וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול הלך": "גן העדן" של קליפורניה נחרב בשריפות הענק

תשעה בני אדם נהרגו, ויותר מ-157 אלף איש נאלצו להתפנות מבתיהם בעקבות שריפה שפרצה בצפון קליפורניה, ועיירה הנקראת פרדייז נשרפה כליל. התושבים סיפרו על המראות הקשים ועל כך שאין להם לאן לחזור. "זה כמו סיוט שמתגשם"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שריפות ענק בקליפורניה - עדכונים אחרונים

- לפחות תשעה בני אדם נהרגו
- העיירה "פרדייז" נשרפה כליל
- טראמפ האשים: ניהול היער הגרוע גרם לשריפה
- גם תושבים במליבו נאלצו לפנות את בתיהם

"הכול הלך, זה כמו סיוט"" כך סיפר היום (שבת) תושב שנאלץ להתפנות מביתו בשל שריפות הענק שפוקדות את קליפורניה. "זינקתי מהבית, זה נראה כמו שדה קרב", הוא תיאר. שריפת הענק בצפון מדינת קליפורניה גבתה את חייהם של תשעה בני אדם. אחד ההרוגים נמצא בביתו, ואילו השמונה הנוספים אותרו מחוץ לבתיהם וסמוך לרכביהם, בעת שניסו להימלט.

השריפה כילתה את העיירה "פרדייז" בה מתגוררים כ-30 אלף איש, והרשויות אמרו כי האש התקדמה במהירות כה רבה, עד שלא נותר לצוותי הכיבוי מה לעשות. הכוחות דיווחו עוד כי מניין ההרוגים צפוי לעלות.

שריפת היער שפרצה ליד פרדייז גדלה לכ-362 קמ"ר והיא משתוללת ללא שליטה. יותר מ-6,700 מבנים, בהם בתים ועסקים, נהרסו תחת הלהבות. כ-157 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם. הוראות הפינוי ניתנו גם לכל העיר מליבו, שבה חיים כ-13 אלף תושבים, בהם כוכבי קולנוע מהוליווד.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
טראמפ: מקרון רוצה להקים צבא אירופי להגנה מפני ארה"ב
בלחץ הקונגרס: ארה"ב תפסיק לתדלק את מטוסי הקואליציה הסעודית בתימן
צרפת: זינוק של 69% במספר התקריות האנטישמיות מתחילת השנה

כבאי נלחם בלהבות בשריפות בצפון קליפורניה 11 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
אלפים פונו מבתיהם. שריפות הענק בקליפורניה, היום/AP, אי-פי

"אין שום סיבה לשריפת היער המאסיבית, הקטלנית והיקרה בקליפורניה", כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "ניהול היער כל כך גרוע. מיליארדי דולרים ניתנים מדי שנה אך יש כל כך הרבה הרוגים והכל בגלל ניהול כושל של היערות. צריך לתקן עכשיו את המצב או שלא ינתן עוד תקציב לנושא".

שריפות באזור אינן דבר חדש עבור האזרחים. בשנת 2008 כמעט 10,000 נאלצו לעזוב את בתיהם בשריפה שפרצה בקליפורניה. "הרוח דחפה את האש במורד הגבעה", אמרה דוברת כוחות הכיבוי. "בתוך 24 שעות האש כילתה 70,000 דונם . אנחנו יודעים שיש שההרס גדול ויימצאו הרוגים נוספים".

הדוברת הוסיפה כי הרוחות החלו להיחלש, מה שמאפשר לכבאים להתחיל להתמקד בהכלת האש ולא רק בלעזור לאנשים להתפנות, אך הם מצפים שהרוחות יתחזקו שוב ולכן ביקשו לפנות קהילות סמוכות נוספות.

מטוס כיבוי בשריפות בצפון קליפורניה 11 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
לא השריפה הראשונה. מטוסי הכיסוי מעל קליפוניה, היום/AP, אי-פי

מבין האלפים שנאלצו להתפנות, חלקם מצאו מקלט במרכזים של הצלב האדום. אנטוניו סאנצ'ס, אזרח שהתפנה, סיפר כי משפחתו התקשרה לספר לו על השריפה ושעליו להתפנות. "הייתי בקליפורניה גם בשריפות ב-2008 אבל שקרוב להיות דומה למה שהיה", סיפר סאנצ'ס. ביתו, יחד עם בית אמו ודודיו נשרפו לחלוטין היום. הם מתגוררים בבתיהם יותר מ-20 שנה. " אני לא מתכנן לחזור לשם", אמר סאנצ'ס והסביר: "לא נשאר לנו שם כלום, נעבור למקום אחר".

לא ברור מה יקרה כאשר התושבים יורשו לחזור, או מה נשאר להם מבתיהם. אלה שברחו דיווחו על כך שחנויות המכולת, רשתות המזון מהיר ובתי הספר נשרפו כליל. קרול ניקסון, שפונתה עם הוריה הקשישים, סיפרה כי מסעדה שנפתחה זה עתה נשרפה, "לאיזה משרות יחזרו האנשים?" אמרה.

תושבת פרדייז על רקע הריסות ביתה בשריפות בצפון קליפורניה 11 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
שטחים נרחבים נשרפו. תוצאות השריפה בקליפורניה, היום/AP, אי-פי

עוד סיפרו התושבים באימה על הבריחה האיטית. לדבריהם האש הייתה כה קרובה עד שיכלו לחוש בלהט כשישבו חסרי אונים בתוך רכביהם בעומסי התנועה הכבדים. כשהגיעה הפקודה להתפנות, התחושה הייתה כי כל 27 אלף תושבי העיירה החליטו לעזוב בבת אחת. "זה היה כמו חומת אש בכל צד שלנו ובקושי יכולנו לראות את הכביש לפנינו", תיאר השוטר מארק באס.

בשלב זה, רשויות הכיבוי טרם קבעו את סיבת פרוץ האש. עם זאת, חברת "פסיפיק גז וחשמל" הודיעה הלילה כי חוותה תקלה בקו חשמלי בסמוך למוקד השריפות 15 דקות לפני התפרצות האש.

תושבים מתפנים מאזור השריפות בצפון קליפורניה 8 בנומבר 2018. אי-פי, AP
לא יודעים לאן לחזור. תושבי קליפורניה שפונו מהשריפה, היום/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully