וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: מקרון רוצה להקים צבא אירופי להגנה מפני ארה"ב

10.11.2018 / 10:01

טראמפ כינה את הערתו של מקרון לגבי הקמת צבא אירופי "מעליבה מאוד". בראיון לתחנת רדיו מקומית אמר הנשיא הצרפתי כי על אירופה להגן על עצמה בעצמה, ללא תלות בארצות הברית. הנשיא האמריקני בתגובה צייץ כי "אירופה צריכה לשלם את חלקה בנאט"ו". שני המנהיגים נפגשו בפריז

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הצעתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון להקים צבא אירופי שיגן על היבשת גם מפניה של ארצות הברית היא "מעליבה מאוד". דבריו נאמרו טרם הגעתו לפריז, לרגל השתתפות בטקסים לציון מאה שנה לתום מלחמת העולם הראשונה. השניים נפגשו הבוקר (שבת) בארמון האליזה וטראמפ הבהיר את דבריו וזכה לתמיכת מקרון.

"ארצות הברית רוצה אירופה חזקה ומוכנה לסייע לבעלת בריתה, אך היא חייבת להיות הוגנת בכל הנוגע לחלוקת נטל הביטחון", אמר היום טראמפ. לדבריו, עד היום עיקר הנטל בנושאי הביטחון היה על אמריקה.

עוד בעולם
שריפות ענק בקליפורניה: לפחות תשעה נהרגו, עיירה שלמה נחרבה
ירדן: לפחות שמונה הרוגים בשיטפונות עזים ברחבי הממלכה
מישל אובמה חושפת: "עברתי הפלה טבעית לפני 20 שנה"

דונלד טראמפ ועמנואל מקרון בפגישה בארמון האליזה, 10.11. רויטרס
טראמפ ומקרון בפגישה בארמון האליזה, היום/רויטרס

בעת שעשה את דרכו לצרפת, התייחס הנשיא האמריקני בחשבון הטוויטר שלו להתבטאויותיו של מקרון השבוע בריאיון לתחנת הרדיו "אירופה 1".

כשנשאל לגבי איומי הסייבר ואי-היציבות הגלובלי, אמר הנשיא הצרפתי כי אירופה נדרשת להגן על עצמה מפני סין, רוסיה וארצות הברית. בהמשך הריאיון דיבר מקרון על הצורך בצבא אירופי: "רוסיה נמצאת על גבולותינו והראתה את יכולתה להוות איום. אנחנו צריכים אירופה שתוכל להגן על עצמה בעצמה ובאופן ריבוני, ללא תלות בלעדית בארצות הברית".

טראמפ, שדחק בחברות בנאט"ו לשלם יותר עבור ההגנה המשותפת ולא להסתמך על מדינתו, התלונן. "מעליב מאוד, אבל ייתכן כי אירופה צריכה קודם כל לשלם את חלקה בנאט"ו, שמרביתו מסובסד על ידי ארצות הברית", צייץ אתמול הנשיא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully