וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הדיווחים על הסדרה עם חמאס: אבו מאזן נפגש עם סיסי

הנשיא המצרי נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית בשארם א-שייח, לדון בהתפתחויות האזוריות. אבו מאזן שיבח את שיתוף הפעולה עם מצרים. אתמול דווח כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה

עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שבת) עם הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח שבמצרים. השניים שוחחו על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון, ברקע הדיווחים כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" דווח כי אבו מאזן שיבח את מאמצי מצרים ואת שיתוף הפעולה איתה. המנהיגים גם דנו בדרכים לחיזוק הקשר בין הרשות הפלסטינית לקהיר.

אבו מאזן הגיע לשארם א-שייח אתמול, בהזמנתו של סיסי. בפגישה השתתפו גם עזאם אל-אחמד וחוסין א-שייח, חברי הוועד המרכזי של פתח, ויועצו של אבו מאזן לעניינים מדיניים, מג'די חאלידי, והשגריר הפלסטיני למצרים, דיאב אל-לוח. מהצד המצרי השתתפו שר החוץ סאמח שוכרי, וראש המודיעין המצרי עבאס כמאח.

עוד בוואלה! NEWS:
הכל יכול להתהפך: חמאס מחפש הישג - ובצה"ל נערכים לאירוע חריג
רקטה ששוגרה מהרצועה התפוצצה בישראל; צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס
ההסדרה בעזה מתרחקת: הג'יהאד מאיים ב"טקטיקה חדשה" על הגדר

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר, מאי 2016. AP
אבו מאזן וסיסי בפגישה לפני שנתיים (צילום: AP)/AP

אמש דיווח עיתון אל-קודס" המזרח-ירושלמים כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי על רגיעה ברצועת. על פי המקורות הפלסטיניים, לא מדובר בהסכם הסדרה מעשי ושלם. הצדדים סיכמו על נוסחה של "שקט מול שקט" על בסיס ההסכם בשנת 2014 שהושג גם הוא בתיווך מצרי ובהסכמת כל הפלגים.

ההסכם כולל את פתיחת המעברים לרצועת עזה באופן קבוע כאשר "לישראל יש את הזכות למנוע כניסת חומרים שיכולים להשפיע על ביטחונה", לדבריהם. עוד יכלול ההסכם את הרחבת אזור הדייג לתשעה מיילים ואחרי תקופת רגיעה מתמשכת להגדיל ל-12 מיילים ימיים ותמיכה בפרויקטים הומניטריים לשיפור תנאי החיים ברצועה.

עוד דווח כי ישראל תאפשר כניסת דלק תעשייתי עבור תחנת החשמל במקביל לפתרון המשבר עם הרשות הפלסטינית, תוך תשלום מס או הגעה לנוסחה של הנחה. זאת עד למסירת האחריות על הרצועה לממשלת הרשות שתהיה באופן הדרגתי, בפתרון תיק הפיוס ועד לפתרון כל התיקים התקועים.

עוד באותו נושא

דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להסכם הסדרה בתיווך מצרי

לכתבה המלאה
תקיפות חיל האוויר  בעזה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
תקיפות חיל האוויר בעזה, בשבוע שעבר (צילום רויטרס)/רויטרס

ההסכם יכלול גם את התחייבות קטאר לתשלום כספים למשך שלושה עד שישה חודשים עבור פקידי ממשלת עזה. המקורות הבהירו כי תשלום כספים אלה יהיה בהשגחה של ישראל, האו"ם ועם אפשרות שיתוף הרשות הפלסטינית במידה ותסכים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully