וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

175 בכירים לשעבר נגד טראמפ: "המדינה נחלשת אם יש מבחן פוליטי"

20.8.2018 / 16:20

רשימת המתנגדים להחלטה של הנשיא לבטל את הסיווג של ראש ה-CIA לשעבר ברנן מתרחבת, ועוד גורמים מדיניים וביטחוניים לשעבר חתמו עליה. ברנן שוקל לתבוע את הממשל בשל המהלך

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

יותר מ-175 גורמים לשעבר במחלקת המדינה ובפנטגון הוסיפו את שמותיהם להצהרה המגנה את החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבטל את הסיווג הביטחוני של ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן. בין החותמים החדשים על ההצהרה, שפורסמה בשבוע שעבר על ידי 15 ראשי וסגני CIA ומינהל המודיעין הכללי (DNA) בעבר, גם מינויים פוליטיים וגם משרתי ציבור. הם עבדו תחת נשיאים דמוקרטים ורפובליקנים כאחד.

בין השמות הבולטים החדשים הם סגני שרי החוץ לשעבר אנתוני בלינקן וויליאם ברנס, תתי שרי החוץ לשעבר ניקולס ברנס, וונדי שרמן ותומאס פיקרינג, ראשי המרכז הלאומי למלחמה בטרור מייקל לייטר וניק רסמוסן ומפקד נאט"ו אדמירל ג'יימס סטוורידיס.

בהצהרה הובהר שהם אמנם לא בהכרח מסכימים עם כל הדברים שאמר ברנן נגד טראמפ, הם סבורים כי "המדינה נחלשת אם יש מבחן פוליטי" למומחים לשעבר כדי שיוכלו להשמיע את קולם.

ברנן, שכינה את התבטאויותיו של טראמפ לאחר הפסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "בגידה", אמר כי הוא עשוי לתבוע את הממשל. "אני הולך לעשות כל מה שאני יכול כדי למנוע מקרים דומים בעבר, ואם זה אומר ללכת לבית משפט, אעשה זאת", אמר אתמול בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ וברנן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully