וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן הסכים להבנות הרגיעה עם ישראל אחרי פגישה עם סיסי

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי נשיא מצרים שכנע את יו"ר הרשות לקבל את הבנות הרגיעה עם ישראל במהלך פגישה ביניהם בשארם. מקורות ציינו כי סיסי פירט בפניו את תנאי ההסכם לפיהם תעביר ישראל 90 מיליון דולר למשכורות חמאס. הסכמת היו"ר נועדה לאפשר "מרחב נשימה" לתושבי עזה

אתר רשמי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הצליח לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקבל את הבנות הרגיעה עם ישראל - כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-חיאת" שיוצא לאור בלונדון. גורמים פלסטיניים המצוטטים בעיתון אמרו כי במהלך פגישתם בשארם א-שייח' פירט סיסי בפני אבו מאזן את המאמצים המצריים להשגת רגיעה ברצועת עזה ולקידום הפיוס הפנים-פלסטיני. עוד דווח כי יו"ר הרשות הסכים להבנות כדי לאפשר "מרחב נשימה" לתושבי עזה.

לפי הדיווחים, אבו מאזן הסכים לרגיעה בתנאי שתתבצע בשני שלבים - הראשון בן שבועיים עד שלושה ושני ייארך כשישה חודשים. המקורות מסרו כי ישראל הסכימה להעברה דרך האו"ם של 90 מיליון דולר המיועדים לתשלום משכורות פקידי ממשלת חמאס. ראשי המשלחת המצרים הודיעו לחמאס על הסכמת ישראל לתנאים.

עוד בעולם
"זה מספיק, תניח את המיקרופון": הבית הלבן שלל גישה מכתב רשת CNN
"העיניים והאוזניים של טראמפ": יורש התובע הכללי האמריקני
סערה בצרפת: מקרון שיבח את מנהיג משטר וישי ששיתף פעולה עם הנאצים

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר, מאי 2016. AP
הסכים למאמצי התיווך המצרי. סיסי ואבו מאזן בפגישתם לפני שנתיים/AP

שני המנהיגים נועדו ביום שבת האחרון במצרים ושוחחו על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, ברקע הדיווחים כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דווח כי אבו מאזן שיבח את מאמצי מצרים ואת שיתוף הפעולה איתה. בנוסף לכך, דנו השניים בדרכים לחיזוק הקשר בין הרשות הפלסטינית לקהיר.

בשבוע שעבר דיווח עיתון "אל-קודס" כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי על רגיעה ברצועת עזה על פי המקורות הפלסטיניים, לא מדובר בהסכם הסדרה מעשי ושלם. הצדדים סיכמו על נוסחה של "שקט מול שקט" על בסיס ההסכם בשנת 2014 שהושג גם הוא בתיווך מצרי ובהסכמת כל הפלגים.

עוד באותו נושא

בצל הדיווחים על הסדרה עם חמאס: אבו מאזן נפגש עם א-סיסי

לכתבה המלאה
עימותים ברצועת עזה 16 באוקטובר 2018. רויטרס
עימותים בעזה/רויטרס

ההסכם כולל את פתיחת המעברים לרצועת עזה באופן קבוע כאשר "לישראל יש את הזכות למנוע כניסת חומרים שיכולים להשפיע על ביטחונה", לדבריהם. עוד יכלול ההסכם את הרחבת אזור הדייג לתשעה מיילים ואחרי תקופת רגיעה מתמשכת להגדיל ל-12 מיילים ימיים ותמיכה בפרויקטים הומניטריים לשיפור תנאי החיים ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully