וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הבחירות לקונגרס: מייקרוסופט חשפה אתרים רוסיים מזויפים

21.8.2018 / 9:09

החברה הודיעה כי האקרים הקשורים להתערבות בבחירות ב-2016 הקימו אתרים שנועדו "לפגוע בדמוקרטיה" ולאפשר חדירה למחשבים. "אין לנו ספק מי אחראי"

צילום:רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

חברת מייקרוסופט הודיעה הבוקר (שלישי) כי היא חשפה ניסיונות חדשים של רוסיה לתקוף מטרות פוליטיות אמריקניות, לפני הבחירות לקונגרס בנובמבר.

החברה אמרה כי קבוצת האקרים הקשורה לקרמלין יצרה אתרים מזויפים שלעגו לשני ארגונים שמרניים - מכון האדסון והמכון הרפובליקני הבינלאומי. שלושה אתרים מזויפים אחרים עוצבו כדי להיראות שהם שייכים לסנאט האמריקני. החברה לא נתנה פירוט נוספים לאתרים מזויפים.

החשיפה הגיעה כמה שבועות אחרי שהודעה דומה מצד מייקרוסופט הובילה את הסנאטורית קלייר מקסקיל, דמוקרטית ממיזורי המתמודדות על כהונה נוספת, לגלות כי האקרים רוסים ניסו ללא הצלחה לחדור לרשת המחשב שלה.

מתקפות סייבר דומות בוצעו על ידי רוסיה לפני הבחירות לנשיאות ב-2016. לפי גורמי מודיעין אמריקניים, מוסקבה התמקדה בסיוע לדונלד טראמפ הרפובליקני דרך הכפשת יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון.

לקריאה נוספת בנושא
175 בכירים לשעבר נגד טראמפ: "המדינה נחלשת אם יש מבחן פוליטי"

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
פוטין וטראמפ בפסגה בהלסינקי בחודש שעבר/רויטרס

נשיא מייקרוסופט בראד סמית' אמר בריאיון שהעניק השבוע כי הפעם, יותר מלעזור למפלגה כזו אחרת, "המטרה היא לפגוע בדמוקרטיה". הוא אמר כי לא נראה שההאקרים הצליחו לשכנע מישהו להיכנס לאותם אתרים מזויפים, שדרכם היו יכולים לחדור למחשביהם, להסתיר אמצעי מעקב ולגנוב מידע.
שני מכוני המחקר השמרניים אמרו כי הם מנסים לשמור על ערנות נגד מתקפות "פישינג" (דיוג) מאחר שפעילותם למען הדמוקרטיה בעולם זוכה לעתים קרובות לזעמן של ממשלות אוטוריטריות.

מייקרוסופט מכנה את קבוצת התקיפה של ההאקראים "סטרונטיום", בעוד שאחרים מכנים אותה " Fancy Bear" או APT28. בכתב אישום שהגיש התובע המיוחד רוברט מולר הוא קשר את הקבוצה למודיעין הרוסי (GRU) ולפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ולקמפיין של קלינטון. "אין לנו ספק מי אחראי", אמר סמית'. החברה מנהלת קרב משפטי נגד הקבוצה, ועד כה הצליחה לחסום 84 אתרי פייק ניוז שהוקמו על ידה.

נשיא החברה הכריז עוד כי היא תציע הגנת סייבר לכל המועמדים הפוליטיים, הקמפיינים וארגונים פוליטיים אחרים בארצות הברית, כל עוד הם ישתמשו באופיס 365. פייסבוק וגוגל קידמו כלים דומים כדי למנוע התערבות בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully