וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק מאוחר: ארה"ב גירשה שומר במחנה נאצי בן 95 לגרמניה

אי-פי ורויטרס

21.8.2018 / 11:31

הבית הלבן מסר כי יקיב פאלי הפולני, ששירת במחנה טרווינקי, גורש בהתאם להחלטת בית משפט מ-2004. הוא נותר בביתו בקווינס מאחר ששום מדינה לא הסכימה לקלוט אותו. לא ברור אם יועמד לדין בגרמניה

עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית גירשה היום (שלישי) לגרמניה שומר לשעבר במחנה ריכוז נאצי בן 95, 14 שנה אחרי שבית משפט הורה על גירושו - כך מסר הבית הלבן. בהצהרה שנמסרה נאמר כי יקיב פאלי, יליד פולין שחי בארצות הברית מאז 1949, גורש בשעות המוקדמות של הבוקר. בהמשך הוא נחת בדיסלדורף וככל הנראה יועבר למרכז לקשישים

אחרי מלחמת העולם השנייה, הוא הסתיר את מעורבותו ברצח יהודים במחנה טרווינקי שפעל בפולין הכבושה. לפי הרשויות, פאלי הצליח להיכנס לארצות הברית אחרי שטען כי הוא היה חקלאי ופועל מפעל. עברו נחשף לפני 25 שנה, אחרי שעבד במשך שנים כאדריכל ואז פרש לגמלאות. שמו נמצא ברשימה ישנה של שומרים נאצים, ושומר לשעבר סיפר לרשויות בקנדה כי פאלי "חי איפשהו באמריקה".

עוד ידיעות מהעולם
איטליה: 10 מטיילים מתו בשיטפונות בדרום המדינה
לפני הבחירות לקונגרס: מייקרוסופט חשפה אתרים רוסיים מזויפים
אחרי ההפגנות: איראן חידשה את אספקת החשמל לעיראק

ג'קיב פליץ'. -, מערכת וואלה! NEWS
הסתיר את זהותו כשהגיע לארה"ב. פליץ'/מערכת וואלה! NEWS, -

על אף שבית משפט החליט כבר ב-2004 לגרשו, הוא המשיך לחיות בביתו בקווינס שבניו יורק מאחר ששום מדינה לא הסכימה לקבל אותו והידיעה על כך שהוא חי במקום עוררה מחאה מצד התושבים, שחלקם צעקו: "השכן שלכם נאצי".

לפי הבית הלבן, בשבועות האחרונים התקיימו מגעים להעברתו לגרמניה, שנעשו בתמיכת הנשיא דונלד טראמפ. גורלו של פליץ' בגרמניה לא ברור בשל גילו המתקדם ומאחר שהתביעה הצביעה בעבר על כך שלא נראה שיש מספיק ראיות כדי להעמידו לדין על הפשעים המיוחסים לו בזמן השואה.

ב-2001 הוא סיפר לחוקרים במשרד המשפטים כי הוא עבר אמונים במחנה אימונים של האס-אס במחנה טרווינקי ב-1943. ב-2003 בוטלה אזרחותו האמריקנית, אך שום מדינה אירופית לא הסכימה לקבלו, לפי דיווחים ברשת CNN וב"ניו יורק מגזין". במחנה נרצחו 6,000 גברים, נשים וילדים יהודים ב-3 בנובמבר 1943, באחד ממעשי הטבח הבודדים הגדולים ביותר שבוצעו בשואה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"גרמניה עומדת בפני מחויבויותיה המוסריות"

לגרמניה יש רקורד שנוי במחלוקת בהרשעת פושעי מלחמה נאצים. המבקרים טוענים כי היא אפשרה לבכירים נאצים רבים לחמוק מהצדק, רק כדי להעמיד לדין ברגים קטנים במכונת המוות הנאצית עשרות שנים מאוחר יותר.

שר החוץ, הייקו מאס, שביקר אתמול במחנה אושוויץ, אמר לעיתון "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג": "גרמניה, שבשמה נעשה העוול הנורא ביותר תחת הנאצים, עומדת בפני מחויבויותיה המוסריות".

לאחר שטריבול בינלאומי העמיד לדין כמה מנהיגים נאצים בכירים, בהם הרמן גרינג ורודולף הס, לאחר מלחמת העולם השנייה, במשפטי נירנברג, מערכת המשפט במערב גרמניה נקטה מעט מאוד צעדים בשנות ה-50 וה-60.

ממחקר שפורסם ב-2008 עולה כי בין 1945 ל-2005, הרשיעו בתי המשפט בגרמניה המערבית רק 6,656 פושעים נאצים מתוך יותר מ -36 אלף חקירות של יותר מ -170 אלף חשודים.

המשרד המרכזי של גרמניה לחקירת פשעי הנאצים בלודוויגסבורג עדיין בודק חשודים, והרשעתו של מפקד מחנה ההשמדה בסוביבור, ג'ון דמיאניוק, העניקה לו תנופה חדשה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה המעורבות בתפעול המחנה הייתה מספקת כדי להשיג הרשעה, גם ללא הוכחה של פשע ספציפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully