וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעולות כירורגיות": בחיל האוויר חזרו לתקוף חוליות מיד לאחר השיגורים

13.11.2018 / 12:13

הירי המאסיבי על יישובי הדרום ביממה האחרונה זוכה למענה מצד צה"ל, ששב לתקוף מחבלים שאחראים לשיגורים. "כשאנחנו רואים איום אנחנו מסירים אותו", סיפר בכיר בחיל האוויר. "אנחנו עסוקים כרגע בתכנון המהלכים, המטוסים עדיין חמושים", הזהיר

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: טל רזניק

קצין בכיר בחיל האוויר אמר היום (שלישי), "תקפנו לא מעט חוליות שיגור. אנחנו תוקפים אותן באזור ההפעלה שלהן. בין שניות לדקות לאחר שירו, מיד או בסמוך לשיגורים". ביממה האחרונה תוקםים כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר מטרות רבות בשטח רצועת עזה בתגובה לירי הרקטות המאסיבי לעבר שטח ישראל. עוד אמר הקצין על ציד חוליות המשגרים כי, "כשהאויב יותר פעיל יש לנו יותר הזדמנויות. כשאנחנו רואים איום אנחנו מסירים אותו".

בנוגע להיערכות צה"ל להמשך הלחימה אמר הקצין כי "אנחנו עסוקים כרגע בתכנון המהלכים הבאים. מצד אחד יכולים להירגע, אבל גם להאיץ. אנחנו ערוכים באופן מאוד חזק בהגנה ובהתקפה. מטוסי חיל האוויר חמושים. יש הרבה מטוסי מעל רצועת עזה. מוכנים להנחיות הרמטכ"ל".

הסלמה בדרום | כל העדכונים:
בניסיון לצייר תמונת ניצחון: ישראל וחמאס בדרך למלחמה שאיש לא רוצה
שהייה בקרבת מרחבים מוגנים וביטול לימודים: הקלות בהנחיות צה"ל
רקטה פגעה בבית באשקלון: בן 40 נהרג, שתי נשים נפצעו אנוש וקשה

הריסות בעזה לאחר תקיפות חיל האוויר, 13 בנובמבר 2018. רויטרס
הריסות בתקיפת חיל האוויר ברצועה, היום/רויטרס

הקצין סיפר על תקיפת משרדי השלטון של חמאס והוסיף כי "המנגנון הצבאי יושב בלב אוכלוסייה אזרחית. אפשר לדמיין מה קורה כשאנחנו תוקפים בניין בין שבע קומות וכל השכונה מתפנה. פינינו אנשים בכל מיני שיטות בסיוע פיקוד דרום. תקפנו רק מבנים ריקים. אבל לא הייתי מתחלף עם אף אחד מהשכנים שם. האזרחים מתרחקים מאות מטרים ונכנסים לבתים סמוכים".

על האתגר הגדול בהפצצת יעד מסוג זה אמר כי "לקראת התקיפה מפנים את השכונה. יוצרים קיר אש בשכונה בין האנשים לבין המטרה. זה אירוע שברמה הטקטית מאוד מאתגר ודורש מיומנות מקצועית מאוד גבוהה".

עוד באותו נושא

שני מחבלים נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה; גורם מדיני: אין מגעים להפסקת אש

לכתבה המלאה
תקיפה אווירית של חיל האויר בעזה 13 בנובמבר 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה/רויטרס

"יש עליית מדרגה יחסית משמעותית בכל מה שקשור למטרות שגם ברמה הפרקטית יש להן חשיבות גדולה עבור האויב וגם ברמה התודעתית", סיפר. "מדובר במטרות גדולות מאוד, בלב העיר עזה והתקיפה שלהן מייצרת אפקט מאוד משמעותי על הצד השני. בכל מבצע 'צוק איתן' תקפנו ארבע מטרות מסוג זה. רק הלילה תקפנו שתיים כאלה", אמר.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו יותר ממאה מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי. במהלך הלילה הותקפו בין היתר גם מחסן אמצעי לחימה בחאן יונס, מתחם צבאי בזייתון ואתר לייצור אמצעי לחימה בשייח עומדאן. מוקדם יותר הופץ מבנה תחנת הטלוויזיה של חמאס. "תקפנו בשכונת רימל את מטה ביטחון הפנים. כשהורסים מפקדה בסדר גודל הזה, חומרים ומידע חיוני מושמדים. אתה נהיה יותר פגיע, זה משפיע על פעולות ההמשך".

מסוק צה"לי בשמי רצועת עזה, 13 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
מסוק קרב של צה"ל בסמוך לגבול הרצועה, היום/ראובן קסטרו
הריסות בעזה לאחר תקיפות חיל האוויר, 13 בנובמבר 2018. רויטרס
הריסות לאחר תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully