד". הגורם ציין לחיוב את העובדה שגם בזמן ההסלמה משלוחי הדלק המשיכו לזרום לרצועה ללא הפרעה תחת פיקוח האו"ם.

עוד באותו נושא

460 רקטות נורו לישראל; 160 יעדי טרור הופצצו | עדכונים שוטפים

לכתבה המלאה
הפגנה של תושבי הדרום נגד הסכם ההסדרה עם חמאס 13 בנובמר 2018. TPS, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות תושבים נגד הפסקת האש. שדרות, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS
הפגנה של תושבי הדרום נגד הסכם ההסדרה עם חמאס 13 בנובמר 2018. TPS, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות תושבים נגד הפסקת האש. שדרות, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS

תושבים בכמה יישובים בדרום מוחים הערב נגד הפסקת האש בין ישראל לחמאס. בשדרות 500 תושבים השתתפו בהפגנה, שרפו צמיגים וקראו "ביבי הביתה!". צומת הכניסה לעיר עדיין חסומה והמשטרה עיכבה כמה מהמפגינים. כבישים נוספים נסגרו בעקבות המחאות באופקים, נתיבות, אורים ובצומת מעון.

במקביל, בעזה התקיימה עצרת ניצחון של תומכי חמאס בסמוך לביתו של נור ברכה, המפקד בזרוע הצבאית שנהרג במבצע צה"ל שלשום.

תקיפת חיל האוויר בעזה, 13 בנובמבר 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, אמש/רויטרס

ההסלמה בדרום החלה אתמול בשעות הצהריים, לאחר שערב לפני כן נהרג סא"ל מ' בפעילות מבצעית בעומק רצועת עזה. יותר מ-460 רקטות נורו מאתמול לעבר עוטף עזה, אשקלון, נתיבות ובאר שבע, מתוכן כ-100 יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. צה"ל תקף כ-160 יעדי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה.

בתחילת מטחי הרקטות אתמול אוטובוס עלה באש בעקבות פגיעת טיל נ"ט במועצה האזורית שער הנגב וחייל בן 19 שעמד בסמוך אליו נפצע באורח קשה עם פגיעה רב-מערכתית. בנוסף, 36 בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים או מוגדרים כנפגעי חרדה, מהם אחד בינוני מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה בשדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully