וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיקר שכספי הסיוע הועברו: כשחמאס החליט לבלוע את הגלולה הישראלית

12.11.2018 / 10:17

חמאס מציג את התקרית ברצועה כניצחון לארגון, אך בפועל ספג מכה קשה עם מותם של שבעה מאנשיו, בהם מפקד גדוד בזרוע הצבאית. התגובה הייתה יכולה להיות קשה, אך הירי שנעצר ב-01:00 העיד: ארגון הטרור, ממש כמו ישראל, לא מעוניין בהסלמה

עריכת וידאו: ניר חן

התקרית הקשה הלילה (שני) בתוך רצועת עזה, בשלב זה לפחות, אינה משנה את התמונה הכוללת: שני הצדדים, ישראל וחמאס, אינם מעוניינים בהידרדרות למלחמה וידעו לעצור את ההסלמה. השורה התחתונה ברורה: בסביבות השעה אחת וחצי בלילה, חמאס הפסיק את ירי הרקטות ופצצות המרגמה, למרות המחיר הכבד ששילם.

הארגון יכול אולי להתהדר בבוקר זה ב"ניצחון" ובכך ש"רדף את הכוח הציוני שחדר לעזה", אולם בפועל מדובר במכה צבאית לא פשוטה עבורו. שבעה מאנשיו נהרגו ועוד שבעה נפצעו בהיתקלות עם כוח ישראלי מסוערב שפעל בתוך החצר האחורית שלו, ואפילו הצליח לחזור (לא בשלום) לישראל.

לקריאה נוספת:
קצין בדרגת סגן אלוף נהרג וקצין נוסף נפצע בחילופי האש בעומק רצועת עזה
"המעשה שלא יפורסם וראוי להערכת כולנו": הקרב ההירואי של סא"ל מ'
הכוח נחשף וחולץ תחת אש: כך השתבשה הפעולה החשאית בעזה

מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
הריסות בעקבות תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הבוקר/רויטרס

בין הרוגי חמאס, מג"ד, מפקד גזרת חאן יונס, לא פחות. כלומר מפקד שנחשב לבכיר במערך הצבאי של הארגון. כל הנפגעים הללו היו עלולים להביא לתגובה קשה עוד יותר מצד חמאס, אלא שמישהו בארגון החליט לעצור בזמן. במילים הכי פשוטות, אפילו שבעת ההרוגים מקרב אנשיו, לא גרמו לחמאס לסטות מהמטרה הגדולה והחשובה יותר מבחינתו: ההסדרה. המטרה - שקט ושיפור כלכלת עזה, קדמו לעניינים כמו נקמות, תגובות ושאר מיני תופעות שאותן אפשר להשאיר להצהרות המתלהמות של צמרת חמאס.

גם בצד הישראלי, ניכר רצון בהרגעה. בשעות הבוקר פרסם צה"ל הבהרה שמטרת הכוח לא הייתה חיסול או חטיפה, כלומר המסר לחמאס ברור: מדובר היה בפעולה מודיעינית, לא כזו שנועדה להביא להסלמת המצב. וכשם שבמסגרת ההסדרה לחמאס מותר להיערך למלחמה הבאה, כך גם ישראל נערכת בהתאם.

הפעולות שישראל עושה במסגרת "ההסדרה" או הפסקת האש עד למלחמה הבאה, כוללות פעולות מודיעיניות מורכבות כפי שנעשתה אמש. ניתן לשער את המורכבות ואת אומץ הלב שנדרשו מהכוח המבצע - חדירה של כוח מצומצם מיחידה מובחרת, לתוך חאן יונס, ואז מהרגע שהכוח מתגלה, הדרך החוצה לישראל עלולה להיות ארוכה עד מאוד, כפי שקרה אמש.

עוד באותו נושא

בכיר חמאס נהרג בהיתקלות בעזה: "ההתנגדות השיגה ניצחון גדול"

לכתבה המלאה
כרוז הספד לבכיר חמאס נור ברכה שנהרג בפעילות של צה"ל, 11 בנובמבר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
נור ברכה, בכיר חמאס שנהרג בתקרית/מערכת וואלה! NEWS, ---

וכעת, למרות שסא"ל ביחידה מובחרת נהרג, ישראל בוחרת להמשיך בהסדרה, ובהעברת הכספים לממשל חמאס. 15 מיליון הדולרים שנכנסו לרצועת עזה בברכת ישראל במזוודות כסף נוסח המאפיה, היו רק הסנונית הראשונה. בכל חודש בחודשו בששת החודשים הקרובים, אמור הטקס הזה לחזור על עצמו. מטוס קטארי עמוס במזומנים נוחת בישראל, ומשם הכסף עובר במזוודות לחמאס, וחלקו לפחות יגיע גם יגיע לזרוע הצבאית. כן, אותה זרוע צבאית שאמש הרגה סא"ל בצה"ל ופצעה אחר.

חמאס מצדו, מבין את גודל ההישג וקוטף כבר את פרסי הניצחון בדעת הקהל הפלסטינית ולכן גם הוא בוחר להמשיך בדרך ההסדרה: עם יותר חשמל ועם משכורות לפקידיו, אפשר להכיל יותר בקלות אפילו אירוע עם שבעה הרוגים.

כלי רכב שבו הפלסטינים טוענים שכוח צה"ל עשה בו שימוש,נומבבר 2018. -, צילום מסך
הרכב שלטענת הפלסטינים שימש את כוח צה"ל, הבוקר/צילום מסך, -
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
מבנה שנהרס בתקיפת צה"ל ברצועה, הבוקר/רויטרס
מחבלים שנהרגו בחילופי האש עם כח צה"ל בדרום רצועת עזה. מערכת וואלה! NEWS
פעילי חמאס שנהרגו במהלך הפעילות ברצועה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
רצועת עזה, הבוקר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully