וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 94, בבית משפט לנוער: נפתח משפטו של שומר נאצי בגרמניה

יוהן ר' עומד לדין על סיוע לרצח של מאות אסירים במחנה שטוטהוף, שבו שירת כאיש אס-אס. מאחר שהיה קטין באותה תקופה, משפטו מתקיים בבית משפט לנוער. הוא טוען שלא היה מודע למה שאירע במחנה, אך גם אם יורשע, הוא לא צפוי לרצות עונש מאסר בשל גילו

עריכה: יאיר דניאל

משפטו של שומר לשעבר במחנה נאצי בן 94 נפתח היום (שלישי) בגרמניה. הנאשם, שזוהה רק כיוהן ר. שירת במחנה שטוטהוף בפולין הכבושה, בין 1942 ל-1944. הוא מואשם בסיוע לרצח ההמוני שבוצע במחנה, אולם הוא מכחיש כי ידע באותה עת על הזוועות שהתחוללו במקום.

מאחר שהוא לא היה בן 21 באותה תקופה, הוא עומד לדין בבית משפט לנוער בעיר מיניסטר. אם יורשע, עונשו של יוהן, שהגיע לדיון על כיסא גלגלים, עשוי להיות עד 15 שנות מאסר, אך הוא לא צפוי לרצות מאסר בפועל בשל גילו ומצבו הרפואי. בשל כך, הדיונים בעניינו יוגבלו לשעתיים בלבד בכל פעם.

לקריאה נוספת בנושא
צדק מאוחר: ארה"ב גירשה שומר במחנה נאצי בן 95 לגרמניה

יוהן ר', שומר נאצי לשעבר בבית משפט בעיר מיניסטר, גרמניה, 6 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
הדיונים בעניינו יוגבלו לשעתיים בלבד. יוהן בבית המשפט, היום/רויטרס, רויטרס

בתקופת שירותו במחנה הומתו בגזים מאות אסירים יהודים ופולנים. השומר מואשם בכך שהיה חלק מהמבצעים בשל תפקידו. "רבים הומתו בגזים, נורו או נותרו לגווע ברעב", אמר התובע המחוזי. עד לשחרור המחנה על ידי הצבא האדום ב-9 במאי 1945, נרצחו בשטוטהוף יותר מ-65 אלף איש. אחרי המלחמה הוא נעצר על ידי צבא ארצות הברית, אבל חזר לחיים אזרחיים ועבד בתור אדריכל נוף.

"אם מישהו יסתכל על כמה דברים מרושעים ופשעים נעשו, הוא יבין מדוע צריך להעמיד לדין גם קשישים", אמר התובע המחוזי. "גרמניה חייבת זאת למשפחות ולקורבנות גם היום. זאת סוגיה משפטית ומוסרית".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מחנה הריכוז שטוטהוף. ויקפדיה, מערכת וואלה! NEWS
אלפי אסירים נרצחו במקום. מחנה הריכוז שטוטהוף/מערכת וואלה! NEWS, ויקפדיה

לגרמניה יש רקורד שנוי במחלוקת בהרשעת פושעי מלחמה נאצים. המבקרים טוענים כי היא אפשרה לבכירים נאצים רבים לחמוק מהצדק, רק כדי להעמיד לדין ברגים קטנים במכונת המוות הנאצית עשרות שנים מאוחר יותר.

לאחר שטריבול בינלאומי העמיד לדין כמה מנהיגים נאצים בכירים, בהם הרמן גרינג ורודולף הס, לאחר מלחמת העולם השנייה, במשפטי נירנברג, מערכת המשפט במערב גרמניה נקטה מעט מאוד צעדים בשנות ה-50 וה-60.

ממחקר שפורסם ב-2008 עולה כי בין 1945 ל-2005, הרשיעו בתי המשפט בגרמניה המערבית רק 6,656 פושעים נאצים מתוך יותר מ -36 אלף חקירות של יותר מ -170 אלף חשודים.

המשרד המרכזי של גרמניה לחקירת פשעי הנאצים בלודוויגסבורג עדיין בודק חשודים, והרשעתו של מפקד מחנה ההשמדה בסוביבור, ג'ון דמיאניוק, העניקה לו תנופה חדשה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה המעורבות בתפעול המחנה הייתה מספקת כדי להשיג הרשעה, גם ללא הוכחה של פשע ספציפי.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully