וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול פנים-חרדי ומבצע "הקש בדלת": בדרך לסיבוב שני בירושלים

מפלגת "אגודת ישראל" יושבת על הגדר וב"דגל התורה" יצאו בקמפיין גוועלד. ליאון רשם הצלחה כשקיבל את תמיכת הבית היהודי, שברקוביץ קיווה להשיג. פחות משבוע לסיבוב השני של הבחירות בירושלים, במטות שני המועמדים מחזרים אחר כל קול בדרך לראשות העיר

צילום: שי מכלוף, רוני כנפו, שלומי כהן, עריכה: איתי עמרם

פחות משבוע לסיבוב השני בבחירות המקומיות, ומפלגת "אגודת ישראל", שקיבלה כ-25 אלף קולות בבירה ורבים מחכים למוצא פיה, טרם הודיעה במי היא תומכת לראשות עיריית ירושלים. וועדת השמונה של המפלגה התכנסה הערב (רביעי) לדון בנושא. על רקע מחלוקות פנימיות מסתמן כי יתמקדו במשא ומתן עם משה ליאון. המועמד קיווה לקבל בקלות את תמיכתה, לצד התמיכות של "דגל התורה" וש"ס בו, אך המתיחות הפנים-חרדית והמחלוקות מעוררות קשיים בדרך.

ב"אגודת ישראל" החסידית זועמים ופגועים מ"דגל התורה" הליטאית, אחרי שלא תמכה במועמדם יוסי דייטש ופעילי שמחו לאידם. כך שישנם פעילים המעריכים כי התמיכה בליאון עשויה להיות רפה, כך שרבים לא יצאו להצביע ואחרים אף יצביעו ליריבו - עופר ברקוביץ'. "אין למשה ליאון את התמיכה של 'אגודת ישראל'. צפויות להיות הפתעות גם בגזרה החרדית. חושב שהמצב שם בהחלט מורכב", אמר שלשום ברקוביץ' ל"כיכר השבת".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לחיסול: גבר נהרג בפיצוץ ברכב נוסע בכביש החוף; שניים נפצעו
מנדלבליט בכנס חירום: לא יהיה משפט שדה למשנה ליועמ"ש
צפו: הרובוט המתקדם של צה"ל שנלחם באיום המטענים

מפוצלת - עופר ברקוביץ' + משה ליאון. מערכת וואלה! NEWS
באגודת ישראל עדיין מתלבטים. עופר ברקוביץ' ומשה ליאון/מערכת וואלה! NEWS

מנגד, ב"דגל התורה" לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד אחרי התוצאות בבית שמש ופסילת המועמד שלהם באלעד. הפעילים שלהם אף יצאו השבוע בקמפיין "גוועלד" הקורא להצביע לליאון. זאת, אף ששני הצדדים מנסים עד כה להימנע מהצבת סוגיית המאבק החרדי-חילוני במרכז. תחת הכותרת "להיות או לחדול" נכתב במודעה כי "קדושת ירושלים, שבת קודש, מוסדות התורה, חינוך הילדים, דיור בשכונות, צרכי הציבור. בסכנה!". התגובה לא איחרה להגיע ובטור שפורסם היום בעיתון המבשר, המזוהה עם החסידים, נכתב בין היתר כי "אין כיום מקום לדיבורים הצבועים המדברים על רוממותה של ירושלים ויקרת ערכה. אלה שפגעו בלבה של ירושלים, אל יתיימרו לשמור על קדושתה".

הפילוג בין הסיעות מצטרף לדבריו של חבר המועצה חיים אפשטיין, שאמר כי ביום הבחירות חבריו ל"פלג הירושלמי" צפויים וללמוד - מהלך שמהווה תמיכה שקטה בברקוביץ'. "כנראה שנשב ונלמד באותו יום, ביתר עוז וביתר מרץ", אמר אפשטיין, שסיעתו זכתה ב-9,000 קולות. "יגידו לך שזו גם הצבעה, נכון, זאת ההצבעה שיש".

עוד באותו נושא

תוצאות סופיות בירושלים: סיבוב שני ומפלה מוחצת לשר אלקין

לכתבה המלאה

מפלגת "הבית היהודי" בירושלים, שזכתה לשני מנדטים במועצה הנוכחית, הודיעה הערב על תמיכתה בליאון. מדובר במכה לברקוביץ' שסבר כי הוא זה שיזכה בקולותיה. ראש הסיעה חגית משהנועדה הערב עם ליאון כדי לסכם את המשא ומתן ולהביע בו תמיכה. בהודעת הסיעה נכתב כי "ליאון נענה לכל דרישות האג'נדה של הבית היהודי, שנועדו להבטיח את צביונה הציוני של בירת ישראל, כפי שגם סוכמו בין ראש הסיעה לשר זאב אלקין בסיבוב הראשון. חגית משה תכהן כסגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך. שאר הפרטים לובנו בפגישה".

גם ראש העיר המכהן, ניר ברקת, הצטרף הערב לתמיכה בליאון. "אני מאמין שבחירה במשה ליאון בסיבוב השני היא בחירה בטובתה של ירושלים", אמר ברקת. "מהיכרותי הקרובה עם שני המועמדים ועבודתי עם שניהם, אין לי ספק שליאון הוא הבחירה הטובה ביותר". ליאון הודה לראש העיר על תמיכתו והוסיף: ב"כוונתי להמשיך ולהוביל את ירושלים כעיר אחת, מאוחדת, בה יש מקום לכל אדם ולכל מגזר, ללא הבדל - כפי שעשה ניר בהצלחה".

חגית משה וליאון 7 בנובמר 2018. מערכת וואלה! NEWS
"נענה לכל דרישות הסיעה". ליאון ומשה, הערב/מערכת וואלה! NEWS

ליאון, שזכה ב-81 אלף קולות, לעומת יריבו ברקוביץ' שקיבל 73 אלף קולות, משקיע בימים האחרונים זמן רב בפגישות ובטלפונים עם רבנים ונבחרי ציבור על מנת לקבל את תמיכת הסיעות. השבוע נרשמו עבורו כמה הצלחות. סיעת הליכוד בירושלים שזכתה למנדט והסיעה החרד"לית "מאוחדים", שבראשה עומד חבר המועצה אריה קינג, הודיעו על תמיכה בו. רשימתו של קינג זכתה ל-12 אלף קולות בבחירות, אך לא ברור כמה מהמצביעים ישתתפו גם בסיבוב השני ואחוז ההצבעה עלול לרדת.

קינג מוכר בפעילותו נגד פתיחת עסקים בשבת ובעד רכישת קרקעות ליהודים במזרח העיר. טרם החתימה, הוא אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לעופר יהיה קשה לספק את מבוקשנו לגבי איך העיר תתנהל בחמש השנים הקרובות. קדושת ושלמות ירושלים. גם בקטע של קדושת ירושלים, כל הפסטיבלים, האירועים, מפעלים לא ראויים, נוצרים, רפורמים ושבת. גם בנושאים של שלמות ירושלים וקידום תכניות ליהודים במזרח העיר, אני לא בטוח שהוא יצליח לספק את הסחורה". קינג הדגיש שיתמכו "במי שהסיכוי הכי טוב שישפר את המצב מבחינתנו". עם זאת, ליאון הבהיר, כמו יתר המועמדים, כי הוא מחויב לסטטוס קוו. "מה שהיה, הוא שיהיה", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין "דגל התורה" בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמיכות נוספות שקיבל השבוע ליאון הן מצד שרים וחברי כנסת מהליכוד וכן מסניף הליכוד הירושלמי. היום הודיעו השרים יריב לוין וצחי הנגבי על תמיכתם, שמצטרפת לשרה מירי רגב לשר לשעבר גדעון סער ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם, שתמכו בסיבוב הראשון בשר זאב אלקין שהפסיד. "אם אני בונה את הפרופיל שאני חושב שראש העיר צריך כדי לנהל את העיר, אז לליאון יש את זה", אמר אמסלם.

במטה ליאון ובמטה ברקוביץ ברור - הם צריכים כל קול

ליאון אמר כי הוא סבור שיקבל תמיכה מקיר אל קיר - כלומר מהחרדים ועד לליכוד, אך לא בטוח שציפה שזה יהיה כל כך קשה עבורו. לצד זאת, הוא שומר לעצמו כמה קלפים ביד למקרה שיזכה, כדי לשכנע את סיעתו של עופר ברקוביץ', שזכתה לשבעה מנדטים, להצטרף לקואליציה. אחרת, הקואליציה בראשותה יעמוד, לאחר שרשימתו לא הצליחה לזכות באף מנדט, צפויה להיות חרדית-ימנית, כשסיעות השמאל-מרכז הליברלי נותרות באופוזיציה.

במטה של ברקוביץ' נשמעים אופטימיים ומתגאים, בין היתר, במעבר של פעילי אלקין אליהם, אך הם לא ממש שאננים. הם מקווים לזכות במרבית מצביעי אלקין, שזכה לכמעט 50 אלף קולות, והמתנדבים מסתובבים עם רשימות של בניינים שמיפו עם מצביעיו ופתחו במבצע "הקש בדלת", שבו הם עוברים בין הדירות על מנת לשכנע אותם לצאת להצביע. בנוסף לכך, הם מתמקדים במטה פעילות מול האוכלוסיות השונות - צעירים, מבוגרים, בעלי עסקים ועוד, ופתחו קבוצות וואטסאפ של פעילים בשכונות על מנת לעודד הצבעה, לצד יוזמות פרטיות שנועדו לאותה המטרה.

בניגוד לסיבוב הראשון, אז פעילים רבים עמדו בקלפיות, בשני המטות מתכוונים ביום הבחירות לעבור בשכונות, לדפוק על דלתות התושבים ולהביא אותם עד קלפיות, כי ברור להם שהם צריכים כל קול.

(עדכון ראשון: 18:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully