וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מקלף את שכבות ההגנה: למה כיפת ברזל מיירטת פחות רקטות?

13.11.2018 / 15:49

בעוד שבמערכת הביטחון גוברים הקולות לרכוש עוד מערכות כדי לעבות את ההגנה על העורף, חמאס משיג אחוזי פגיעה גבוהים מבעבר. בצה"ל טוענים כי ההגנה של המערכת איננה הרמטית, ושחמאס מציב אתגר לא פשוט, אך "כמות היירוטים גדולה באזורים הבנויים"

עריכה: תום זואילי

חיל האוויר השלים ביממה האחרונה את פריסת כל סוללות כיפת ברזל במסגרת הכוננות וההיערכות לשיגורי רקטות מרצועת עזה, ולמרות זאת מצליח חמאס לחדור את שכבות ההגנה האקטיבית ולפגוע באופן ישיר במבנים בערים ברחבי הדרום. טרם נחשפו אחוזי יחס היירוט מול היקף השיגורים, אך ניתן להעריך שלפי היקף הפגיעות אחוזי ההצלחה ביירוטים פחתו בהשוואה למבצע "צוק איתן".

עד לשעות האחרונות הצליחו ארגוני הטרור לשגר יותר מ-460 רקטות ופצצות מרגמה לעבר עורף מדינת ישראל, אך רק יותר ממאה מהאיומים יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל שפרוסות בדרום הארץ. חמאס מפעיל את המשגרים באמצעות שעוני עצר וכננות נשלטות מרחוק, ומנגד חיל האוויר עד כה תקף רק חוליית משגרים אחת.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
בצל הדיווחים על הפסקת אש: ירי הרקטות לדרום נמשך
אמו של החייל שנפצע מנ"ט: "התקשר לשאול לשלומנו שעה לפני"
ערכת חירום, ממ"ד וללמוד את מספרי האזורים: כך תתגוננו כשיש אזעקה

יירוטים בשמי אשקלון, 13 בנובמבר 2018. רויטרס
יירוטים של מערכת "כיפת ברזל" בשמי אשקלון/רויטרס

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס נשאל הבוקר על אודות היכולות של סוללות כיפת ברזל ותפקוד הלוחמים והסביר כי "האופן בו מתבצע הירי מול אותן ערים מאתגר את מערכי ההגנה". תא"ל מנליס לא הרחיב בנושא אך אמר כי "תפיסת ההגנה מבוססת על הנחיות (של פיקוד העורף א.ב), התנהלות הפרט, התרעה לעורף ויכולות כיפת ברזל. ההגנה לא הרמטית. אבל כמות היירוטים גדולה באזורים הבנויים".

בתוך כך, גוברים הקולות בתוך המערכת הביטחונית לבחון רכש של כיפות ברזל נוספות לעבות את מערכי ההגנה על מדינת ישראל במיוחד על רקע התרחיש של מלחמה ביותר מחזית אחת. נכון לימים אלו חיל האוויר מקבל את אישור הדרג המדיני על האופן בו יש להציב את הסוללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully