וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ מהעתיד ובריוניות בכיתה: שיא במספר ההתאבדויות של ילדים ביפן

250 תלמידי בית ספר ותיכון שמו קץ לחייהם בשנה האחרונה, המספר הגבוה ביותר מאז 1986. זאת סיבת המוות המובילה בקרב נערים במדינה, ומשרד החינוך מודה כי זו בעיה מדאיגה שיש לטפל בה

יורש העצר של יפן בבית ספר יפני ממערב לפריז, צרפת, 11 בספטמבר 2018ן. AP
140 ילדים לא השאירו מכתב התאבדות. יורש העצר היפני בבית ספר יפני באזור פריז, ספטמבר/AP

שיעור ההתאבדות בקרב ילדים ביפן זינק לשיא של שלושה עשורים. לפי משרד החינוך, בשנת הלימודים 2016/17, 250 ילדים, מגיל בית ספר יסודי ועד תיכון, שם קץ לחייהם. זאת עלייה של חמישה מקרים בהשוואה לשנה שקדמה לה והמספר הגבוה ביותר מאז 1986. מנגד, המשטרה מסרה כי שיעור ההתאבדויות הכללי ביפן ירד ל-21 אלף ב-2017, אחרי שיא של כ-34,500 מקרים ב-2003.

בין הבעיות שהובילו את אותם ילדים להתאבד היו בעיות משפחתיות, חששות לגבי עתידם והצקות מצד ילדים אחרים. עם זאת, בתי הספר אמרו כי בכ-140 מקרים אחרים סיבת ההתאבדות אינה ידוע מאחר שהילדים לא הותירו מכתבים.
מרבית המתאבדים הם בגיל תיכון, שבו תלמידים יפנים לומדים בדרך ככל עד גיל 18. בדוח ממשלתי שפורסם ב-2015 על סוגיית התאבדויות בקרב ילדים עלה כי יש קפיצה חדה עם תחילת הלימודים ב-1 בספטמבר.

סיבת המוות העיקרית למותם של ילדים ביפן היא התאבדויות, ובטוקיו מכירים בבעיה. "המספרים נותרו גבוהים", אמר ניריאקי קיטזקי, גורם במשרד החינוך, עם פרסום הנתונים. "זאת בעיה מדאיגה שיש לטפל בה".

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully