וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תאונות עבודה: ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק בשבוע הבא

1.11.2018 / 13:50

"זו שביתה על הצלת נפשות, על חיי אדם לא מתפשרים", אמר יו"ר ההסתדרות ניסנקורן כשאיים לפתוח בשביתה אם דרישות ההסתדרות בנוגע לבטיחות בבנייה לא יתקבלו. השביתה תיפתח ביום רביעי הבא, ללא הגבלת זמן

עריכה: איתי עמרם

ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק מיום רביעי הבא, אם הממשלה לא תיענה לדרישותיה בנושא תאונות הבניין והעבודה. "נתחיל בשביתה קשה", אמר היום (חמישי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בכינוס ועדי עובדים בו הוכרזה ההשבתה הכללית, "על חיי אדם לא מתפשרים. זו שביתה להצלת נפשות, ונשבות עד שיפתרו את הבעיה הזאת", אמר ניסנקורן והכריז כי השביתה תהיה ללא הגבלת זמן

בחודש שעבר פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי ההסתדרות גיבשה רשימת דרישות למשרדי הממשלה להגברת הבטיחות בענף הבנייה. אחד מהצעדים העיקריים שדורש ניסנקורן ממשרדי הממשלה הוא הפיכת תקן הפיגומים הקיים לתקן רשמי ומחייב. בעבר הקבלנים התנגדו לכך וטענו כי המלך ייקר את עלויות הבנייה. "הפיכת התקן האירופי למחייב לגבי קבלנים באתר בנייה, תוך קביעת לו"ז להטמעה", דרש ניסנקורן.

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל תאונות עבודה: ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק בשבוע הבא
מתודלקת, עמוסה ובהילוך גבוה: האם רכבת הבחירות כבר יצאה מהתחנה?
האיום של יו"ר ההסתדרות: קבלת מתווה מיגור תאונות הבנייה או שביתה במשק

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן 1 בנובמבר 2018. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
"שביתה להצלת נפשות". ניסנקורן, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

דרישה נוספת של ההסתדרות עוסקת בתחום המנופאים ולפיה יש לקדם הצעת חוק להעסקת מנופאים על ידי חברות ייעודיות. בנוסף מתייחסת ההסתדרות להכשרות הפועלים - כאשר קביעת חובת הכשרת ריענון תהיה תנאי לחידוש רישיון תקופתי. עשיית סדר בתחום הרישיונות המזויפים הינה דרישה נוספת שמציג ניסנקורן למשרדי הממשלה. בין השאר הדפסת רישיונות קשים לזיוף, הוספת תמונה למאגרי בעלי הרישיון, זאת כדי להקשות על שימוש ברישיון מזויף.

שר העבודה והרווחה חיים כץ הגיב לאיומי השביתה ואמר כי הוא "מקווה שהשביתה לא תהייה שביתת אזהרה בלבד. שישבתו עד שנקבל מהאוצר 108 תקנים הנדרשים למשרד לצרכי פיקוח", אמר במליאת הכנסת.

עוד באותו נושא

בגלל תאונות עבודה: ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק בשבוע הבא

לכתבה המלאה
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן 1 בנובמבר 2018. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
"על חיים אדם לא מתפשרים". ניסנקורן, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"כל הדרישות נוגעות לזכויות עובדים ובטיחות", הדגיש היום בכינוס דן ורשבסקי, יו"ר איגוד המנופאים. "זו שמירה על זכויות העובדים. הקבלנים מתנהגים כמו עבריינים, יש חוקים אבל הם לא נאכפים. לא ניתן לישון, ונעשה פה רעש, ואם צריך נגיע לבית של ביבי - כי אנחנו רוצים לעבוד בכבוד". יו"ר הסתדרות המעוף, ארנון בר דוד, הביע גם הוא תמיכה בשביתה ואמר כי "אם לא יקשיבו לדרישות, נקום על הרגליים ונשבית את המשק, עד שבירושלים יתעוררו".

ממשרד האוצר נמסר נוכח דבריו של שר העבודה והרווחה על אודות מחסור בתקנים כי "המשרד שם בחשיבות גבוה את שיפור רמת הבטיחות בעבודה באתרי בנייה ומסייע למשרד העבודה והרווחה במימוש הצעדים הננקטים על ידו לשם מטרה זו. בין היתר מאפשר משרד האוצר למשרד העבודה והרווחה להשתמש בכלל התקנים הלא מאוישים הנמצאים ביחידות המשרד השונות ועומדים על כ-100 תקנים לעשות בהם שימוש לטובת הגברת האכיפה באתרי הבנייה".

(עדכון ראשון: 12:13)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאונה באתר בנייה בגני תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך
כנס ההסתדרות אבי ניסנקורן 1 בנובמבר 2018. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
כנס ההסתדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully