וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע ימי: יפן מחפשת אחרי אחד האיים שלה שנעלמו

משמר החופים של המדינה יצא לסרוק את הקצה הצפוני שלה אחרי שהתגלה כי אסנבה הנקיטה קוג'ימה, חלק מ-158 איים לא מיושבים, שקע בשל עליית מפלס הים. האזור הוא מקור לסכסוך ארוך עם רוסיה וטוקיו חוששת כי גבולותיה הימיים יצטמצמו

ספינה של משמר החופים של רוסיה באזור האיים הקוריליים הסמוכים ליפן, 2005. AP
ספינה של משמר החופים של רוסיה באיים הקוריליים, 2005/AP

משמר החופים של יפן פתח בחיפושים אחרי אי בקצה הצפוני ביותר של המדינה שנעלם במפתיע, יחד עם תביעותיה הטריטוריאליות של טוקיו עליו. האי האסטרטגי אסנבה הנקיטה קוג'ימה הוא אחד מ-158 איים לא מיושבים שזכו לשם מצד הממשלה לפני ארבע שנים, במטרה להבהיר את הגבולות הימיים עם רוסיה.

הוא ככל הנראה נעלם בים אוחוסטוק, שבין האי הצפוני ביותר של יפן, הוקאידו, לבין רוסיה, אחרי שנשחק על ידי רוחות ושלגים. לפי החוק הבינלאומי, ניתן להגדיר איים כקו גבול רק אם רואים אותם מעל פני הים. התושבים בכפר הקרוב ביותר ככל הנראה לא שמו לב להיעלמות האי, שמרחקו היה כקילומטר מהם.

מי שהבחין בהיעלמות של האי היה הסופר הירושי שימיזו, שעורך מחקר כחלק מספר חדש על איים נסתרים. הוא הודיע על כך לאיגוד הדיג המקומי, שאישר כי האי לא נצפה גם מסירות בלב ים. הסקירה האחרונה של האי נעשתה לפני יותר משלושה עשורים, אז הוא נמדד על ידי משמר החופים של יפן בגובה של כמטר וחצי מעל פני הים.

האזור הוא מקור למחלוקת ארוכת שנים בין רוסיה ליפן, המסוכסכות על השליטה על ארבעה איים. זו מנעה משתי השכנות לחתום על הסכם שלום בסוף מלחמת העולם השנייה. יפן מכנה אותם הטריטוריות הצפוניות, בעוד שרוסיה קוראת להם האיים הקוריליים.

היעלמות האי אינה ייחודית רק ליפן. העלייה במפלס האוקיינוסים והימים בשנים האחרונות בשל ההתחממות הגלובלית מחקה מהפה כמה איים. בחודש שעבר דווח כי אחד מאייה של הוואי נעלם אחרי פגיעת הוריקן עוצמתי.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully