וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלעזר שטרן: מירי רגב לא נפגעה מדבריי - היא מאושרת

7.11.2018 / 16:48

במהלך נאומו במליאת הכנסת שטרן לסערה שהתחוללה בעקבות הרמיזות ששלח לשרה רגב. "מעולם לא אמרתי משפט שיש בו רמז להטרדה מינית", הצהיר. "אני מבין שיש נשים שנפגעו ואני מתנצל בפניהם, אך רגב אינה אחת מהן"

צילום: ערוץ הכנסת

אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות הדברים שאמר לשרת התרבות והספורט מירי רגב, ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) ביקש להתנצל בפני אלו שפירשו את דבריו כבעלי אופי מיני. "בצה"ל מכירים אותי הרבה שנים ומעולם לא היה מישהו או מישהי שחשבה שעשיתי מעשה או נתפסתי באמירה עם משמעות מינית", הצהיר שטרן על דוכן הנואמים באולם המליאה, זמן קצר לאחר שהציג את הצעת החוק שלו למימון שכר לימוד לחיילים משוחררים.

"הטרדות מיניות בצה"ל הינם נגע שיש לטפל בהם כמו מגפה", המשיך חבר הכנסת שכיהן כראש אגף כוח האדם בצה"ל. "התפלאתי והצטערתי שבכלל מישהו חשד בי. בחיים לא אמרתי וברור שלא הייתי אומר משפט שיש בו משום רמז להטרדה מינית. במשך 34 שנות שירותי בצה"ל - שמישהי תבוא ותגיד ששמעה רמז על דבר כזה. כיון שאני ער למה שקורה ברשתות החברתיות ומבין שיש נשים שנפגעו מהדברים אזי בפניהם ואך ורק בפני אותן נשים אני מביע גם את צערי".

אחר כך הבהיר שטרן כי התנצלותו אינה מופנית לשרה רגב, שתקפה אותו בשל אמירותיו. "מירי רגב אינה אחת מהנשים שנפגעו מדבריי", טען. "היא לקחה את הדברים לעוד סיבוב תקשורתי".

עוד בוואלה! NEWS:
הבוקר שבו איבד את חבריו: הנהג מהתאונה בכביש 90 מדבר לראשונה
מבצע ימי: יפן מחפשת אחרי אחד האיים שלה שנעלמו
כלי הנשק למרוץ של 2020 נשלפו: 12 תובנות על הבחירות לקונגרס

חבר הכנסת, אלעזר שטרן בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"רגב לקחה את הדברים לעוד סיבוב תקשורתי". ח"כ שטרן/ראובן קסטרו

הסערה שבעקבותיה אמר שטרן את הדברים בכנסת פרצה לאחר עימות שהתגלע לפני יומיים בין שטרן לשרת התרבות במהלך הדיון על חוק הנאמנות בתרבות אותו מקדמת רגב. האחרונה הטיחה בו כי "היית ראש אכ"א מעולה כל כך שהיינו צריכים לנקות אחריך". שטרן השיב לה כי "אני לא רוצה לדבר פה על איך התקדמת בצבא, לא כדאי". למחרת שטרן פרסם הבהרה לדבריו ואמר כי לא היה בהם "קשר סקסיסטי. כוונתי הייתה קשורה להתלהבות היתרה של רגב בשירות אדוניה כמו בתקופת ההתנתקות וכמו שהיא עושה גם היום, תמיד מתחנפת לבכירים ממנה בלי טיפת תפיסת עולם ואידיאולוגיה".

למרות ההבהרה של שטרן, רגב, תא"ל במילואים ששימשה לפני כניסתה לפוליטיקה כצנזורית ראשית ודוברת צה"ל, קראה להשעות אותו מתפקידו. "אני דוחה בשאט נפש ובזה לדבריו של אלעזר שטרן. דבריו הם כתב אישום נגד הנשים שקודמו בצבא ונגד מפקדי הצבא שמעורבים בקידום נשים בצה"ל. בדבריו כלפיי יש רמיזה לכך שאני התקדמתי לא כפי שהגברים מתקדמים בצה"ל, על פי הקריטריונים והמלצות מפקדיי, אלא בהחפצה נשית", אמרה רגב. רגב אף הודיעה כי פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, לשר הביטחון ולוועדת האתיקה של הכנסת בבקשה לפתוח בבדיקה מול מפקדיה בצבא "ולשמוע מהם אם נפל דופי בקידומי בצה"ל, והאם הם פעלו באופן פלילי וקידמו אותי שלא כדין". רגב הוסיפה "שטרן, תגיד ותספר מה שאתה יודע, כי אני לא יודעת על מה אתה מדבר. וכן שטרן, הצטרפת לגברים שמכפישים נשים ומזלזלים בכבודן. #YouToo".

עוד באותו נושא

הרמיזה המכוערת של ח"כ שטרן לרגב: "לא אדבר על איך התקדמת בצבא"

לכתבה המלאה
מירי רגבת בתגובתה לדבריו של ח"כ אלעזר שטרן על קידומה במליאת הכנסת: הצטרפת לגברים שמכפישים נשים ומזלזלים בכבודן. #YouToo.. מערכת וואלה! NEWS
"הצטרפת לגברים שמכפישים נשים. #YouToo". תגובתה של רגב לדבריו של שטרן במליאה/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר יש עתיד לפיד דחה את הקריאה של רגב והתייצב מאחוריו. "אני מאמין לשטרן ולכוונותיו. מי שמייחס כוונות מסוג זה לאלוף עתיר זכויות, מפקד בה"ד 1 שגידל דורות של לוחמים, פשוט לא מכיר את שטרן. השיח הנמוך שמירי רגב מובילה אליו לא נמצא בכלל בסולם הערכים של שטרן". לפיד הוסיף כי "האלוף שטרן דיבר על החנפנות האינסופית של מירי רגב למפקדיה שהגיעה לשיאה בהתנתקות. מי ששמע משהו אחר יש לו כנראה בעיה חמורה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו כי "ביממה האחרונה מגיעות אליי תלונות רבות על התנהגות חברי הכנסת במליאה. לצערי, זה לא עניין חדש. המסר שאני מבקש להעביר לכם הוא אחד - דמוקרטיה היא שלטון העם". אדלשטיין קרא לאזרחים להשתתף בהליך הדמוקרטי והוסיף: "בואו נשנה את השיח. רק אתם יכולים להחליט מי ישב כאן בכנסת ומי ישאר בחוץ - זוהי דמוקרטיה".

(עדכון ראשון: 13:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully