וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינוואר אחרי כינוס הפלגים: ההפגנות יימשכו עד להשגת המטרות

הפלגים הפלסטיניים עזה דנו בהפסקת ההפגנות בגבול, וכן בפסקת הפרחת בלוני התבערה ושריפת הצמיגים והשארת צעדות השיבה בדרכי שלום. ואולם, מנהיג חמאס ברצועה הבהיר: נמשיך להפגין

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, אמר היום (חמישי) כי ההפגנות בגבול יימשכו עד "להשגת המטרות". זאת בתום פגישת בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי בלשכתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה,.

הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה דנו בפסקת ההפגנות בגבול, וכן בפסקת הפרחת בלוני התבערה ושריפת הצמיגים, והשארת צעדות השיבה בדרכי שלום. הם החלו לקיים היום הערכת מצב בנוגע לאירועים בשטח, שתסתיים ביום ראשון.

גם דובר הג'יהאד האסלאמי אמר דברים בעל אופי דומה: "התהלוכות יימשכו, בימים הקרובים יינקטו טקטיקות חדשות הקשורות לניהול התהלוכות וניהול הסכסוך עם הכיבוש".


לקריאה נוספת:
שוב קרבות ודילים: 46 ערים ורשויות בדרך לסיבוב שני בבחירות
לפני השחזור: הנהג מהתאונה הקטלנית בים המלח התמוטט ופונה לביה"ח
בגלל תאונות עבודה: ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק בשבוע הבא

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, במהלך מסע"ת בעזה, 28 באוגוסט 2017. AP
ממשיך בקו תקיף. סינוואר/AP

ביום שבת האחרון הודיע הג'האד האסלאמי על הפסקת אש שהוסגה בתיווך מצרי, בתום יומיים מתוחים בדרום, בהם שלח הארגון לעבר ישראל כ-40 רקטות, וצה"ל תקף כ100 יעדים של חמאס והג'האד האסלאמי ברצועת עזה.


דובר צה"ל רונן מנליס הסביר ביום שבת הירי הגובר מהרצועה מעיד על הקשר הקיים בין המשימות עמן נדרשת מערכת הביטחון להתמודד בזירות השונות, בהן האיום האיראני, התעצמות חיזבאללה, הירי מהדרום והטרור הגלובלי הנשקף מהמדינה האסלאמי. "זו ההוכחה לזיקה בין הזירות", אמר. "הרי כוון מדמשק וכוח קודס האיראני. העברנו מסרים ברורים ברוח הזו למי שצריך. ואף אחד לא חסין לא ברצועה ולא מחוצה לה".

ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לאירועים ובהודעה מטעמו צויין כי יגיב על הירי. "לא נקבל את המשוואה לפיה יש הרג מהצד השני ושתיקה מהצד שלנו", אמרו. "נדבוק בהפסקת האש אם הצד השני יעשה זאת. נגיב על כל ירי". זמן קצר לאחר מכן הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי.

(עדכון ראשון: 15:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully