וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסדרה בעזה מתרחקת: הג'יהאד מאיים ב"טקטיקה חדשה" על הגדר

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

1.11.2018 / 19:46

למרות הדיווחים על מגעים להסדרה, בחמאס ובג'יהאד מבטיחים שההפגנות על הגדר ימשיכו. לאחרונה באוגדת עזה הסתיים תרגיל שדימה תרחישים שונים על הגדר, כשברקע הג'יהאד מאתגר הן את ישראל והן את חמאס בירי טילים בהכוונת דמשק

צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

למרות הדיווחים על מגעים להסדרה, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי מבטיחים כי ההפגנות על הגדר יימשכו.
לאחר שמנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר הצהיר היום (חמישי) כי ההפגנות יימשכו "עד להשגת המטרות" דובר הג'יהאד האסלמי דאווד שיהאב הודיע כי "התהלוכות יימשכו, בימים הקרובים יינקטו טקטיקות חדשות הקשורות לניהול התהלוכות וניהול הסכסוך".

אל מול המציאות שהפכה שגרתית, צה"ל ממשיך בהיערכות על הגדר. אוגדת עזה קיימה ביום שני תרגיל שארך חצי יום, שכלל תרחישי גדר מסוגים שונים. בצה"ל הדגישו שמדובר בתרגיל שבוצע בהתאם לגרף האימונים ולמרות זאת נכון לחבר אותו לכניסתו של מפקד אוגדה חדש עם איומים מובהקים שמתפתחים בגבול רצועת עזה הכוללים אירועים מתפרצים מגוונים המחייבים תגובות מידיות של הכוחות באוגדה. למחרת, ביום שלישי, הגיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט אל האוגדה וקיים הערכת מצב עם קציני פיקוד דרום והאוגדה ובחן את מוכנות הכוחות.

לקריאה נוספת:
"הפלג הירושלמי" מחדש את ההפגנות במחאה על מעצר עריקים
ראש עיריית אשקלון היוצא: יש לי ראיות הקושרות עבריינים להטיית תוצאות הבחירות

ירי גז מדמיע לעבר מפגינים בגבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
הפגנות בגדר, מרץ האחרון/רויטרס

למרות הערכות בצה"ל כי חמאס לא מעוניין במלחמה עם ישראל ולא לדרדר את המצב הקיים מעבר לאלימות בגדר, בג'יהאד האסלמי החליטו לאתגר לאחרונה לא רק את ישראל אלא גם את חמאס, בכך שירו רקטות לעבר ישראל ללא אישורם בהנחיה של מפקדת הג'יהאד האסלמי בדמשק ובגיבוי של איראן. מציאות ביטחונית זו מחייבת את צה"ל להיות ערוכים להפתעות כמו פגיעה בחיילי צה"ל על הגבול, ניסיונות חדירה ליישובים ואף חטיפת חיילים מקו המגע.

בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי היום הגיע לסיומו אימון של כוחות מיחידת מגלן ויחידות צבא קפריסין שנערך באי קפריסין בשבוע האחרון. באימון השתתפו גם כוחות חיל האוויר. במסגרת התרגיל, תורגלו מגוון תרחישים ויכולות בתחומי הלוחמה בטרור, לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בשטח פתוח, יכולות פריצה וחבלה ויכולות בתחומי הרפואה המבצעית. זהו אימון ייחודי המביא לידי ביטוי יכולות מיוחדות של צה"ל למול תרחישי התמודדות עם גורמי טרור שונים.

עוד באותו נושא

סינוואר אחרי כינוס הפלגים: ההפגנות יימשכו עד להשגת המטרות

לכתבה המלאה
עימותים ברצועת עזה 16 באוקטובר 2018. רויטרס
בפגינים ברצועת עזה, אוקטובר/רויטרס

ביום שבת האחרון הודיע הג'יהאד האסלאמי על הפסקת אש שהוסגה בתיווך מצרי, בתום יומיים מתוחים בדרום, בהם שלח הארגון לעבר ישראל כ-40 רקטות, וצה"ל תקף כ-100 יעדים של חמאס והג'האד האסלאמי ברצועת עזה.

דובר צה"ל רונן מנליס הסביר ביום שבת הירי הגובר מהרצועה מעיד על הקשר הקיים בין המשימות עמן נדרשת מערכת הביטחון להתמודד בזירות השונות, בהן האיום האיראני, התעצמות חיזבאללה, הירי מהדרום והטרור הגלובלי הנשקף מהמדינה האסלאמי. "זו ההוכחה לזיקה בין הזירות", אמר. "הרי כוון מדמשק וכוח קודס האיראני. העברנו מסרים ברורים ברוח הזו למי שצריך. ואף אחד לא חסין לא ברצועה ולא מחוצה לה".

תרגיל משותף של צה"ל והכוחות המיוחדים של צבא קפריסין. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מתוך התרגיל המשותף בקפריסין, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לאירועים ובהודעה מטעמו צויין כי יגיב על הירי. "לא נקבל את המשוואה לפיה יש הרג מהצד השני ושתיקה מהצד שלנו", אמרו. "נדבוק בהפסקת האש אם הצד השני יעשה זאת. נגיב על כל ירי". זמן קצר לאחר מכן הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully