וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים בליבת הסוד: מאחורי הקלעים של תקיפת נכסי חמאס

13.11.2018 / 14:00

מאז שהתחיל סבב האלימות הנוכחי פועל סגן ת' מחטיבת מחקר באמ"ן להשפיע על הדרג הצבאי הבכיר לתקוף מטרות אסטרטגיות של חמאס. בריאיון לוואלה! NEWS הוא מספר על החדירה למידע המסווג של ארגון הטרור, ועל הפגיעה בבנייניו. "יוצרים בהלה שמפעילה לחץ על השלטון"

דובר צה"ל

במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014 לא הצליחו גורמי המודיעין הזוטרים לשכנע את הקצונה הבכירה בפרט ואת הדרג המדיני בכלל לתקוף סמלי שלטון של החמאס ברצועת עזה. לקראת סוף המבצע, שארך 51 יום, הוחלט לתקוף את רבי הקומות שכונו על ידי הפלסטינים: "המגדלים האיטלקיים". האפקט לא איחר לבוא והפגיעה הקשה בהם יצרה הלם ופחד ברחוב הפלסטיני, והיו בדיעבד אחד ממנופי הלחץ על הנהגת חמאס להסכים להפסקת אש.

מיד לאחר המבצע הוחלט להתמקד במבנים שמוגדרים כמטרות "עוצם", בסמלי השלטון של החמאס ולהפליל אותם ככאלה שמתבצעים בתוכם פעולות טרור נגד ישראל. בשנתיים האחרונות אחראי סגן ת' בן ה-22 בחטיבת המחקר על מטרות ה"עוצם" בזירה הפלסטינית של חטיבת המחקר באמ"ן.

הסלמה בדרום | כל הפרטים:
"פעולות כירורגיות": בחיל האוויר חזרו לתקוף חוליות מיד לאחר השיגורים
בניסיון לצייר תמונת ניצחון: ישראל וחמאס בדרך למלחמה שאיש לא רוצה
חשופים לירי מול הטילים של חמאס: תחקיר שיגור הנ"ט על האוטובוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטרת "עוצם" שהותקפה בלב העיר עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז יום ראשון סגן ת' ואנשיו פועלים מסביב לשעון כדי לשכנע את הדרג הבכיר באמ"ן שתקיפת המטרות הללו עשויות לזרוע פחד ברצועת עזה ולהפעיל מנוף לחץ על הנהגת החמאס. ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן והרמטכ"ל גדי איזנקוט קיבלו את האישור לתקיפת מטרות העוצם על ידי חיל האוויר והתכנית יצאה אל הדרך אתמול בלילה. ארבעה רבי-קומות בני 6-7 קומות, מבנים מאוד בולטים בעיר עזה: בניין הטלוויזיה הלוויינית של חמאס, מטה ביטחון הפנים ושני מבנים של מודיעין הזרוע הצבאי של החמאס.

סגן ת', סיפר בריאיון לוואלה! NEWS כי הוא ופקודיו פועלים להפליל את הפעילות של חמאס בתוך המבנים, "זה דרש מאתנו דיוק והמון ירידה לפרטים. אנחנו מתעסקים בגופי ביטחון ממודרים בלב העיר עזה. בליבת הסוד של חמאס".

עוד באותו נושא

שני מחבלים נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה; גורם מדיני: אין מגעים להפסקת אש

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דרש מאתנו דיוק והמון ירידה לפרטים". הריסות לאחר תקיפת צה"ל ברצועה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על חשיבות תקיפת המטרות אמר הקצין הצעיר, "מדובר בנכס של חמאס שנמצא בארגז הכלים של מקבלי ההחלטות. התקיפה שלהן היא פגיעה בתודעתית בחמאס. הפגיעה בתחנת טלוויזיה של חמאס יוצרת בהלה, פחד, חוסר וודאות ומהומה היסטרית". לדבריו, "זה מפעיל לחץ על השלטון. כשאתה מוריד לו מטה מרכזי אתה פוגע בו לטווח ארוך. למשל המטה של ביטחון הפנים בחמאס. אנחנו איתרנו מטרות שכואבות לחמאס. זה לא סוד שהחמאס במצוקה כלכלית וזה רק מוסיף לו. אלו הנכסים החשובים שלו".

לדבריו, "אחרי שתקפנו את רשת אל-אקצא (רשת טלוויזיה הלווינית של החמאס) הציבור שאל ברשתות: 'איך הגענו למצב הזה?' . כשאנחנו פוגעים בכוחות הריסון שלו זה משפיע על היכולות שלו. זה מסר חריף. המבנים הללו קרסו. לא נפגעו. ברור שהחמאס הופתע מהתקיפה".

על המשך הפעילות אמר קצין המודיעין מחטיבת המחקר, "כל גורמי העבודה מתמקדים להביא לסבב הנוכחי את תמונת ניצחון. אני עם סיפוק אישי אדיר. אני ושאר החיילים עובדים מסביב לשעון להביא עוד מטרות של חמאס. אחרי תקיפת המבנים לאף אחד אין שמחה לאיד אלא גישה מקצועית", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות בניין שהושמד בעזה בתקיפת חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות מבנה תחנת אל-אקצא של חמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך
המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל של ארגון הטרור חמאס. מבנה שנתקף. דובר צה''ל, מערכת וואלה! NEWS
מבנה של חמאס שהותקף בשכונה רימאל/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה''ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבנה תחנת הטלוויזיה של חמאס שהופצץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההריסות בעזה לאחר תקיפת צה"ל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully