וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשרות גידולים נותר רק פחם: תיעוד החממה שהוצתה בנתיב העשרה

פלסטיני שחצה את הגדר מרצועת עזה הצליח להצית חממה במושב ורק לאחר מכן נתפס - למרות שמתחקיר התקרית עולה כי הוא זוהה עוד לפני חציית הגבול. בעל החממה: "כואב לי הלב, זה שנים של עבודה, כל הציוד שלי היה שם"

צילום: דדי פולד

אודי דרייליך, בעל החממה שנשרפה כליל אתמול (שישי) אמר לוואלה! NEWS כי הנזק גדול מאוד. "כל הציוד שלי היה בתוך החממה, הגידולים של ירקות לזרעים הלכו וכל הרשתות והניילונים נשרפו", סיפר דרייליך. אמנם הוא ומשפחתו לא היו במושב בזמן השריפה אבל כשהגיע למקום ראה את המצב הקשה. "הסתכלתי וכאב לי הלב, זה שנים של עבודה. הדבר היחיד שמנחם שלא הייתה פגיעה בנפש, זה יכל להיגמר אחרת", אמר דרייליך.

לדבריו, הנזק מוערך במאות שקלים, "ההרגשה שמצליחים לפרוץ את הגדר ומגיעים עד אלינו היא לא טובה, זה מעלה חששות", סיפר דרייליך. "הבעיה שלנו היא שאם אחד הצליח לפרוץ את הגדר אז הוא יכול להגיע לישוב ולבצע פיגוע. שעה קודם לכן העובדים שלי היו במקום וזה יכול להיגמר אחרת. בעבר החממות שלי נפגעו מרקטות".

עוד בוואלה! NEWS
"הכול הלך": "גן העדן" של קליפורניה נחרב בשריפות הענק
"עם ביבי המדינה צוללת": מיצג נגד תיק 3000 הוצב בהבימה בת"א
חברים לחוד, עסקים לחוד: הבוסית מכוונת הכי גבוה שיש

החממה בנתיב העשרה שנשרפה אתמול. שי מכלוף, שי מכלוף
רק פחם נותר. החממה שהוצתה בנתיב העשרה, היום/שי מכלוף, שי מכלוף
שריפה בחממות בקיבוץ בעוטף עזה כתוצאה מפצצת תאורה של צה"ל לאחר חדירת מחבל שנעצר. שי מכלוף
עולה בלהבות. החממה שהוצתה בנתיב העשרה, אמש/שי מכלוף

אמש, פלסטיני הצליח לחדור לחממה במושב. כוחות צה"ל זיהו את הפלסטיני החשוד, שהצליח לחצות את הגדר בצפון הרצועה. בתום חיפושים אחריו נמצא החשוד והוא הועבר לידי כוחות הביטחון. בחממה אליה הגיע הפלסטיני פרצה שריפה.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי תצפיות זיהו את החשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה בטרם חצה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע. בעקבות הזיהוי הוזנקו כוחות צבאיים רבים לאזור שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב הישוב מהמרחב בו ניסה להסתתר החשוד. הכוחות ביצעו סריקות במרחב ועצרו את החשוד סמוך לחממה. במהלך שהייתו במרחב החממות החשוד הצית את החממה. לדברי צה"ל על החשוד לא נמצא נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון.
"האירוע נמצא בתחקיר מבצעי וממנו יופקו וייושמו הלקחים הנדרשים", הוסיף דובר צה"ל

במהלך הבוקר נפגש מפקד החטיבה הצפונית, אל"מ אבי רוזנפלנד עם תושבי נתיב העשרה ואמר "אנחנו פה, ניתן להם בראש ונלמד את מה שצריך מהאירוע".

החממה בנתיב העשרה שנשרפה על ידי פלסטיני שחצה את הגדר בעזה. שי מכלוף, שי מכלוף
נזק רב. החממה שהוצתה בנתיב העשרה, היום/שי מכלוף, שי מכלוף
מפקד החטיבה הצפונית נפגש עם תושבי עוטף עזה בנתיב העשרה. שי מכלוף, שי מכלוף
מפקד החטיבה הצפונית נפגש עם תושבי נתיב העשרה, היום/שי מכלוף, שי מכלוף

עם ההודעה על חדירת הפלסטיני במושב הביעו דאגה מהידרדרות האירועים. "התחושות מאוד קשות", אמרה רוויטל פולד המתגוררת במושב. "אנחנו חוששים מאוד - בעיקר משום שזה כבר נהיה באורח קבע. סופי השבוע שלנו קשים. הילדים לא מפסיקים לשאול שאלות ואנחנו צריכים למצוא תשובות שאין לנו".

(עדכון ראשון 12:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully