וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות הגורליות בארה"ב: מהפך דמוקרטי - או ביצור שלטון טראמפ?

6.11.2018 / 7:00

50 מדינות ילכו לבחירות בהן הדמוקרטים ינסו לקחת את השליטה בקונגרס ולהחליש את טראמפ. בנוסף, אלפי נושאי משרות ציבוריות ייבחרו ובמקביל יתקבלו החלטות על מס, רכבים מזהמים והיתר לאסירים להצביע. משאל העם של אמריקה - כל הפרטים

עריכת וידאו: ניר חן

שנתיים אחרי שדונלד טראמפ נבחר כנשיא ארצות הברית, ייצאו היום (שלישי) תושבי ארצות הברית לבחירות אמצע הקדנציה שיכריעו כיצד יראו בית הנבחרים והסנאט למשך השנתיים הבאות. במציאות המפולגת ומשוסעת בארצות הברית, מתוארות בחירות אלה כמשאל עם על תפקודו של טראמפ, על אף שהוא עצמו לא עומד לבחירה השנה. לפי סקר שפורסם ביום ראשון השבוע ב-CNN, כ-68% מן הדמוקרטים ו-64% מן הרפובליקנים אמרו כי הם "נלהבים מאוד" לצאת ולהצביע. ההערכות בארצות הברית הן שאחוז ההצבעה הפעם יעבור את שיעור ההצבעה הממוצע בבחירות אמצע הקדנציה, הנחשב לנמוך מאוד ועומד על 37% בלבד.

הנשיא טראמפ הספיק לערוך עצרות בלא פחות משבע מדינות שונות בשלושת בימים האחרונים בניסיון להשפיע ברגע האחרון על התוצאות. הלילה הוא ביקר באוהיו, מיזורי ואינדיאנה וניסה להשפיע על מרוצים צמודים אשר נתפסים כקריטיים עבור הרפובליקנים. טראמפ סירב לעצת יועציו למקד את עצרות אלה בהישגיו הכלכליים, הכוללים את אחוז האבטלה הנמוך מזה 50 שנה, ואמר כי ההישגים הכלכליים לא נתפסים מרגשים. במקום זאת, הנשיא מיקד את חיציו בשבועות האחרונים בנושא ההגירה הבלתי חוקית, בדגש על שיירת המהגרים שעושה את דרכה ממרכז אמריקה לעבר הגבול הדרומי של ארצות הברית.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
ארה"ב פרסמה את רשימת הסנקציות: "איראן לעולם לא תגיע לנשק גרעיני"
לחץ מהעתיד ובריוניות בכיתה: שיא במספר ההתאבדויות של ילדים ביפן
קמרון: הבדלנים חטפו 78 תלמידי בית ספר

בחירות האמצע: תמונת מצב. עיבוד תמונה
תמונת מצב המושבים בקונגרס בארצות הברית/עיבוד תמונה

"שמי לא מופיע על פתקי ההצבעה אבל במובן מסויים אני כן מופיע על הפתקים", אמר אמש טראמפ. "גם אם אנחנו רואים זאת כך וגם אם לא, העיתונות בהחלט מחשיבה זאת כמשאל עם עלי ועלינו כתנועה", הוסיף. הנשיא האמריקני העריך כי הרפובליקנים "יביאו תוצאות טובות" בבחירות אבל ביום ראשון הנמיך ציפיות לגבי התוצאות בבית הנבחרים והתמקד בדבריו בבחירות לסנאט. "כפי שאתם יודעים, המיקוד שלי היה במרוץ לסנאט, ואני חושב שאנחנו נגיע לתוצאה טובה בסנאט", קרא טראמפ.

משרד המשפטים הודיע כי ישלח פקחים ל-35 מחוזות ב-19 מדינות כדי לוודא שתהליך ההצבעה מתנהל כסדרו. "נפעל בכל דרך שיש לנו, גם אזרחית וגם פלילית, כדי להגן על זכותם של מיליוני אמריקנים להצביע", אמר שר המשפטים, ג'ף סשנס. יש לציין כי במדינות רבות נפתחה ההצבעה, ולמעלה מ-31 מיליון אמריקנים כבר הצביעו נכון ליום שני בערב.

עוד באותו נושא

טראמפ בקריאה אחרונה לתומכיו לפני הבחירות: "אתם חייבים להצביע"

לכתבה המלאה

מנגד, בצד הדמוקרטי שלחו בימים האחרונים את בכירי המפלגה וגם שורה של ידוענים המזוהים עימם לעצרות תמיכה. המסר בו התמקדו נציגי הדמוקרטים הוא כי ההצבעה להם משמעותה שימור ביטוח הבריאות "אובמה-קר", בדגש על הסעיף שמחייב את חברות הביטוח לבטח חולים הסובלים מבעיה בריאותית. בנוסף ניהלו הנשיא לשעבר ברק אובמה, וסגנו לשעבר ג'ו ביידן שורה של עצרות תמיכה במועמדים דמוקרטיים. אמש אמר אובמה כי "האופי של המדינה מונח על הכף בבחירות הללו", ואילו ביידן, בעצרת בפנסילבניה, אמר: "עלינו להבהיר שדמוקרטים בוחרים בתקווה על פני פחד, באחדות על פני פילוג ובאמת על פני שקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully