וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: הבדלנים חטפו 78 תלמידי בית ספר

5.11.2018 / 16:47

חמושים הפועלים במחוזות שבצפון ובדרום-מערב המדינה פרסמו סרטון ובו נראית הקבוצה, יחד עם המנהל שלה. הם טוענים כי ישחררו אותם רק לאחר שישיגו את מטרתם - הקמת מדינה עצמאית באזור דובר האנגלית

נשיא קמרון, פול ביאה במהלך הבחירות לנשיאות 7 באוקטובר 2018. רויטרס
החל את כהונתו השביעית. נשיא קמרון מצביע בבחירות בחודש שעבר/רויטרס

בדלנים חטפו לפחות 78 תלמידים ומנהל בית ספר בצפון-מערב המדינה, אזור שבו הם פועלים במטרה להקים מדינה עצמאית לדוברי האנגלית - כך מסר היום (שני) דובר המחוז. הם נחטפו ביום שבת מכפר הסמוך לבמנדה, בירת המחוז.

ברשת החברתית פורסם סרטון שבו תועדו לכאורה הילדים על ידי גורמים המכנים את עצמם "ילדי אמבה". הבדלנים פועלים להקים מדינה ששמה אמבזוניה במחוזות בצפון-מערב ובדרום-מערב קמרון. הילדים, שחלקם מסרו את שמותיהם ואת שמות הוריהם, סיפרו כי הם נחטפו ביום שבת בערב וכי הם אינם יודעים היכם מחזיקים אותם.

אלו שהזדהו כחוטפים אמרו כי הם ישחררו את הילדים רק כשהם ישיגו את מבוקשם. "אנחנו נשחרר אתכם רק אחרי המאבק, אתם תלכו לבית ספר שנמצא כאן", אמרו החוטפים. על אף שלא ניתן לאמת את הסרטון, הורים של הנעדרים אמרו כי הם מזהים את ילדיהם.

מאות בני אדם נהרגו במחוזות דוברי האנגלית בשנה החולפת. העימותים בין הבדלנים לצבא התגברו מאז שהממשלה דיכאה הפגנות של המיעוט דובר האנגלית הטוען שהוא מופלה על ידי הממשלה דוברת הצרפתית. בחודש שעבר נהרג מיסיונר אמריקני שנקלע לחילופי אש בין המורדים לבין חיילים באזור.

האלימות במדינה שבמערב אפריקה מחריפה בזמן שהשליט הוותיק פול ביאה, שמנהיג את קמרון מאז 1982, ניצח בקלות את הבחירות לכהונתו השביעית בחודש שעבר. לטענת ארצות הברית, היו אי-סדרים רבים במערכת הבחירות. ביאה ביטל את הגבלת הכהונות לנשיא לפני כמה שנים, כחלק ממגמה במדינות מסוימות באפריקה המונהגות על ידי שליטים ותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully