וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות סופיות בירושלים: סיבוב שני ומפלה מוחצת לשר אלקין

על פי ספירת הקולות בירושלים, הקרב הצמוד בין ברקוביץ' לליאון יוביל לסיבוב שני. אלקין זכה באחוז נמוך מאוד מהקולות ואמר בסוף הערב: "צריך לדעת לפעמים גם להפסיד". ברקוביץ': "ננצח גם בסיבוב השני"

צילום: שי מכלוף, רוני כנפו, שלומי כהן, עריכה: איתי עמרם

המועמדים לראשות עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ' ומשה ליאון העפילו לסיבוב השני בבחירות בעיר. משה ליאון, זכה ל33% מהקולות, ואילו ברקוביץ' זכה ב 29%. זאב אלקין הגיע למקום השלישי עם 19.8% ויוסי דייטש רביעי עם 17.2%. הסיבוב השני יתקיים בעוד שבועיים.

עם היוודע על עלייתו לסיבוב השני אמר ברקוביץ' כי "בכל מקרה זה ניצחון, הצלחנו להביא לאחדות ולהגיע עד לשלב זה". עם זאת אמר כי הוא מאוכזב מאחוז ההצבעה הנמוך. לדבריו, גם בסיבוב השני ינצח.

הבוקר, בראיון למהדורת וואלה! NEWS אמר ברקוביץ' כי הצלחתו הוכיחה "שהציבור הירושלמי לא מקבל הנחתות מלמעלה, שחיבור של חילונים, חרדים, ימנים, שמאלנים, מבוגרים וצעירים הוא מסר חזק מאוד לציבור הישראלי". הוא הוסיף כי בכוונתו להזמין את יריביו למרוץ, אלקין ודייטש, לחבור אליו".

לקריאה נוספת:
הולכים לקלפי: הבחירות לרשויות המקומיות נפתחו | עדכונים שוטפים
קרב צמוד בערים הגדולות | המדריך המלא לבחירות ברשויות המקומיות

אינפו - תוצאות הבחירות בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - תוצאות הבחירות בירושלים/מערכת וואלה! NEWS

"עם אלקין אני הולך לעבוד כשר לענייני ירושלים, היוצרות יירגעו ואפשר יהיה לשתף פעולה שוב, ויוסי דייטש הולך להיות שותף בקואליציה ואני מתכוון להתחיל לבנות את הדבר הזה איתו". לאחר ההפסד של השר אלקין הוא אמר כי "בפוליטיקה צריך לדעת לא רק לנצח, עד היום תמיד ניצחתי, צריך לדעת לפעמים גם להפסיד אני מברך את שני המתחרים עופר ברקוביץ' ומשה ליאון שעלו לסיבוב שני ומי מהם שינצח אני כשר ירושלים אשתף איתו פעולה באופן מלא".

לאחר קבלת תוצאות האמת, המעניקות לו 31% מהקולות, אמר ברקוביץ' לפעיליו: "החילונים ניצחו. הדתיים ניצחו. החרדים ניצחו. ניצנים ניצחו. השמאלנים ניצחו. המבוגרים ניצחו. הצעירים ניצחו העולים ניצחו", קרא בנאומו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משה ליאון חוגג את תוצאות הבחירות. מאיר אליפור, מערכת וואלה! NEWS
משה ליאון חוגג/מערכת וואלה! NEWS, מאיר אליפור

"אנחנו הולכים לקראת סיבוב שני, משנסים מותניים. אנחנו הולכים לנצח את הסיבוב השני. ננצח כי יש לנו, חזון, תוכנית ואת התנועה הכי טובה וערכית במדינת ישראל. אנחנו הולכים לצרף אלינו עוד הרבה אנשים טובים בירושלים. אני קורא מכאן כבר עכשיו לזאב אלקין שהוא איש ראוי לחבור אלינו ולהוביל את השותפות של הציבור הציוני בירושלים".
"קוראים לדייטש, ירושלמי בנשמה, לבחור יחד אתנו דרך חדשה של שיתוף פעולה לאחדות וסובלנות. נוכיח שאנחנו שוברים חומות ומחסומים ויוצרים אחדות ירושלמית", הוסיף.

משה ליאון מסר הודעה לפעיליו בירושלים. "אני וחבריי שמחים ומאושרים. אמנם זה מוקדם מידי אבל תודה על שהייתם איתי ב-7 החודשים האחרונים." ליאון, שספג במערכת הבחירות הקודמת ביקורת על העובדה שאינו תושב ירושלים עד לאחרונה, אמר כי "אני לא סתם אומר את זה הרבה זמן, ירושלים היא אהבת חיי וננצח בסיבוב השני. רושלים לא מוענקת בקלות, צריך לעבוד על זה קשה ואני בטוח שבסופו של התהליך הזה בעוד שבועיים נחגוג את נצחוני".

מטה בחירות עופר ברקוביץ', 30 באוקטובר 2018. רוני כנפו
מוביל באחוזים בודדים. ברקוביץ', הערב/רוני כנפו

מהנתונים כרגע לא בטוח שרשימתו של ליאון תיכנס למועצה. המשמעות היא שאם יזכה בסיבוב השני, יהיה היחיד מסיעתו, ואם יפסיד ולא יזכה אף למנדט יסיים את כהונתו בעירייה. "אבל דבר אחד אני מבטיח. ממחר אין יותר מה שעברנו בסיבוב הראשון, ממחר בבוקר נשב יחד כל הסיעות ונתחיל את הקמת הקואליציה הבאה של ירושלים. אני מבטיח שבעוד 5 שנים ירושלים תהיה במקום אחר".

אחרי שניר ברקת, ראש עיריית ירושלים בשתי הקדנציות האחרונות, החליט שלא להמשיך לכהן בתפקידו, הפכו הבחירות לרשויות המקומיות בבירה לקרב ירושה סוער במיוחד. עם אחוז הצבעה נמוך ממערכת הבחירות הקודמת ב-2013, עם 33.83% מהתושבים הגיעו להצביע.

בדומה לימים האחרונים, גם את יום הבחירות בילו המועמדים - השר זאב אלקין, יוסי דייטש, עופר ברקוביץ', משה ליאון ופעיליהם ברחובות העיר, כשבידיהם שלטים ומגאפונים, בניסיון להתמקם במקום גבוה ביותר בטבלה לקראת סיבוב שני שייערך בהמשך.

מעטים הסכימו להמר על תוצאות הבחירות, כאשר ישנם חילונים שמתכוונים להצביע למועמד החרדי וחרדים שמתכוונים להצביע למועמד החילוני. אולם הרוב המוחלט יסכים כי אף אחד מהמועמדים לא צפוי להצליח לגייס 40% מהקולות הנדרשים לניצחון בסיבוב הראשון וכך תצא העיר לסיבוב שני.

מטה בחירות משה ליאון. שי מכלוף
עולים ראש בראש לסיבוב השני. מטה משה ליאון, אמש/שי מכלוף
השר והמועמד זאב אלקין הצביע כעת בבית הספר ברנדט בירושלים 30 באוקטובר 2018. שלומי כהן, מערכת וואלה! NEWS
בבוקר עוד היו חיוכים. אלקין/מערכת וואלה! NEWS, שלומי כהן
המועמד המוביל לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, פתח את יום הבחירות בתפילת שחרית בכותל המערבי  30 באוקטובר 2018. מאיר אליפור, מערכת וואלה! NEWS
התפילות עזרו. משה ליאון בכותל/מערכת וואלה! NEWS, מאיר אליפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully