וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: זינוק של 69% במספר התקריות האנטישמיות מתחילת השנה

9.11.2018 / 23:51

ביום השנה ה-80 ל"ליל הבדולח" הנאצי, אמר ראש הממשלה פיליפ כי התקיפות נגד יהודים בלתי-פוסקות. "כל תקיפה כזו מהדהדת כמו שבירת בדולח חדש", אמר בהתייחסו לאירועי העבר

בווידאו: אלפים צעדו לזכרה של ניצולת השואה מיריי קנול שנרצחה בפריז/צילום: רויטרס

מספר התקריות האנטישמיות בצרפת זינק ב-69% בתשעת החודשים הראשונים של השנה - כך אמר היום (שישי) ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ, ביום שבו מציינים 80 שנה לאירועי "ליל הבדולח" נגד יהודי גרמניה.

"כל תקיפה נגד אחד האזרחים שלנו משום שהוא יהודי מהדהדת כמו שבירת בדולח חדש", כתב פיליפ בפייסבוק, בהתייחסו לתחילת המהלך הנאצי לחסל את היהודים ב -9 בנובמבר 1938, המכונה "ליל הבדולח". "למה לזכור בשנת 2018 זיכרון כואב שכזה? כי אנחנו רחוקים מאוד ממיגור האנטישמיות", אמר ראש הממשלה הצרפתי. הוא אמר כי מעשי האנטישמיות הם בלתי-פוסקים.

אחר שנת שיא ב-2015, נרשמה ירידה של 58% במספר התקריות האנטישמיות בצרפת ב-2016 ושל 7% נוספים ב-2017, אולם במקביל חלה עלייה במספר הפעולות האלימות נגד יהודים.

לקריאה נוספת בנושא
300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"
"סבתות נרצחות כי הן יהודיות": אלפים בעצרת בפריז לזכר ניצולת השואה

עצרת למען ניצולת השואה מיריי קנול שנרצחה בפריזעל רקע אנטישמי 28 במרץ 2018. רויטרס
עצרת מחאה בפריז נגד האנטישמיות בשל רצח ניצולת שואה, מרץ/רויטרס

בפוסט שכתב בפייסבוק, ציטט פיליפ את ניצול השואה ואת חתן פרס נובל אלי ויזל, וכתב כי "הסכנה האמיתית, בני, היא אדישות". הוא הבטיח כי ממשלת צרפת "לא תהיה אדישה" להתגברות האנטישמיות.

הממשלה מתכוונת להקשיח את הכללים למאבק בשנאה באינטרנט בשנה הבאה, וללחוץ על חברות הרשת החברתית לעשות יותר כדי להסיר תכנים גזעניים ואנטישמיים.

פיליפ אמר כי יהיה זה גם "ניסוי עם רשת של חוקרים ושופטים המיומנים במאבק נגד מעשי שנאה", שיכול להתרחב לכל המדינה. ראש ממשלת צרפת הוסיף כי מאמצע נובמבר יגוייס צוות לאומי להתערבות בבתי הספר כדי לעזור למורים החווים אנטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully