וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מספיק, תניח את המיקרופון": הבית הלבן שלל גישה מכתב רשת CNN

8.11.2018 / 9:37

לאחר עימות בין טראמפ לכתב ג'ים אקוסטה במסיבת עיתונאים בבית הלבן אחרי בחירות האמצע, הודיע הממשל על הצעד החריג. "CNN צריכים להתבייש בעצמם שאתה עובד עבורם. אתה אדם נורא וגס רוח", הטיח הנשיא בעיתונאי. רשת CNN בתגובה: "צעד חסר תקדים ואיום על הדמוקרטיה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

העימות בין ממשל טראמפ לרשת CNN עולה שלב והלילה (חמישי), בצעד חריג, הודיע הבית הלבן על שלילת אישור הכניסה של כתב הרשת, ג'ים אקוסטה. העיתונאי מסקר את הבית הלבן עבור הרשת מזה חמש שנים ומשדר משם על בסיס יומי.

לקריאה נוספת:
"העיניים והאוזניים של טראמפ": יורש התובע הכללי האמריקני
סערה בצרפת: מקרון שיבח את מנהיג משטר וישי ששיתף פעולה עם הנאצים
תיקון היסטורי: קנדה מתנצלת שלא קלטה ספינת יהודים לפני השואה

אתמול, במהלך מסיבת עיתונאים של הנשיא בבית הלבן, התפתח עימות בינו ובין אקוסטה בנוגע לסוגיית ההגירה. הכתב שאל את הנשיא מדוע הוא תיאר את שיירת המהגרים שעושה דרכה לעבר ארצות הברית כ"פלישה", וטראמפ השיב: "זו זכותי לחשוב ככה".

עוד באותו נושא

טראמפ הזהיר את הדמוקרטים: "לא אקבל מצב של חקירה נגדי"

לכתבה המלאה
עימות בין כתב CNN ג'ים אקוסטה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן 7 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
טראמם ואקוסטה מתעמתים במסיבת העיתונאים/רויטרס, רויטרס

אקוסטה שאל על תמונות של מהגרים מטפסים על גדרות שהופיעו בתשדירי הקמפיין של הרפובליקנים בבחירות אמצע הקדנציה, וטראמפ השיב: "הם בהחלט לא היו שחקנים מהוליווד". כשהכתב המשיך לשאול שאלות, אמר לו הנשיא האמריקני: "אני אנהל את המדינה ואתה תנהל את CNN, ואם תעשה עבודה טובה, אולי יהיה לכם רייטינג יותר טוב".

בשלב הזה אקוסטה המשיך להפנות שאלות לטראמפ ועבר לשאול אותו על ההתערבות הרוסית בבחירות, אך טראמפ אמר: "זה מספיק, תניח את המיקרופון". באותה נקודה נשלחה מתמחה בצוות התקשורת בבית הלבן כדי לקחת ממנו את המיקרופון, אולם הוא סירב למסור את המיקרופון לידיה והרחיק אותה ממנו עם היד.

כשחילופי הדברים נגמרו, אמר לו טראמפ: "CNN צריכים להתבייש בעצמם שאתה עובד עבורם. אתה אדם נורא וגס רוח. האופן שבו אתה מתייחס לשרה סנדרס הוא נורא. כשאתה מדווח פייק ניוז, כפי כפי ש-CNN עושים לעיתים קרובות, אתם אויב העם". אחר כך הוסיף: "התקשורת פה כל כך עויינת".

שעות ספורות לאחר מכן הגיע אקוסטה אל הבית הלבן לשידור בתכנית הערב של הרשת, אולם אנשי השירות החשאי מנעו ממנו להיכנס למבנה, ואמרו לו שהאישור שלו נשלל. "הנשיא מאמין בעיתונות חופשית ומקבל בברכה שאלות קשות", צייצה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס, "אבל לא נסבול כתב שמניח את ידיו על אישה צעירה שמנסה לעשות את עבודתה כמתמחה בבית הלבן".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת בתגובה לתוצאות הבחירות  7 בנובמבר 2018. רויטרס
"התקשורת פה כל כך עויינת"/רויטרס

עוד הוסיפה סנדרס, "זהו מעשה לא מקובל לחלוטין. הנשיא נותן לעיתונות יותר גישה כל נשיא בהיסטוריה". היא הודיעה כי האישור של אקוסטה יישלל "עד להודעה חדשה". אקוסטה הגיע לאולפני הרשת וסיפר על התקרית: "רק ניסיתי לשאול את הנשיא שאלה שהוא לא אהב. המתמחה באה אלי, אני לא ידעתי מי היא, היא ניסתה לקחת ממני את המיקרופון וניסיתי להמשיך להחזיק בו כדי להמשיך לשאול שאלות. לא שמתי עליה ידיים כפי שהם טוענים וזה מצער שזה מה שהם אומרים".

הרשת פרסמה תגובה חריפה ובה גיבתה את אקוסטה: "הבית הלבן שלל את אישור הכניסה של ג'ים אקוסטה כצעד תגובה לשאלות של אקוסטה במסיבת העיתונאים. ההסבר של סנדרס הוא שקרי, היא מציינת תקרית שמעולם לא התרחשה. ההחלטה חסרת התקדים הזו היא איום לדמוקרטיה".
אולם סנדרס לא נותרה חייבת ופרסמה בטוויטר צילום תקריב של התקרית, וצייצה: "העובדה ש-CNN גאים באופן שבו העובד שלהם התנהג היא לא רק מגעילה, אלא גם דוגמה מזעזעת לחוסר הכבוד שלהם לכולם, כולל נשים צעירות שעובדות בממשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully