וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בקריאה אחרונה לתומכיו לפני הבחירות: "אתם חייבים להצביע"

הנשיא דחק בתומכיו לצאת לקלפיות ביום שלישי, בבחירות האמצע שיכריעו במידה רבה את שארית הכהונה שלו. אל הדמוקרטים, שרוצים מהפך בקונגרס, התגייס אובמה: "ראינו מתקפות חוזרות בניסיון לפלג אותנו"

צילום: CNN, עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פנה הלילה (שני) לתומכיו ודחק בהם לצאת ולהצביע בבחירות לקונגרס מחר, שיכריעו במידה רבה כיצד תיראה המשך כהונתו הראשונה. "אתם חייבים להצביע", אמר בעצרת בחירות במייקון, ג'ורג'יה. "ההבדלים בבחירות לא יכולים להיות יותר ברורים מזה".

בימים האחרונים החריף טראמפ את הרטוריקה שלו בנושאים טעונים כמו ההגירה, ברקע שיירת המהגרים שעושה את דרכה ממקסיקו. הוא האשים את יריביו הדמוקרטים בכך שהם רוצים "למחוק" את גבולותיה של ארצות הברית ושלח אלפי חיילים לגבול, בהחלטה שנויה במחלוקת. התחנות שנותרו לנשיא עד לבחירות הן אוהיו, אינדיאנה ומיזורי.

לקריאה נוספת על הבחירות בארה"ב
משאל עם על נשיאות טראמפ: המדריך השלם לבחירות בקונגרס

נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת ג'ורג'יה, ארה"ב, 4 בנובמבר 2018. רויטרס
מלהיב את תומכיו. טראמפ בעצרת בגורג'יה, הלילה/רויטרס

מי שנתרם למשימה של הדמוקרטים להשתלט מחדש על בית הנבחרים, ובתרחיש דמיוני גם על הסנאט, הוא הנשיא הקודם ברק אובמה, שהפציר במצביעים שלא להיכנע לשנאה ולפילוג. "ראינו מתקפות חוזרות בניסיון לפלג אותנו עם רטוריקה שמטרתה להכעיס ולהפחיד אותנו", אמר אובמה בעצרת במיאמי. "אבל בעוד ארבעה ימים, פלורידה, אתם יכולים לבלום את ההתנהגות הזו".

שיעור ההצבעה בבחירות אמצע הכהונה, המתקיימות בכל שנתיים, נמוך בדרך כלל, אך השנה הוא כבר עבר את זה של 2014. יותר מ-34 מיליון כבר מימשו את זכותם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בחירות האמצע: תמונת מצב. עיבוד תמונה
בחירות האמצע: תמונת מצב/עיבוד תמונה

הנשיא אמנם לא עומד לבחירה בבחירות אמצע הקדנציה, אך באופן מסורתי מדובר במשאל עם על תפקודו, ולתוצאות הבחירות הללו ישנן השלכות ישירות על השאלה אם הוא יצליח בשנתיים הבאות לממש את המדיניות שלו, או שיימצא את עצמו מול קונגרס לעומתי ועוין, שיסכל כל יוזמת חקיקה שלו ויקשה עליו להביא הישגים לקראת הבחירות הכלליות ב-2020.

בבחירות עומדים לבחירה כל 435 נציגי בית הנבחרים ושליש מהסנאט. המצב היום בבית הנבחרים הוא שהרפובליקנים מחזיקים ב-235 מושבים, ואילו הדמוקרטים ב-193. כדי לקחת את השליטה בבית הנבחרים, הדמוקרטים יצטרכו להעביר 23 מושבים מצד לצד. לפי הסקרים, הם צפויים לעשות זאת.

מנגד, הסיכוי של הדמוקרטים לקחת לידיהם את השליטה בסנאט הוא נמוך ביותר, כיוון שהם צריכים לא רק לכבוש מחדש את כל 26 המושבים שבידיהם, אלא גם להצליח ולנצח בשני מרוצים במדינות רפובליקניות, מה שנראה כתרחיש לא סביר.

ברק אובמה, נשיא ארצות הברית לשעבר, עצרת בחירות במיאמי 4 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
נחלץ לטובת הדמוקרטים. אובמה בעצרת במיאמי, שישי/רויטרס, רויטרס

בנוסף לחברי הקונגרס, ייבחרו גם 36 מושלי מדינות, 6,073 נציגים בבתי המחוקקים של 44 מדינות, 297 שופטים, תובעים כלליים ב-30 מדינות, ועוד שלל תפקידים רבים ומגוונים, החל במפקח על החינוך במדינות השונות, ועד לנציב הרכבות ולמפקח על מכרות הפחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully