וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס נהרג בהיתקלות בעזה: "ההתנגדות השיגה ניצחון גדול"

בין שבעת ההרוגים בחילופי האש בין אנשי הזרוע הצבאית לבין כוח מיוחד של צה"ל היה נור ברכה, מפקד גדוד. "זה היה קרב אגדי", אמר דובר מטעם הארגון. תיעוד מעזה: כלי הרכב ששימש את הכוח המיוחד והופצץ אחרי שנחשף

עריכת וידאו: ניר חן

שבעה פלסטינים נהרגו אתמול בהיתקלות בין חמאס לבין כוח מיוחד של צה"ל ברצועת עזה, בהם גם בכיר בזרוע הצבאית, נור ברכה, מפקד הגדוד המזרחי. בתקרית החריגה נהרג גם קצין צה"ל, סגן-אלוף מ', וקצין נוסף נפצע באורח בינוני. פרטי המבצע נותרו חסויים, אך בצה"ל אומרים כי מטרתו לא הייתה חיסול או חטיפה. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, הוא היה אחיו של המדען סולימאן ברכה.

לפי חמאס, הוא חשף כוח מיוחד של צה"ל, שלדבריו הסתנן בכלי רכב אזרחי בעומק של כשלושה קילומטרים במזרח חאן יונס. כלי הרכב נעצר אחרי שהעלה חשד, ואז החלו חילופי האש. לאחר מרדף אחרי הכוח, אמרו בחמאס, התערב חיל האוויר כדי לסייע לנסיגת החיילים. הבוקר פורסמו תמונות שבהן נראו לכאורה כלי הרכב ששימש את הכוח של צה"ל וכן את הבגדים שלהם.

בכיר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי "סיכול הסתננות כוח האויב והריגת אחד מבכירי קציניו הם נצחון גדול להתנגדות".

לקריאה נוספת על ההיתקלות בעזה
"המעשה שלא יפורסם וראוי להערכת כולנו": הקרב ההירואי של סא"ל מ'
קצין בדרגת סגן אלוף נהרג וקצין נוסף נפצע בחילופי האש בעומק רצועת עזה

כרוז הספד לבכיר חמאס נור ברכה שנהרג בפעילות של צה"ל, 11 בנובמבר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
נור ברכה, בכיר חמאס שנהרג בתקרית/מערכת וואלה! NEWS, ---

דובר חמאס חאזם קאסם אמר: "ההתנגדות רשמה קרב הירואי בהגנה על העם הפלסטני נגד הכיבוש. המסר מאירוע ליל אתמול הוא שההתנגדות תמיד מוכנה, חכמה, עירנית ואמיצה. מנגנוני הבטחון עוקבים אחר האירוע. מה שהתרחש אתמול היווה הפתעה שהכיבוש לא ציפה לה".

"ההתנגדות הפלסטינית השיגה ניצחון גדול וציירה סצינה אגדית", אמר הבוקר עבד אלטיף אל-קאנוע, דובר אחר של חמאס.

גם הג'יהאד האסלאמי הצטרפו לתשבוחות של חמאס: "ההתנגדות לא תרשה לאויב לנסות להסתנן ולחדור לרצועה ולפגוע בלוחמים מבלי שישלם מחיר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

כלי הרכב שהותקף

התקרית התרחשה בזמן שכוח צה"ל שעמו נמנה הקצין, סא"ל מ', חצה את הגבול לרצועה לצורך פעילות מבצעית מיוחדת. במהלך הפעילות, הכוח נחשף על ידי חוליית חמאס בגזרת חאן יונס, ובמקום התפתחו חילופי אש.

הרוגי חמאס בהיתקלות עם כוח צה"ל ברצועת עזה - 12 בנובמבר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
הרוגי חמאס/מערכת וואלה! NEWS, ---

בעקבות האירוע הוקפץ למקום כוח אווירי שסייע בתקיפות ולחילוץ הכוח לשטח ישראל. הלוחם שנפצע בתקרית פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בצה"ל הדגישו כי לא נחטפו לוחמים בתקרית, זאת בניגוד לידיעות שגויות שנפוצו ברשתות.

במקביל להתרחשויות, נשמעו התרעות "צבע אדום" ביישובים במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב. 17 רקטות שוגרו לשטח ישראל, שלוש מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully