וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בשדרות הפגינו נגד הפסקת האש; בעזה חוגגים בעצרת חמאס

קבוצת תושבים משדרות הציתה צמיגים בכניסה לעיר במחאה על הפסקת האש בין ישראל לחמאס, "הדם של תל אביב לא יותר אדום משלנו". כעת, תושבים נוספים מהדרום מקיימים הפגנות משלהם. בעזה התקיימה עצרת ניצחון, הפלגים הפלסטיניים: "הרגיעה הושגה הודות למאמצים המצריים"

צילום: חגי פרץ ונגה בנודיז-סיהו/TPS

מספר הפגנות מתקיימות בשעה האחרונה בדרום, זאת בעקבות הפגנת 500 התושבים משדרות שנערכה היום (שלישי), וכללה שריפת צמיגים וקריאות "ביבי הביתה!". בעקבות ההפגנות, נחסמו הכבישים בצומת מעון וצומת אורים, ובנוסף בכניסה לשדרות, נתיבות ואופקים.

בהפגנה שהייתה בשדרות, הפגינו התושבים בצומת הכניסה לעיר במחאה על הפסקת האש בין ישראל לחמאס. צומת הכניסה לעיר עדיין חסומה, והמשטרה עיכבה מספר מפגינים. "הדם של תל אביב לא יותר אדום משלנו. ממשלה רופסת! הקבינט לא צריכים לישון פה ולשכב עם הילדים על הכביש באזעקה. חתמו הפסקת אש כי פחדו שזה יגיע לתל אביב ויבנה", אמרו המפגינים. "זו לא הפגנה של שנאה. אנשים מיואשים. רוצים שקט, לא כניעה לטרור של ליברמן בנט ונתניהו", הוסיפו.

במקביל, התקיימה בעזה עצרת ניצחון של תומכי חמאס בסמוך לביתו של נור ברכה, המפקד בזרוע הצבאית שנהרג במבצע צה"ל שלשום.

לפני כשעתיים ברשת אל ג'זירה דווח כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לחמאס. בהודעת חדר המצב המשותף של הפלגים הפלסטיניים נמסר כי הרגיעה הושגה הודות למאמצים המצריים, והפלסטינים ידבקו בה - כל עוד ידבק בה גם "האויב הציוני".

לקריאה נוספת בנושא
הפלסטינים בעזה: הושגה הפסקת אש; גורם מדיני: "הצעדים ייקבעו בשטח"
חמאס מקלף את שכבות ההגנה: למה כיפת ברזל מיירטת פחות רקטות?
פועלים בליבת הסוד: מאחורי הקלעים של תקיפת נכסי חמאס

הפגנה של תושבי הדרום נגד הסכם ההסדרה עם חמאס 13 בנובמר 2018. TPS, מערכת וואלה! NEWS
תושבים מפגינים בכניסה לשדרות, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS
הפגנה של תושבי הדרום נגד הסכם ההסדרה עם חמאס 13 בנובמר 2018. TPS, מערכת וואלה! NEWS
תושבים מפגינים בכניסה לשדרות, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS

תמונות מעצרת חמאס

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, הגיב על המאורעות ביממה האחרונה, ואמר כי: "יומיים קשים עברו עלינו. יומיים שהם המשך לחיים בצל טרור ומטוטלת בין חירום לשגרה כבר שמונה חודשים ברציפות. אני מצפה מהדרג המדיני ומכוחות הבטחון לספק לנו שקט אמיתי ורגיעה אמיתית. אנו מצפים שיתקבלו החלטות נכונות על מנת להשיב את השקט והבטחון לאזורנו לטווח ארוך כדי שנוכל להמשיך להתפתח, לקלוט משפחות, לעסוק בחינוך, חקלאות ותיירות.לא נוכל להסכים להמשך המציאות העגומה של חיים בצל טרור שריפות, בלונים וטילים".

יו"ר מפלגת "זהות" משה פייגלין הגיע להפגנה ואמר כי "ממשלת נתניהו חייבת לסיים את דרכה". פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל הגיע גם הוא להפגנה ואמר: "נתניהו כבר תקופה ארוכה בוגד בתושבי שדרות והדרום".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, הביע הערב את תמיכתו במפגינים ואמר כי "תושבי הדרום מוחים בצדק. הממשלה ממשיכה להפקיר אותם אנחנו סומכים על מערכת הביטחון ועל ההמלצה להפסקת אש".

ח"כ גבאי המשיך, "הממשלה והקבינט נכשלו. במשך 4 שנים נתניהו הפקיר את תושבי העוטף והזניח את סוגיית עזה. כמו שברח מטיפול במחירי הדיור, במערכת הבריאות ובכבישים. הסיוט שתושבי הדרום עברו היום הוא באחריות נתניהו. תושבי הדרום לא אמורים לשמוע את החדשות על הפסקת אש דרך הודעה של אל ג'זירה. מגיעה להם מנהיגות אמיתית שמוכנה להתייצב בפניהם ולומר את האמת. אפשר לשנות את המציאות סביבנו. זה לא הזמן לעוד הפסקת אש שברירית. זה הזמן ליוזמה מדינית אמיתית בעזה, שתישען על המלצות מערכת הביטחון".

הפגנה של תושבי הדרום נגד הסכם ההסדרה עם חמאס 13 בנובמר 2018. TPS, מערכת וואלה! NEWS
תושבים מפגינים בכניסה לשדרות, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS

גורם מדיני אמר בתגובה לדיווחים על הפסקת האש כי "ישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה. בקשות חמאס להפסקת אש הגיעו מארבעה מתווכים שונים. הצעדים בשטח הם שייקבעו".

ישראל נענתה להצעות המתווכים להפסקת האש לאחר דיון קבינט שארך כשש שעות, בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד, שהציגו סקירות על התקיפות והפעולות הנרחבות בעזה בימים האחרונים וההצעות לתיווך שהגיעו ללשכת ראש הממשלה - ממצרים, האו"ם, נורבגיה ושוויץ. לדברי גורמים מדיניים, העמדה הגורפת של ראשי מערכת הביטחון הייתה שיש לקבל את ההצעה המצרית ולחזור למתווה של רגיעה מול החמאס, כשצה"ל שומר על חופש פעולה וזכות התגובה במידה ויתחדשו הטרור והאלימות מהרצועה.

בתוך כך, מאז השעה 15:44 לא שוגרו רקטות לשטח ישראל. דובר צה"ל עדכן כי מערכת כיפת ברזל יירטה יותר מ-100 שיגורים מתוך כ-460 שזוהו משטח רצועת עזה. עד כה צה"ל תקף כ-160 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהם ארבעה נכסי טרור ייחודיים.

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully