וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים נכנסו לשטח אסור: המחדל מאחורי פגיעת טיל הנ"ט באוטובוס

13.11.2018 / 19:34

גורמי צבא סיפרו לוואלה! NEWS כי האזור בו נפגע האוטובוס מטיל נ"ט היה סגור לכניסה בשל הקרבה לחמאס. מהתחקיר הראשוני עולה שהחיילים, השייכים לכוח עורפי, טענו שהם משרתים ביחידה מובחרת וכך נתנו להם השוטרים הצבאיים להיכנס - בניגוד לצו. "אסור לטאטא מתחת לשטיח"

עריכה: ניר חן

ירי טיל הקורנט נגד הטנקים ששיגר אתמול (שני) חמאס לעבר כוח צבאי באנדרטת "חץ שחור" בצפון רצועת עזה, עדיין מעסיק את פיקוד הדרום. במהלך האירוע, הטיל פגע ישירות באוטובוס ופצע חייל בן 19 באורח קשה וחייל נוסף באורח קל. גורמים צבאיים סיפרו לוואלה! NEWS כי העיסוק בתחקור המקרה נעשה במיוחד ברקע תגבור אוגדת עזה בכוחות סדירים שמוצבים בנקודות שונות לאורך הגבול.

לדברי הגורמים, מתחקיר ראשוני עולה כי כוח משטרה צבאית סגר את האתר באמצעות צו חתום על ידי אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי לצבא ולמטיילים, בעקבות חשש שחמאס מתצפת על המרחב ומסוגל לבצע ירי צליפה וירי נ"ט. באותו הנוהל, סומנו נקודות תורפה נוספות לאורך הגבול ונסגרו צירים בעזרת שוטרים צבאיים.

לקריאה נוספת:
פגיעה ישירה באוטובוס: חמאס פרסם את תיעוד פגיעת הטיל בעוטף
הפלסטינים בעזה: הושגה הפסקת אש; גורם מדיני: "הצעדים ייקבעו בשטח"

פיצוץ אוטובוס מחמאס. אין, מערכת וואלה! NEWS
פיצוץ האוטובוס, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אין

הגורמים סיפרו כי לפי עדויות שנאספו, כוח לא מבצעי מיחידה עורפית הגיע לסיור בגזרה וסיפר לשוטרים הצבאיים כי הם משרתים ביחידה מובחרת שהגיעה לבצע פעילות במסגרת התגבור על רקע ההסלמה בדרום.

השוטרים הצבאיים שהתרשמו מדברי המפקדים וכלי הרכב שמאפיינים יחידות מובחרות ולכן אפשרו להם להיכנס פנימה עם אוטובוסים. זמן קצר לאחר שנכנסו, שוגר לעברם טיל הנ"ט. לאחר התחקור התברר כי היחידה, שלא יושבת באוגדת עזה, לא הייתה צריכה להיות באזור ופעלה בניגוד לצו האלוף.

עוד באותו נושא

חייל נפצע קשה מפגיעת רקטה סמוך לאוטובוס בעוטף עזה; צפו בתיעוד

לכתבה המלאה
זרית פגיעת הפצמ"ר בעוטף עזה 12 בנובמב 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת הטיל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

גורמים בצבא התבטאו בנושא בחריפות: "אסור לטאטא את האירוע הזה מתחת לשולחן. צריך לטפל ביד קשה באחראים למקרה. ללא קשר לטיל הנ"ט ששוגר לעבר הכוח, אסור למפקדים ולחיילים להתל בשוטרים צבאיים שמבצעים את משימתם", אמרו הגורמים והוסיפו כי "אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה אם טיל הנ"ט היה פוגע באוטובוס מלא חיילים. היו נהרגים עשרות חיילים והיינו עכשיו במצב אחר לחלוטין".

מדובר צה"ל נמסר כי מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מינה צוות בדיקה, שיבחן את התנהלות הכוחות באירוע. את הצוות יוביל מפקד מערך הגנת הגבולות, תת-אלוף אמיר אבשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully