וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הקצין שנפצע בהתקלות בעזה: "מתפללים, זה לא קל לילדיו"

בני משפחתו של הקצין שנפצע בתקרית ברצועה ממשיכים לקוות לשיפור במצבו, לאחר שפונה לבית החולים במצב בינוני בתום החילוץ המורכב. אחיו: "מתפללים לשלומו ומחזיקים אצבעות שמצבו ישתפר". אמו: "מצבו יציב אך הדרך להחלמתו עוד ארוכה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק ומתן חדד

בני משפחתו של הקצין שנפצע בהיתקלות בין כוח צה"ל לחוליית חמאס בעזה אמש (ראשון), שוהים לצד מיטתו בבית החולים סורוקה בתקווה לשיפור במצבו. הקצין אושפז במצב בינוני במחלקה לטיפול נמרץ לאחר שחולץ מהתקרית הקשה בה נהרג גם סגן-אלוף מ'.

"אנחנו מתפללים לשלומו", אמר היום אחיו של הקצין לצד מיטתו. "קיבלנו את ההודעה בלילה ומיד הגענו לבית החולים. אנחנו מחזיקים לו אצבעות ומקווים שישתפר מצבו".

לקריאה נוספת:
"המעשה שלא יפורסם וראוי להערכת כולנו": הקרב ההירואי של סא"ל מ'
הכוח נחשף וחולץ תחת אש: כך השתבשה הפעולה החשאית בעזה
העיקר שכספי הסיוע הועברו: כשחמאס החליט לבלוע את הגלולה הישראלית

פינוי הפצועים בתקרית בדרום לבית החולים סורוקה - 11/11/18. מערכת וואלה! NEWS
נחיתת מסוק הפינוי בבית החולים סורוקה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

גם אימו של הקצין, שהגיעה במהירות למחלקה לטיפול נמרץ עם הידיעה על פציעת בנה, הביעה תקווה שמצבו ישתפר. "ברוך השם, הוא במצב יציב אבל הדרך עוד ארוכה", אמרה. "הילדים שלו באו לראות אותו. לפני כשנה נפצע ברגליו בתאונת דרכים והילדים עזרו לו להשתקם. האירוע שקרא אתמול לא קל להם".

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, ביקר את הקצין הפצוע ואף שוחח עמו מעט. "אמש פעלו חיילי צה"ל בפעולה נועזת על מנת לעמוד במשימתם העליונה - שמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל", אמר בנט מיד לאחר שיחתו עם הקצין הפצוע. "סא"ל מ' והקצין שנפצע הם גיבורי האומה. בנחישותם, באומץ ליבם, באהבתם העמוקה למקום בו אנו חיים, הם ציוו חיים לרבים אחרים. אמש הייתה גבורה גדולה בקרבם, גבורה שאף אויב לא יוכל לשבור".

עוד באותו נושא

קצין בדרגת סגן אלוף נהרג וקצין נוסף נפצע בחילופי האש בעומק רצועת עזה

לכתבה המלאה
מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

בתוך כך, הלווייתו של סא"ל מ' תתקיים היום בשעה 15:00, בה צפויים להשתתף בני משפחתו וקרוביו. ביישוב במועצה האזורית בצפון הארץ שבה התגורר נפל אבל כבד ב עקבות הידיעה על מותו. "זה בוקר רע מאוד של כאב ועצב", אמר ראש מועצה. "היישוב בו התגורר מ' כבר הקריב בעבר הרבה קורבנות, בעיקר בעזה. זה לקח אותנו שנים אחורה לרגעים של עצב עמוק".

ראש המועצה סיפר על מ' כי היה קצין איכותי וערכי. "הוא בן למשפחה לתפאת מדינת ישראל", הוסיף. "הוא נהג להתחבר לבני הנוער והתנדב בתנועת 'אחרי'. הוא גידל את הדורות הבאים על ערכי אהבת המולדת, התנדבות ותרומה לקהילה. אף אחד לא ידע מה עשה בצבא, אולי מעטים. הוא התחיל לחשוב על העתיד, על התקדמות במערכות הבטחונית והאזרחית".

מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
הריסות בעקבות תקיפת צה"ל. עזה, הבוקר/רויטרס

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הבוקר לסא"ל מ'. "‏אני מרכין את ראשי בנפול סא"ל מ', לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה", אמר.

נתניהו נחת בישראל הבוקר לאחר שהחליט לקצר את ביקורו בפריז, זאת בעקבות האירועים הלילה בשטח הרצועה. "יבוא יום ומלוא גבורתו של סא"ל מ' יסופר", הוסיף. "אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לו, למשפחתו ולחבריו לנשק".

מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
רצועת עזה, הבוקר/רויטרס

הכוח שעמו נמנו סא"ל מ' והקצין שנפצע נחשף על ידי חוליית חמאס בלב הרצועה. מכת הראשונה היא זו שפגה בשניים. הכוח השיב באש והרג שבעה מחבלים פלסטינים, בהם בכיר אחד לפחות. מאותו הרגע החל מרוץ נגד הזמן כדי לחלץ את כוח הלוחמים מהשטח הפלסטיני ובחסות הלילה החל הצבא לבצע ירי כדי לחפות על נסיגתם לשטח הישראלי. בשעות הערב המאוחרות הסתיימה הפעולה. מדובר בפעולה שאושרה על ידי הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ולאחר מכן על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו במיוחד בשל הרגישות האזורית והנפיצות מול חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully